A száz éves Ábrahám teherbe ejti a kilencven esztendős Sárát, aki fiút szül. Aztán Sára örökségféltésből elkergetteti Ábrahám másik fiát, Izmaelt, és annak édesanyját is, akik majdnem odavesznek a pusztaságban. Az előző fejezetben megtévesztett és veszélybe sodort Abimelek pedig szövetséget köt becsapójával, mert nem normális.
„Az Úr pedig meglátogatá Sárát, a mint mondotta vala, és akképen cselekedék az Úr Sárával, a miképen szólott vala. Mert fogada Sára az ő méhében, és szűle fiat Ábrahámnak az ő vénségében, abban az időben, melyet mondott vala néki az Isten.” - 21:1-2
Az Úr meglátogatja Sárát, és úgy cselekszik vele, ahogy azt korábban ígérte (1Móz, 18:10), melynek következtében Sára teherbe esik. Ha valaki ennél a résznél csapja fel életében először a Bibliát, annak akár úgy is tűnhet, hogy nem Ábrahám, hanem maga az Úr termékenyítette meg Sárát. De nem erről van szó, legalábbis nem egészen.
Az Úr korábban „bezárta” Sára méhét (1Móz, 11:30), aki ily módon nem tudott utódokat szülni hites férjének. És miért járt el így az Úr, miközben egyre-másra utódokat ígérgetett Ábrahámnak? Because fuck you, that’s why, gondolom. Később, Szodoma és Gomora népének kiirtása előtt azt a fogadalmat tette az Úr, hogy a kilencven (90!) éves Sára egy éven belül meg fogja szülni az akkor száz esztendős Ábrahám első „törvényes” fiát. Ezt a fogadalmat Sára, érthető módon, diszkréten ki is röhögte (1Móz, 18:12).
Nos, a két bűnös város teljes lakossága el lett pusztítva, és egy kifizetődő gerári kiruccanás után megérkeztünk a jelenbe. Alá is szállt az Úr a mennyből - egyik kezében talán egy levél Viagrával, a másikban pedig egy tubus Vagisil géllel, a Biblia nem taglalja -, bekopogtatott a házaspár sátrának ajtaján, és ugyanúgy „megnyitotta” Sára méhét, ahogy azt az előző fejezetben a megtévesztett király, Abimelek udvartartásának nőtagjainak esetében is tette (1Móz, 20:18). (Úgy tűnik, az Úr nem tudja megállni, hogy - akár szó szerinti, akár metaforikus értelemben - minden adandó alkalommal nők lábai között babráljon - csakúgy, ahogy egyes mai politikusok.) A vén Ábrahámnak pedig nem kellett több: az emberi fiziológiára és biológiára fittyet hányva, azon nyomban teherbe ejtette az agg, menopauzán régóta túlesett (1Móz, 18:11) féltestvérét.
Sára pedig „fogada az ő méhében, és szűle fiat Ábrahámnak” - vagyis egy apró szünettel, egy egyszerű vesszővel átugrunk az időben kilenc hónapot: Sára (feltehetőleg veszélyeztetett) terhességét. Talán a történet szerzőinek és lejegyzőinek kínos lett volna részletekbe bocsátkozni azzal kapcsolatban, hogy milyen érzés lehet Sára életkorában állapotosnak lenni. Talán azt gondolták, már így is eléggé mély gödörbe ásták magukat (sokadszorra és korántsem utoljára) azzal, hogy Sárát meddővé tették a cselekményben - amivel, gondolom, az lehetett a céljuk, hogy e fejezetben is elővehessék a deus ex machina meglehetősen olcsó módszerét, és ismételten kihangsúlyozhassák állítólagos istenük állítólagos hatalmát. Egyetlen vesszővel el lettek intézve a reggeli rosszullétek, a fáradékonyság, a „végbélszelesség”, a hangulatingadozások, a görcsök, a hátfájás és a bedagadt lábak, melyeket mind-mind egy minden bizonnyal már gyenge csontozatú, elhasználódott ízületű, kilencven (90!) éves kismama volt kénytelen elviselni. És miért? Mert a történet szerint az Úr nem engedte őt korábban szülni. Mi ez, ha nem értelmetlen emberkínzás?
A szülés menetéről sincs egyetlen szó sem a történetben, pedig személy szerint kíváncsi lettem volna, hogy a szerzők és lejegyzők szerint természetes úton zajlott-e. Azokban a hírekben, melyek adományozott, vagy korábban lefagyasztott petesejtekkel mesterségesen megtermékenyített - és ezt megelőzően hosszas, agresszív hormonkezeléseken átesett - 60-70 éves nőkről tudósítanak manapság, az áll, hogy a szülés minden esetben császármetszéssel történt (lásd például Frieda Birnbaum, Wu Cheng és Amma Bhavani eseteit). A császármetszés pedig viszonylag újkeletű eljárás - főleg a sikeres császármetszés, amit az anya is, és a gyerek is túlél.
Szóval hogyan szült a bronzkorban a kilencven (90!) éves Sára? Talán az Úr volt a bába, és így élte túl Sára is, és kisfia is ezt a folyamatot? Esetleg a bronzkori, idős Sára más fiziológiával rendelkezett a mai nőkhöz képest? A Biblia nem taglalja.
(Egyébként érdekes, hogy itt isteni közbeavatkozás kellett - pontosabban egy korábbi isteni közbeavatkozás lenullázása - az utódnemzéshez: a történet alapján Sára halála után ugyanis Ábrahám újra fog nősülni, és jóval idősebben, bármiféle mennyei asszisztencia nélkül nemzeni fog még hat fiút.)
„És nevezé Ábrahám az ő fiának nevét, a ki néki született vala, a kit szűlt vala néki Sára, Izsáknak: és körűlmetélé Ábrahám az ő fiát Izsákot, nyolcznapos korában, a mint parancsolta vala néki az Isten. Ábrahám pedig száz esztendős vala, mikor születék néki az ő fia Izsák.” - 21:3-5
A száz esztendős, újdonsült apuka hét napon át gyönyörködött az újszülött Izsákban, azt gondolván: „Milyen szép és tökéletes kisfiú! El sem hiszem, hogy ilyen idősen ekkora ajándékot kaphat az ember!” Aztán a nyolcadik napon arra a következtetésre jutott, hogy a kisfiú mégsem teljesen tökéletes. Legalábbis még nem. Gyorsan nekiesett hát Izsák pici nemi szervének egy éles tárggyal, hogy az Úr parancsát teljesítve tökéletesítse azt, ami elvileg születéstől fogva, eleve tökéletes. Szerencsére Ábrahám korábban már beható ismereteket szerzett a fitymaeltávolítás minden csínja-bínjáról, amikor is egyetlen nap leforgása alatt háznépének összes férfitagján végrehajtotta ugyanezt a meghitt procedúrát (1Móz, 17:23) - és a későbbiekre nézve itt jegyezném meg, hogy e „Vérző Péniszek Éjszakáján” Izmael 13 esztendős volt (1Móz, 17:25). Ábrahámnak pedig nyilván a látása is tökéletes maradt, és a keze sem remegett, hiszen még csak nemrég múlt el száz éves. (De hé: ha Sára is szülhetett kilencven évesen...)
És talán nem is ez a csonkítás volt a legrosszabb, amit Ábrahám Izsákkal tett - ám erről bővebben a következő bejegyzésben lesz szó.
„És monda Sára: »Nevetést szerzett az Isten, énnékem; a ki csak hallja, nevet rajtam.« Ismét monda: »Ki mondotta volna Ábrahámnak, hogy Sára fiakat szoptat? S ímé fiat szűltem vénségére.«” - 21:6-7
Lám, hiába mennek keresztül újra és újra hihetetlen dolgokon, maguk a Biblia szereplői is elképednek olykor a cselekmény folyásán!
Az újabb fordításban itt ezt mondja Sára: „Nevetségessé tett engem az Isten, kinevet mindenki, aki csak hallja.” Felteszem, az a kilenc hónap, mialatt a kilencven (90!) éves Sára kihordta Izsákot, szintén bőséges humorforrás lehetett a házaspár szolgálóinak.
Ráadásul Sárának még a tejelválasztása is megindult, hiszen a szöveg alapján maga szoptatja a kisfiát! Ezt nektek mai, 50 feletti kismamák, akiket sokan hangosan elítélnek, amiért ilyen idősen vállaltok gyereket: a mellszövet korral történő megváltozása sem lehet akadály az újszülött saját anyatejjel történő táplálásában, ahogy ezt a 90 feletti Sára is példázza - legalábbis e biblikus fejezet (feltehetően férfi) szerzői szerint!
„És felnevekedék a gyermek, és elválasztaték; Ábrahám pedig nagy vendégséget szerze azon a napon, a melyen Izsák elválasztaték.” - 21:8
A gyerek elválasztása (weaning) azt az időszakot jelenti, amikor az anya végérvényesen befejezi gyereke anyatejjel való táplálását, és elkezdi szilárd ételekkel etetni őt. Ez egyúttal olyan átmenet-rítus is, melynek során az anya az apa gondjaira bízza a fiát. Ezt az alkalmat egyes kultúrkörökben a mai napig is különféle szertartásokkal és ünnepségekkel kommemorálják, hogy „hálát adjanak a Mindenhatónak, amiért a gyerek túlélte a csecsemőkor legveszélyesebb időszakát”. Arról, hogy a gyereket milyen idős korban kell elválasztani anyjától, megoszlanak a vélemények: egyes források tizenöt/huszonnégy/harminchat hónapot említenek, más források szerint pedig addig kell szopnia a gyereknek, ameddig akar, akár öt éves koráig is (bővebben angolul itt, a weaning címszó alatt).
Az, hogy Izsák mennyi idős volt, amikor el lett választva Sárától, nem szerepel a szövegben (és így azt sem tudjuk meg, hogy Ábrahám és Sára pontosan hány évesek voltak a történetnek ezen a pontján). Mindenesetre Ábrahám a jeles alkalom tiszteletére hatalmas bulit csap.
Ám az örömködés nem tart sokáig.
„Mikor pedig Sára nevetgélni látá az Égyiptombéli Hágárnak fiát, kit Ábrahámnak szűlt vala, monda Ábrahámnak: »Kergesd el ezt a szolgálót az ő fiával egybe, mert nem lesz örökös e szolgáló fia az én fiammal, Izsákkal!«” - 21:9-10
Sára annak ellenére, hogy maga kavarta a szart korábban, láthatóan nagyon ki van hegyezve Hágárra és Izmaelre (még a nevüket sem hajlandó a szájára venni). Ez azért is furcsa, mert a tizenhatodik fejezetben mintha arról szólt volna a „megállapodás”, hogy az Ábrahám által házasságon kívül teherbe ejtett Hágár gyerekét Sára fogja a nevére venni (1Móz, 16:2). Talán korából adódóan nem szuperált már rendesen Sára memóriája.
Akárhogy is, Sára aggódott, hogy a több alkalommal kétes, szemöldökráncolásra okot adó módokon összeharácsolt vagyont majd egy egyszerű kis egyiptomi szolgáló fattya fogja örökölni - és erről hallani sem akart. Meglátta Izmaelt, és azt gondolta: „Ennek még a szeme sem áll jól, és ráadásul még nevetgél is! Ha beledöglök sem fog ez a házasságon kívül született, törvénytelen gyerek az én Izsákom örökségéből részesülni! Nem kapnak ezek egy büdös sékelt sem!” Aztán odaállt Ábrahám elé, és kész helyzet elé állította.
Igazából nem tudom mire vélni Sárának ezt a kirohanását. A kor szokásai alapján a törvényes elsőszülött fiú vitt ugyanis mindent (melyre nem sokkal később, a huszonötödik fejezetben is lesz utalás, amikor is Jákob egy tál lencséért „megvásárolja” bátyja, Ézsau elsőszülötti jogait), a testvérek hivatalosan nem kaptak semmit - egy házasságon kívül született, törvénytelen gyerek pedig végképp nem. A törvényes elsőszülött pedig Izsák volt. És ezt Sárának is tudnia kellett. Vagyis talán egyenesebb lett volna Sára részéről, ha azt mondja Ábrahámnak: „Kergesd el ezt a szolgálót az ő fiával egybe, mert nem tetszik a pofájuk vala!”
(Sára egyébként kis híján hiába aggódott fia öröksége miatt, hiszen ha a következő fejezetben Ábrahámon múlt volna, Izsák nem örökölt volna az égvilágon semmit sem - merthogy halott lenne, méghozzá saját apja keze által).
„Ábrahámnak pedig igen nehéznek látszék e dolog, az ő fiáért. De monda az Isten Ábrahámnak: »Ne lássék előtted nehéznek a gyermeknek és a szolgálónak a dolga; valamit mond néked Sára, engedj az ő szavának, mert Izsákról neveztetik a te magod. Mindazonáltal a szolgálóleány fiát is néppé teszem, mivelhogy a te magod ő.«” - 21:11-13
Úgy tűnik, hogy Ábrahámnak ellenérzései vannak, ám ezeknek végül nem ad hangot. Például nem mondja feleségének, hogy „De hát a te fejedből pattant ki, hogy ejtsem teherbe Hágárt!” Nem mondja, hogy a Sára által bántalmazott, terhes Hágár szökése után az Úr angyala visszaküldte őt hozzájuk (1Móz, 16:9), tehát végső soron mennyei utasítás alapján van velük a szolgálólány és Izmael is - ennek fényében pedig talán nem lenne ildomos szembeszállni az isteni akarattal. Nem mondja azt sem, amit korábban, miszerint „Ímé a te szolgálód kezedben van, azt tedd vele a mit jónak látsz” (1Móz, 16:6).
Ám megakadályozva, hogy Ábrahám gerincet növeszthessen, az Úr hirtelen közbelép, és azt mondja: aggodalomra semmi ok, Izmaelnek nem lesz semmi baja, sőt, leszármazottaiból különálló nemzet válik. (Hágárral meg nyilván lesz, ami lesz, hiszen ő már beteljesítette cselekménybeli rendeltetését: fiút szült Ábrahámnak, úgyhogy mehet is a levesbe Sára akaratából, és Ábrahám beleegyezésével.)
És ó, így már mindjárt más minden! Így már teljesen rendben van az egész. „Ha az Úr mondja, hogy legyek embertelen, ki vagyok én, hogy szembeszálljak vele?” - gondolhatta Ábrahám.
„Felkele azért Ábrahám jó reggel, és vőn kenyeret és egy tömlő vizet, és adá Hágárnak, és feltevé azt és a gyermeket annak vállára s elbocsátá. Az pedig elméne, és bujdosék a Beérseba pusztájában.” - 21:14
Pieter-Jozef Verhaghen: Ábrahám elűzi Hágárt és Izmaelt (1781)
Érdekes módon Izmael és Izsák egyidősnek tűnnek a képen, noha születésük között eltelt tizennégy év. És a száz év feletti Ábrahám szakálla sem őszült meg.
Nahát. Egy vekni kenyér és egy tömlő víz. Az embernek szinte könnybe lábad a szeme a nagylelkűség láttán, melyet Ábrahám saját fia és annak édesanyja irányába mutat, mielőtt a pusztaságba zavarja őket. Ráadásul kora reggel, hogy ne lehessenek tanúi e szívmelengető jelenetnek. Igazi mintaapuka. Talán Hágár, akárcsak Scarlett O’Hara az Elfújta a szélben, megkérdezte Ábrahámtól: „Hová menjek? Mihez kezdjek?” És Ábrahám válasza talán ugyanaz volt, mint Rhett Butleré: „Őszintén szólva, kedvesem, köpök rá!” A Biblia nem taglalja.
Egyértelműnek látszik, hogy ez a szakasz más forrásszövegből merít, mint a tizenhatodik fejezet, melyben Sára azt kéri Ábrahámtól, hogy „menj be az én szolgálómhoz, talán az által megépülök” (1Móz, 16:2). Utóbbiban Ábrahám 86 esztendős volt, amikor Izmael megszületett, itt pedig elmúlt 100 (hogy pontosan mennyivel, a Biblia nem taglalja - attól függ, milyen idős korban lett elválasztva Izsák). Következésképpen Izmael, hacsak nem valamilyen más idősíkon mozgott szerető apjához képest, már minimum tizennégy éves volt ebben a fejezetben. Ennek ellenére úgy tűnik fel a szövegben, amikor Ábrahám Hágár vállára teszi őt, mintha még mindig csecsemő lenne, aki nem tud a saját lábán közlekedni. És így válik a megrendítő jelenet teljesen abszurddá: hiszen nem mindegy, hogy egy sivatagba kergetett anyuka vállára egy pici gyereket, vagy egy kamaszt emel az odaadó, kivénhedt apuka.
Hogy maradhatott egy ekkora ordas anakronizmus az állítólagosan univerzális isteni üzenetben? Több évszázad alatt nem lehetett volna az ilyesmiket kiköszörülni? (Mondjuk egy-egy kinyilatkoztatással.) Vagy ha egy történet erővel van lenyomva az emberek torkán, akkor nem is kell olyan piszlicsáré dolgokra ügyelni, mint a folytonosság, vagy a különböző forrásszövegek precízebb összefésülése?
Akárhogy is, Hágár - nyakában a tömlő vízzel, a vekni kenyérrel és a ki tudja, hány éves Izmaellel - Beérseba pusztájában kezd bolyongani. És akármennyire is nehezemre esik kritizálni egy ilyen nehéz sorsú nőalakot, akivel többször is oly igazságtalanul bántak, de talán nem volt a legjobb ötlet a részéről megint a sivatagba menekülni. Főleg alig egy napra elegendő élelemmel és vízzel. (Ábrahám igazán talán utána kiabálhatott volna, hogy „JHVH szerelmére, ne arra menj!”)
„Hogy elfogyott a víz a tömlőből, letevé a gyermeket egy bokor alá. És elméne s leűle által ellenébe mintegy nyillövésnyi távolságra; mert azt mondja vala: »Ne lássam mikor a gyermek meghal.« Leűle tehát által ellenébe, és fölemelé szavát és síra.” - 21:15-16
„Ne lássam mikor a gyermek meghal.” - mondja a kétségbeesett, elüldözött anya, és hangosan sírni kezd. Nincs is mit mondanom erről a részről. Csupán egyetlen kérdésem van: mégis mit gondolt Ábrahám, mi fog történni, hogyha valakit egyetlen tömlő vízzel zavar el a lakatlan, napégette közel-keleti pusztaságba?
Felteszem, nem erre a részre kell gondolni, amikor valaki családi értékekről, vagy a gyerekek védelméről tart kiselőadást a Biblia tükrében. És egyes, egymásnak is ellentmondó ábrázolások alapján nem is arra, hogy Hágár egy tizennégy év feletti, haldokló gyereket tett a bokor tövébe.
Simone Cantarini: Mihály arkangyal Hágárral és Izmaellel a sivatagban (17. sz. eleje) - melyen Izmael kisbabának tűnik, nem tizennégy évesnek
Karel Dujardin: Hágár és Izmael a pusztaságban (1662) - melyen Izmael sem kisbaba, sem tizennégy éves
François-Joseph Navez: Hágár és Izmael (1820) - melyen Izmael tizennégy év körülinek látszik, nem kisbabának
Érdekes módon Hágár és Izmael egyik képen sem tűnik közel-keletinek. Talán az idők során kifehéredtek a festmények...
„Meghallá pedig Isten a gyermeknek szavát és kiálta az Isten angyala az égből Hágárnak, és monda néki: »Mi lelt téged Hágár? Ne félj, mert az Isten meghallotta a gyermeknek szavát, ott a hol van. Kelj fel, vedd fel a gyermeket, és viseld gondját, mert nagy néppé teszem őt.«” - 21:17-18
Hágárnak itt kellett volna (másodjára is) szembeköpnie az Úr angyalát, mondván: „Te most szórakozol velem? Hogy mi lelt engem? Van pofád ilyesmit kérdezni tőlem? Tizennégy éve visszaküldtél a bántalmazó tartóimhoz, miután elmenekültem tőlük! Én meg hülye fejjel visszamentem, és erre tessék: egy átlátszó, mondvacsinált okkal elüldöztek a fiammal együtt, hogy itt dögöljünk meg a sivatagban! Mi lelt engem... Anyád lelt engem.” De nem mondja.
Érdekes, hogy a szöveg alapján az Úr hallotta meg Izmael szenvedésének hangját, de már megint csak közvetítőn keresztül szól az anyjához. Vajon miért? Talán a meggyötört Hágár, hiába szült fiút Ábrahámnak, nem olyan fontos szereplő, hogy az Úr személyesen diskuráljon vele? A Biblia nem taglalja.
„És megnyitá Isten az ő szemeit, és láta egy vízforrást, oda méne azért, és megtölté a tömlőt vízzel, és inni ada a gyermeknek. És vala Isten a gyermekkel, s az felnövekedék, és lakik vala a pusztában, és lőn íjászszá. Lakozék pedig Párán pusztájában, és vőn néki anyja feleséget Égyiptom földéről.” - 21:19-21
Micsoda szerencse: egy vízforrás! De hogyan került oda? Az Úr kreálta hirtelen, vagy végig ott volt, csak nem engedte Hágárnak, hogy észrevegye? Vajon pékség is volt a forrás mellett, hogy éhen se haljanak? A Biblia nem taglalja. #DeusExMachina
Akárhogy is, de a történet szerint Hágár és Izmael is túlélték a megpróbáltatást - ami nem Ábrahámon és Sárán múlt. (Vajon Ábrahám imádkozott törvénytelen fiáért és annak anyjáért, ahogy azt korábban Abimelek esetében tette, akit szintén ő sodort veszélybe Sárával?) Izmael pedig piff-paff-puff, felnőtt, pusztai ember lett, és meg is nősült.
És itt a vége Hágár és Izmael történetének a Bibliában. (Folytatásért, és/vagy alternatív változatért lásd az évezredekkel később keletkezett Koránt.)
„És lőn abban az időben, hogy Abimélek és Pikhól, annak hadvezére, megszólíták Ábrahámot mondván: »Az Isten van te veled mindenben a mit cselekszel. Mostan azért esküdj meg énnékem az Istenre itt, hogy sem én ellenem, sem fiam, sem unokám ellen álnokságot nem cselekszel, hanem azzal a szeretettel, a melylyel én te irántad viseltettem, viseltetel te is én irántam és az ország iránt, a melyben jövevény voltál.« És monda Ábrahám: »Én megesküszöm.«” - 21:22-24
Éles váltás, és nem is meglepő: jobb gyorsan elterelni a figyelmet a Hágárt és Izmaelt ért igazságtalan és kegyetlen bánásmódról, még mielőtt az ember mélyebben elgondolkodhatna ezeken. Igazi politikushoz méltó húzás.
Abimelek monológjára pedig nem nagyon találok más magyarázatot azon kívül, hogy ez az ember valószínűleg nem volt normális. (Jobban mondva a történet szerzői nem nagyon törekedtek arra, hogy épeszűnek ábrázolják.) Ábrahám személyében ugyanis olyasvalakivel áll le egyezkedni, aki veszélybe sodorta egész családja életét, és aki miatt udvartarásának minden tagja időlegesen meddővé vált - és akinek az átok feloldásáért egy vagyont, plusz földterületeket adományozott. Ezek után mennyire lehetett őszinte az emlegetett szeretet, amivel Abimelek állítólag Ábrahám irányába viseltetett? Nem volt ez az egész megalázó a király számára? Vagy ez csupán egyfajta elővigyázatossági lépés volt a részéről, amivel meg akarta akadályozni, hogy az előző fejezetben leírtak megismétlődjenek? Máshogy fogalmazva: az Úr szeszélyei ellen akarta bebiztosítani magát Abimelek, amikor a svindler Ábrahámot felkereste?
Mindenesetre Ábrahám megesküdött, hogy nem szúr ki még egyszer Abimelekkel és leszármazottaival úgy, ahogy azt az előző fejezetben tette. (Sajnos azonban az eskü nem öröklődött: a huszonhatodik fejezetben ugyanis Izsák ugyanazt a „nappal húgom, este...” performanszot fogja előadni Abimeleknek, amit a szülei is korábban.)
„Megdorgálá pedig Ábrahám Abiméleket a kútért, melyet erővel elvettek vala az Abimélek szolgái. És monda Abimélek: »Nem tudom kicsoda mívelte e dolgot; te sem jelentetted nekem, s én sem hallottam, hanem csak ma.«” - 21:25-26
Azért meg kell hagyni, Ábrahám nem szívbajos (de akár azt is lehetne mondani, hogy egyenesen pofátlan): valami kút miatt megdorgálja a királyt, akinek korábban komoly arccal a képébe hazudott, és akitől ezért nem méltó büntetést, hanem ehelyett egy vagyont, emellett földterületeket kapott. Abimelek pedig értetlenül áll a dolog előtt, aminek hangot is ad. Magában talán hozzátette még, hogy „Igaz, hogy a víz a legértékesebb erőforrás a sivatagban, de az Isten van te veled mindenben a mit cselekszel - ily módon nem tudnál, mondjuk, imádkozni vízért?” A Biblia nem taglalja.
„Vett azért Ábrahám juhokat, barmokat és adá Abiméleknek; és egymással szövetséget kötének. És külön állíta Ábrahám a nyájból hét juhot. És monda Abimélek Ábrahámnak: »Mire való e hét juh, melyet külön állítál?« És felele Ábrahám: »Ezt a hét juhot vedd tőlem, hogy bizonyságul legyenek nékem, hogy én ástam ezt a kútat.« Azért nevezék azt a helyet Beérsebának, mivelhogy ott esküdtek vala meg mind a ketten.” - 21:27-31
Ábrahám az újdonsült szövetség megpecsételése gyanánt juhokat és marhákat adományoz Abimeleknek. Talán éppen azokat, melyeket a megtévesztett király adott neki korábban. Ám a nyájból aztán külön állít hét juhot. Abimelek csodálkozik ezen, mire Ábrahám elmagyarázza neki, hogy ez igazából egy bizonyítási eljárás része, melynek lényege végső soron a következő: „Fizetek a kútért, tehát én ástam! Visszaélés gyanúja fel sem merülhet!”
Amint fentebb írtam, Abimelek valószínűleg nem volt normális, hiszen láthatóan meggyőzőnek találta ezt a megtévesztő, és kissé lefizetésszagú „bizonyítást”, amit egy olyan ember adott elő neki, aki egyszer már csúnyán felültette őt. Eszébe se jutott, hogy kérdőre vonja az embereit, hogy valóban eltulajdonították-e a szóban forgó kutat, vagy hogy esetleg személyesen ellenőrizze azt. Nem, ehelyett azt gondolta: „Olyan becsületesnek tűnik ez a száz éves ember, ráadásul hét juhot is adott - ergo egészen biztosan nem áshatta más azt a kutat, amiről nem szólt, hogy elvették tőle.”
Beérseba pedig azért Beérseba, mert ott paktált le Ábrahám és Abimelek. Ezek szerint Hágár és Izmael azután haltak csaknem szomjhalált ott, miután Ábrahám és Abimelek találkoztak volna, és elnevezték a helyet? Vagy ez is csak egy újabb anakronizmus?
„Megköték tehát a szövetséget Beérsebában, és felkele Abimélek és Pikhól annak hadvezére és visszatérének a Filiszteusok földére. Ábrahám pedig tamariskusfákat ültete Beérsebában, és segítségűl hívá ott az örökkévaló Úr Istennek nevét. És sok ideig tartózkodék Ábrahám a Filiszteusok földén.” - 21:32-34
És itt van az Úrnak egy újabb neve: „örökkévaló Isten”, vagyis El-Olam, aki Ábrahám szerint szereti a tamariszkuszfákat. Még szerencse, hogy Ábrahám leseftelte a kutat Abimelekkel, mert így volt mivel öntözni őket.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2017.02.02. 23:16:47
nincs világnézeted=nihilizmus=kényelem, röhögés
Az Ellenálló 2017.02.02. 23:22:56
Jakab.gipsz 2017.02.02. 23:49:20
Atomic Warning 2017.02.03. 08:41:39
Atomic Warning 2017.02.03. 09:51:45
Jakab.gipsz 2017.02.03. 12:31:37
Nézzünk meg egy mai kis történetet és egy üzenetet, így megvilágítva talán könnyebben megértheted egy üzenet lényegét amit nem feltétlenül csak a betű szimbólumok hordoznak. Például van itt nekünk egy dalocskánk amit bármikor eldudolhatunk vagy elénekelhetünk mert adott egy szöveg, amin nem változtatunk. Ez a versike a "Zöldre van a zöldre van a rácsos kapu festve, (...), dalocska, ámde ez a más más értelmet nyer el, attól függően ki, mikor, kinek, és miért, énekli el, ha nem érted kérdezd meg anyukádtól. Mert ugyebár ha a gyermek énekli tudja, hogy vannak kapuk és azt is tudja, hogy rácsos kapuk is vannak, amelyek közül vannak olyanok amik zöldre vannak festve, de vajon mindent tud-e ez a gyermek ahhoz, hogy kategorikus következtetéseket tudjon levonni. Ugyanis egy fiatal asszony szájából már más jelentéssel is bírhat, olyannal amiről egy gyermeknek fogalma sem lehet és a gyermek még undorítónak is találhatja a következményeket, hol ott az a felnőtt életünk természetes részét képezi, egy tevékenység. Amelyre felszólíthat egy üzenet, egy férfit, akinek viszont nincs lehetősége kíváncsiskodni vagy esze ágába sincs. Nem könnyen de elképzelhető, hogy Sára, Ábrahám és az informátor közötti szöveg csak egy szteganografikus üzenet, amelyet csak kellő érettséggel rendelkezők értelmezhetnek, (a számmisztikus kabbalisták még nem sokra mentek). Mert az üzenet lényegét amelyet ha megfejtesz, amelyben már nem lehet szubsztancionális elem, csak egy kifinomult kulturáltsággal rendelkező jövőbeli generáció érthet meg.
Tehát ha meghallod az ateisták beszédét, ők is többféle kategóriába sorolhatóak, nem szükséges azonnal elutasítani, a kételyt. Ámde ha valamelyik kijelenti önmagáról, hogy "ő egy harcos ateista", tehát meghatározza önmagát az ateizmusa által, na azt az ateista hülye faszt küld el nyugodtan a qurva anyjába, főleg akkor ha hozzá teszi, "mesterséges intelligencia kutató is vagyok".
Mert ahhoz az állítás sorozathoz amit eléd-tár, csak egy infantilis gyermek értelme szükséges, ő határozza meg azt, hogy te vagy mi hogyan gondolkodjunk és ezért értelem szerűen bigott tagadás álláspontjáról indul ki. Ámde ha valaki, még is kételkedni merészel azt előbb-utóbb, szegregálja kirekeszti, gyűlöli és majd lelöveti, lásd, Trockíj és Pol Pot pragmatizmusát. Hol ott mind e két barmot is anyaszülte, csak hát olyan jó volt nekik "Istent játszani", ártatlanok felett.
MrEnderby 2017.02.03. 13:56:13
MrEnderby 2017.02.03. 14:04:40
Atomic Warning 2017.02.03. 15:19:35
NETSi 2017.02.03. 15:32:01
Pfff!
NETSi 2017.02.03. 15:39:01
"Meggyőződésem, hogy Isten szeretet, és e gondolatnak számomra alapvető érvénye van." Ebből a feltevésből indul ki a tragikus sorsú, magányos farkas Søren K. (aki rövid idő leforgása alatt elveszítette öt testvérét, és szüleit is, így fájdalmas igénye volt egy apafigurára, ami írásain is érezhető). Vagyis pontosan ugyanazt az avétos módszert alkalmazza ebben a művében (meg sokszor a többiben is), amit előtte is és utána is oly sokan alkalmaztak, főként teológusok: vagyis nem a lova mögé, hanem a lova elé fogta be rozoga és nyikorgó szekerét. K. egyszerűen fogott egy bronzkori, önhibájukon kívül tudatlan emberek által koholt hipotézist, és ezt igaznak tekintve, Ábrahám és Izsák történetét alapul véve leírt egy hosszas, belemagyarázó és kimosdatónak szánt eszmefuttatást arról, hogy miért jó szolgalelkűnek lenni - miközben mondandóját nem tények, hanem csak az izzadság tartja egyben. Nekem legalábbis ez az olvasatom.
Ugyanezt gondolom K. hasonlóan megalázkodó "leap to faith", vagy "leap of faith" koncepciójáról is, meg arról a megállapításáról, miszerint "a hit pontosan ott kezdődik, ahol a gondolkodás véget ér". Loyolai Ignác is gyakorlatilag ugyanezt a gondolatot fogalmazta meg, amikor azt írta, hogy "Értelmünket Istennek áldozzuk fel." Luther Márton meg arra a következtetésre jutott, hogy "Az értelem az ördög legnagyobb szajhája."
Nos, én mindebből nem kérek, akárki kínálja, és akármilyen állítólagos, természetfeletti erőkkel kerülhetek szembe emiatt, melyekben egyébként nem hiszek - de ezt te is tudod, hiszen körülbelül harmincszor szóltál már hozzá a bejegyzéseimhez. Mondjuk a posztokban taglalt történetekhez érdemben egyszer sem.
És hiába zöld a rácsos kapu, a láma szeme sötétkék, a paradicsom meg nem sárga - a Bibliában akkor is többnyire értelemgyalázó bronzkori mítoszok vannak, és nem kódolt üzenetek, melyek megfejtése a több ezer évvel későbbi utókorra vár. Ha a jelenben egyesek nem a Bibliát lóbálnák folyvást, hanem a Gilgames-eposzt, vagy az Iliászt, vagy a Kalevalát, miközben azt mondják, hogy enélkül nem lehetnek valakinek erkölcsei, akkor nem a Biblia nevetséges történeteivel foglalkoznék, hanem az utóbbiakban foglaltakkal. Persze csak azután, hogy megkérdeztem anyukámat.
NETSi 2017.02.03. 15:43:22
NETSi 2017.02.03. 15:50:33
Atomic Warning 2017.02.03. 16:26:02
Mormogó Momotor 2017.02.03. 18:53:43
Ez a bibliai történet ugyanis az Úrral kötött szövetségről szól elsősorban. Hiszen láthatjuk, hogy az Úr teljesítette Ábrahámnak és Sárának tett ígéretét. Ugyanezért Ábrahám bátran bocsátotta el Hágárt és Ismaelt, hiszen az Úr szólt hozzá, nemzetséggé teszi - tehát nem fogja halálát lelni a sivatagban.
Abimelek pedig a korábbi történésekből okulva (gondolom arról is volt szó a blogban, nem olvastam végig) úgy látta jónak, hogy harag helyett érdemes inkább szövegséget kötni. Különösen olyasvalakivel, aki az Úr oltalmával jár.
A többi apró részletnek tényleg nem érdemes a miértjét firtatni. Például a hét juh bizonyára egy népmesei misztikus szám, mint a három is.
Jakab.gipsz 2017.02.03. 20:03:01
Egy dialógust ami három személy között zajlott egy koron.
Figyeljük meg a szereplőket és nagyon sokat megtudhatunk belőle, ugyanis ez a beszélgetés a jövőre vonatkozott, istennek tartott valaki, nevezzük informátornak, Sára és Ábrahám, között zajlott, egy többnyire néma dialógusról van szó, Sára nevetése, Ábrahám hallgatás Informátor egy ígéretet fogalmaz meg ami csak a jövőben történik majd meg, Ábrahám azért hallgatott mert tudta önmagáról, hogy tud gyereket csinálni, (Hágának sikerül), itt a hangsúly Sára nevetésén van, Ő a kulcs figura, Sára. Miért nevetett Sára, egy gyerekkészítés ígéretén, nyilván valóan azért, mert ezt az aktust, fűvel fával letesztelte és azt gondolhatta, mindent tud róla.
Ugyanis itt egybeavatkozásról van szó, egy aprócska beavatkozásról, egy öregedő meddő nő esetében esetleg elegendő, apró segítség egy akadály elhárítása, (rutin műtét). Ámde a nő kora már problémás is lehet, ez pedig már a későbbi koroknak szóló üzenet, mert az ígéret teljesül de Sára nem alkudozott, úgy ahogyan minden asszony alkudozik aki áldott állapotba kerül, mindegy hogy milyen lesz csak egészséges legyen, kapott olyant amilyent. Mória hegyéről visszatérő Ábrahám, ahol áldozatot mutatott be, úgy ott hagyta fiát és Sárát mint eb a szaharát, gondolom le esett neki, hogy csúnyán átvágták. Ugyanis a már koros Ábrahámnak kellet vissza térnie ütődött felnőtt fiához Ketúrától akinek csinált hatot a városi nőnek ur városába, felnevelte őket gazdagon megjutalmazva útnak indította Ur városából, nyilvánvalóan azért mert Izsák képtelen volt felnőtt férfiként háza népét vezetni, apja gyámolítására szorult, ezt a gyámolítást fogták istenre a zsidó biblia írók.
A számokkal úgy mint Te NETSi ők is bajban voltak. A zsidóknál egy fiú tizenkét éves korától férfinak számít, pásztoroknál ez azt jelentette elbírt az oktalan birkákkal és megtudta őket védeni, (sakál, hiénáktól). Hasonló módon a leányoknál is van nyoma az ivar érettségnek, amitől nagylánynak számít, nem pedig gyermeknek. És most nézzük meg a helyszínt az arábiai félsivatagot ahol ezek a nomádok éltek. Ott nem érvényesült a kontinentális éghajat adta négy évszakos változás és a nagy folyó parti kultúrák teremtő pusztító áradása sem, amit viszont a monszun mozgatott, az időt nyilvánvalóan más lehetőség hiányában a hold években számolták. Egy ivarérett fiu/lány kb. 144 éves nek számított, egy felnőtt férfi 288, és mivel gyerekei is voltak, egy egy 432 kétéves egyszerűen nagyapa, hol ott csak 36 éves. Ha pedig figyelembe vesszük az ókori átlag életkort, az egy korvolt Ábrahám és Sára frigyére már egyetlen egy kortársuk sem emlékezett, amikor ez az áldott állapotba kerülés megesett. Azaz arra, hogy a simlis sivatagi nomádok a városi ember nyakára egy meddő nőt sóztak, akinek nem lehetett gyereke, Ábrahámmal viszont a törzs erősebb lett, de a vérvonal nem hígulhatott fel.
Van itt még más is, egy meddő nő mihaszna asszony-állatnak számított, még asszonyok között is csak az utolsó lehetett és csak a gyerekek után következett, rangsorba. Ámde ha szép volt, élelemér már dughatott, dugott kapott enni, nem dugott nem kapott, tehát a törzs szajhája volt, mindenki megdughatta. Panaszkodhatott e Sára Ábrahámnak, ha suttyomban megdugták, itt van a titok, a méltóságában megnyomorított lélek titka, mert azt gondolom Sára beleszeretett Ábrahámba a balekba, aki noha jámbor volt és okos csak azt nem tudta megvédeni ami a számára a legfontosabb volt. A történet magván nem változtattam meg semmit és mégis más képen szól úgy hogy a morál szubsztancionális kérdése benne maradt. Ugyanis ezt a történetet a néma dialógust és a méltatlanul szenvedő "lélek" és nő történetét, nem én találtam ki, önmakutól írták le önmaguknak, önmagukról a zsidó papok, tehát lényegét tekintve tautológia, önmaguk létezését önmaguk létezésével magyarázzák istenre hivatkozva, már pedig ez így vajon lehet-e Isten szava, no én ezt kétlem. Te azt állítottad, hogy tartalom és értelem nélküli mese, én pedig azt, hogy nem árt az óvatosság, mert hátha van benne valami ami fontosabb mint a betű és a szó. Tartok tőle figyelmetlen voltál és tévedésben vagy, ezt az állításomat fenntartom, mert azt gondolom a négy próféta történet fontosabb üzenetet hordoz, minthogy holmi ateista barmok csak úgy egy kézlegyintéssel elintézzék.
MrEnderby 2017.02.03. 20:43:09
De tételezzük fel, hogy holdévekben számoltak, és ez nagyon megzavarta NETSit. Akkor a 100 esztendős Ábrahám mai számítás szerint valójában 8 múlt, amikor Sára 7 és fél évesen megszülte Izmaelt?
Egyébként pedig régóta szeretném megkérdezni, hogy lehet ennyi mindenhez érteni, kivéve a helyesírást? Már ne is haragudj a személyeskedésért, de a te konteóid kiverik a biztosítékot.
MrEnderby 2017.02.03. 20:50:45
Jakab.gipsz 2017.02.04. 00:34:09
Jakab.gipsz 2017.02.04. 00:53:40
Atomic Warning 2017.02.04. 11:02:07
MrEnderby 2017.02.04. 11:28:18
Egy. Nem gondolom, hogy a sivatagi nomádok komoly számításokat tudtak volna végezni, éppen ezért kézen fekvő, hogy a történeteket sem ők jegyezték le. Azonban egyik hozzászólásodban megmagyarázod, hogyan kellene értelmezni a számokat, a következőben pedig azt mondod, azok a számok nem is jók. Akkor most miről beszélünk?
Kettő. Bizony a nagy kultúrák készítettek naptárakat. Ezt általában valamilyen stabil csillagászati vagy fizikai jelenség megfigyelésére alapozták. Az idő mérése már akkoriban is nagyon fontos volt a mindennapos gyakorlati élettevékenységek szabályozásához, összehangolásához, például a földműveléshez.
Három. Az éghajlati viszonyokat össze lehet egyeztetni, például az évszakok alapján. A te állításod az volt, hogy a kontinentális éghajlaton érvényesül a négy évszakos változás, a tárgyalt vidéken nem. Ezt továbbra is határozottan elutasítom. Az időjárási viszonyok, mint például átlaghőmérséklet, csapadék mennyisége, szélirány, stb., ezek mind változnak évszakonként.
Négy. Minden mese a valóság kiszínezése. Akkor vegyük az ismert mesék, Hófehérke, Bambi, Pom-pom, stb. átlagos valóságtartalmát, mennyire valósak a szereplők, a szituációk, a cselekmény, és ezt vetítsük rá a bibliára. Az én becslésem szerint ez alapján a biblia nettó faszság.
Öt. Isten nem lehet a bibliában? Állandó szereplője. Pont.
Jakab.gipsz 2017.02.04. 12:05:52
Mire játszod az eszedet? Ha nem tudsz valamit kérdezd meg.
Miért is ne lehetne bizonyítani "isten létezését" vagy egy felsőbbrendű intelligencia, létezését?
Mi sem egyszerűbb ennél, csak egy kicsit hosszadalmas egy bizonyítás tisztességes levezetése, mert beszűkült a tudatállapotú a hallgatóság, hol ott ezt a beszűkölést semmi sem indokolja. Tehát a bizonyítást követően mindenkinek kicsit okosabbnak kell lennie. Az ateisták, infantilis barmok pedig éppen ezt nem akarjátok és ez az egyetlen egy baj van veletek, mert semmivé válik a hatalmatok az emberek felett.
MrEnderby 2017.02.04. 12:23:50
És már sokadszor lengetsz be valami bizonyítást, de még sosem kerítettél rá sort. Mi ennek az oka?
Atomic Warning 2017.02.04. 13:32:45
1, A bibliát tudatlan idióták írták a semmiről, hiszen semmit nem értettek, számolni nem tudtak, saját korukat nem tudták (illetve tévesen tudták) stb..... (itt csak megkérdezem, hogy a bibliát korban megelőző történetek esetében helyesek-e a szereplők kora, vagy még előtte is tévesen számolták az éveket? Mert szerintem nem, és akkor esélytelen hogy mondjuk 2000 évvel később ezt elfelejtve baromságokat írnak erről a tök egyszerű dologról még akkor is ha mindenki aki írt a bibliába egy bunkó paraszt volt. Jó kérdés, ha számolni nem tudtak, akkor írni vajon hogyan?)
2, A bibliának nincs jelentősége, nem szól semmi fontosról, főleg nem istenről, meg egyáltalán úgy ahogy van nem igaz ami benne van semmilyen szempontból (mert lásd 1-es pont) és ami benne van az egy jelentéktelen fiktív valami
Ez esetben viszont érthetetlen miért pont a biblia a hívők fő iránymutatója, hiszen az abban leírtak nem csak értelmetlen szarok, hanem hülyék is írták az egészet, tehát nyilvánvalóan jelentéktelen baromság az egész (Gipsz szerint is).
De azt is észre kell venni, hogy Mr Gipsz ezt nem azért állítja mert neki ez a meggyőződése, vagy kutatásokat végzett és erre a következtetésre jutott. Gipsz ezeket azért állítja, mert neki van egy állítólagos tudományos (matematikai) bizonyítéka isten létezésére, amihez nyilván nem kell a biblia, mert minek, abban nincs ilyesmi.
Ő tehát a bibliát (és a szerzőit) nem azért becsmérli mert megértette mekkora ökörség, hanem azért mert a biblia konkurenciát jelent az ő állítólagos matematikai bizonyítékénak.
Most pedig, vizsgáljuk meg lehetséges-e hogy Gipsznek tudomása lehet vagy netán ő maga megalkothatott-e egy tudományos, matematikai bizonyítékot isten létezéséről.
- Egy ilyen bizonyíték könnyen ellenőrizhető lenne, hiszen Gipsz matematikai képességei semmivel sem jobbak mint bárki másé, gipsz nem matematikus, tehát ha az ő "bizonyítéka" nem lenne nevetség tárgya, egy csomó hivatásos matematikus már igazolta volna a helyességét, főleg a hívő matematikusok.
- A hívőknek kurvára kibaszott nagy szüksége lenne egy cáfolhatatlan, akár
!!!!!elméleti!!!!! matematikai bizonyítéka isten létezését illetően, főleg ha elfogadjuk hogy a biblia nettó baromság, így a hívők kezében 0 meggyőző erő van. Csakhogy amikor mi ilyesmiről vitázunk, egyetlen hívő sem linkeli be Gipsz bizonyítékát, mert az vagy nincs, vagy akkora baromság hogy maguk a hívők is csak röhögnek rajta, és azért drukkolnak hogy ne derüljön ki mekkora kretén az egyik hittársuk, így is a kreacionistákon röhög mindenki.
Figyelembe kell venni Gipsz esetében, hogy ő kreacionista. Minden kreacionista egy tudatlan balfasz, sokuk függő vagy szellemi fogyatékos, ezeket kifejezetten keresik, mert könnyű prédáknak számítanak, és hát neki mindegy ki a tag csak legyenek tagok. A kreacionistáknál csak a közel keleti "hittudósok" nagyobb faszfejek, de ők már akkora vadbarmok akikkel nincs értelme foglalkozni. Csakhogy Gipsz hite nem teljesen fedi le a kreacionizmust sem, hanem afféle egyedi, customizált matematikával fűszerezett áltudományos baromság lehet, ami ugyan nem megy teljesen szembe a kreacionisták saját gyártású és mindenki más által cáfolt ezós hülyeségeivel, de nem is teljesen egyezik azzal, így nem tudja még ott sem elfogadtatni. Az is lehet hogy Gipsz nem tartja magát kreacionistának, de mivel vallásos nézetei olyan egyediek hogy egyedül ő maga hisz benne senki más, így jobb híján ide kell őt besorolnunk a tudományos tévedések és az áltudományos / ezóra hajazó bullshitjei miatt. Gipsz az a fajta seggfej, aki az autópályán MINDNIG MINDENKIVEL szembe megy, és még neki áll feljebb, mert nem érti hogy a többiek mennek jó irányba, és ha valaki szól neki azt sem érti miért az a helyes haladási irány ahogy a többiek mennek. Gipsz egy magányos valaki, aki annyira tudatlan és tájékozatlan, hogy azt hiszi neki olyan bizonyítéka van egy fontos kérdésről, amit azért nem fogad el senki, mert nem érti. Miközben igény lenne rá, és tele van a világ matematikusokkal. Mindezek mellett Gipsz végtelenül egoista is, így az a meggyőződéses tévhite, hogy őt a zsenialitása mindenki felé helyezi, emiatt nem érti őt senki. Ellentétben a valósággal, miszerint Gipsz az egyik legnagyobb seggfej akit senki nem vesz komolyan mert a baromságai nem jelentenek és nem magyaráznak meg semmit, és értelmük sincs azon kívül hogy Gipsz egóját hizlalja az hogy őt nem érti meg senki.
Az a helyzet Gipsz, hogy aki valami értelmeset alkotott, azt valaki vagy valaki megértették, és széles körben elfogadták, így az elterjedt, és aki nem tud róla ma már könnyedén utána tud nézni és tud a kérdésben tájékozódni. Emiatt nincs neked semmiféle matematikai vagy tudományos bizonyítékod semmire, akik pedig ilyesmivel foglalkoznak felismerik az áltudományos hablatyolást amit itt nyomsz, emiatt nem foglalkozik veled senki.
Jakab.gipsz 2017.02.06. 08:16:10
Atomic Warning 2017.02.06. 12:19:57
- szerinted egy képzetlen tudatlan tanulatlan parasztot kell megkérdezni istenről, és amit ő mond az rendben van mert "annak kell feltenni aki tisztába van az idő hatalmával". Ez az idézet egy durva bullshitbomba, Oravecz Nóra örömmel leszopna érte :))). A tanulatlan paraszt "tisztába van az idő hatalmával", ezért tudja hogy van isten, beszarok :))). De még akár meg is lehetne kérdezni mert miért ne, csak az is fura, hogy a kreacionisták áltudományos baromságait már eleve egy képzetlen tanulatlan noname valakivel támasztják alá, mert a tudomány jó ideje ignorálja a hülyeségeiket. Ez esetben a kreacionizmusról nem lehet azt gondolni hogy bármilyen szinten tudományos, márpedig ti ezt akarjátok elhitetni mindenkivel. A képezetlen parasztra hivatkozás ezt elég rendesen agyonvágja, de jobb híján ennyi maradt, ezzel kell beérni.
"annak kell feltenni aki tisztába van az idő hatalmával" -> nem tudok betelni ez akkora ökörség :)))))
- másrészt ez a fajta isten a "lyukak istene". Oda lehet betuszkolni amire a tudománynak még nincs válasza, vagy azt hiszed hogy nincs rá válasza mert azért te is meg a tanulatlan paraszt is aki "tisztába van az idő hatalmával" eléggé tájékozatlan az összes tudományos kérdést illetően, főleg hogy utána az atomfizikára hivatkozol.
Hülyeség azt mondani hogy amire még nincs a tudománynak válasza azt isten csinálja. Egyrészt ezek a lyukak egyre csökkennek, másrészt régen sokkal több ilyen volt mint ma, így isten eléggé megalázóan visszaszorult, így egyre kisebb az a tér amibe bele elehet erőszakolni azon az alapon hogy ezt még nem tudjuk tehát biztos isten. Ez a válasz nem válasz, semmi sem indokolja csak az hogy azt hiszed mindenki hülye bezzeg te tudod a választ. Remélem ezt a baromságot nem matematikai bizonyítéknak tekinted mert nem az. A gondolkodásodat csak úgy lehet fenntartani, ha tagadod a tudomány eredményeit, azokat nem tekinted bizonyított tényeknek, ennek pedig csak az lehet az oka hogy nem érted mert te is egy tájékozatlan bunkó vagy akit soha semmilyen tudományos fórum nem fog figyelembe venni.
"annak kell feltenni aki tisztába van az idő hatalmával" -> hát ezt nem hiszem el hogy ilyet le lehet írni, egy olyan valaki akinek "matematikai bizonyítéka van" hát beszarás tényleg :))))))))))))))
MrEnderby 2017.02.06. 20:07:24
Ez lenne a híres Csubakka-védelem?
light 2017.02.07. 08:36:35
Idejövök, elolvasom a cikket, elkezdem olvasni a hsz-eket. Elobb-utóbb feltünik a meg nem értett zseni. Ideír valamit, amit egyszeru földi halandó fel nem foghat. Mibol gondoljátok, hogy pont ti fogjátok megérteni? De ti azért még adjátok alá a lovat.
Én hülye meg mindezt végigolvasom :D
MrEnderby 2017.02.07. 11:45:00
light 2017.02.07. 13:39:18
Atomic Warning 2017.02.07. 18:02:31
Atomic Warning 2017.02.07. 20:36:24
barathendre.wordpress.com/
Bocsi :)
Jakab.gipsz 2017.02.07. 23:07:42
NETSi felvetett egy kérdés özönt, azt állítva, hogy ostobaság egy ősi-szöveg a "Tóra" kiválsztás mítosza, én pedig "gipsz-ügynök", meg kíséreltem a humán antropológia, magyarul néprajz kutatás módszereit, alkalmazva elmagyarázni neki, hogy nem volt szükség "Isteni" vagy valamiféle "felsőbb rendű lény" beavatkozására, elegendő a szöveg logikáját megértenünk, ami egy ócska krimi színvonalát sem üti meg.
Akkor meg mi a fax bajotok van? Ti ateisták szoktátok egymást fenekét fényesre nyalni, mondván hülyeség a "hit" és a vallás. Tartok tőle, még az ócska krimi fogalmát sem értitek meg, csőlátó barmok, (nem lehet benne véletlen), és a tórába sincs, csakhogy itt mindent "Istenre fogtak". Én pedig gipsz-ügynök elmagyaráztam NETSi-nek, hogy a történet megírásához nem volt szükség istenre, és mégis igaz lehet a történet, amit esetleg félre értelmezhették a hiszékenyek.
Ti pedig csak hülyeséget pofáztok össze vissza, Jakab, így meg úgy beszél, én világosan beszélek. Mert a nomád-pásztorkodáshoz is érteni kell, azt csak egy bunkó városi hiszi , hogy az könnyű élet főleg az arab-félsziget félsivatagos területein. Ti nagyon hülyék vagytok, gondoljatok bele, van ötven birkád meg az asszonyod meg pár kölköd, azok minden nap enni és inni kérnek, a birkák pedig lelegelik a füvet és neked menned kell, hogyan tájékozódsz, ez a tudás pedig apáról-fiúra szált régen, úgy mint napjainkban. Ábrahám pedig városi ember volt, erről a tudásról fogalma sem lehetett, tehát akkor miért fogadták be, és kit sóztak a nyakába egy meddő-nőt, akit viszont mindenki megdughatott, de Ábrahámnak kellet eltartania, aki viszont semmihez sem értett. Ez egy sima "Kék angyal" sztori, ókori kiadásba.
Nézzük meg Sára szegény nézőpontjából a történteket, fiatal és nagyon szép nő volt, gyanítom, ámde a vele egy korosztályú lányoknak már volt gyereke, de neki nem, tehát utolsónak számított az asszonyok között mihaszna léleknek, (később a meddő nőkből lettek a templomi szajhák). Értelemszerű nem-de-bár a kiválasztás, és nem kellett hozzá isten. De most jön a neheze, Sára tudta önmagáról, hogy meddő mint a sivatag, de Ábrahámról nem tudhatta, a szerelmét pedig nem érthette. Ugyanis egy szerelmes férfi, sohasem "teljesen-komplett", nem azt látja ami van, hanem csak azt amit látni szeretne, (pl. Sárát), és semmi mással nem törődik. Sára pedig letesztelte, Ábrahám szerelmét és fogamzás képességét, kíváncsi volt, amikor pedig Hága az ugyan csak szép és fiatal egyiptomi nő egészséges fiút szült, megnyugodott, viszont elöntötte a sárga irigység. És ekkor jön a máig szóló intelem, öreg asszonynak ne csináljatok gyereket, mert ütődött lesz, az anyja pedig kiköveteli neki a különlegesnek kijáró státuszt. Ha pedig észre vennétek, ha nem lennétek bunkók, a Tóra egy "néma dialógussal" szólt hozzánk, Sára nevetésével és Ábrahám, hallgatásával, mind arról ami megfog történni velünk.
Kiválasztok közületek kettőt, sorsotok könyvét pedig megírjátok magatoknak, nem de bár megtörtént? Hülye ateista barmok, vajon miről pofáztok? Ma amikor armageddon mezeje körül fakó lovasok vágtáznak, nem kéne átgondolni, e történet lényegét. Mert a szerintetek szerint; "a nincs", ugyebár a hetedik napon nem csinál semmit sem , csakhogy van egy kis bibi, mi a nyolcadik napon vizsgálódunk. Amit beláthatjátok Gipsz-ügynök semmi újat nem mondott, olyant amit Ti nem tudhatnátok magatoktól is, ámde az elesettekért és a meggyalázott lelkekért, talán még is szót emelhetek. De szerintetek nagyon okos ateista seggfejek, itt csak biorobotok tevékenykednek és szex-szelnek, nincs benne semmi különleges. Hát akkor nektek mi a fax-bajotok van Gipsz-ügynökkel, nem kéne kussolnotok ez nem a ti ügyetek.
Csak ezt azért mondom, mert ez idáig, még minden esetben, ti sok diplomás barmok baxsztatok el minden civilizációt, nem pedig a tanulatlan kis emberek, akin ti csak gúnyolódni és röfögni tudtok, mert azokra a kérdésekre amit feltettem még válaszolni sem, mertek, hülye gyerekek.
Amit ha akarja beláthatja, NETSi "isten vagy az ősök szellemiségének, fogalmával" nem szórakozunk, főleg annak tudatában, hogy a nagy egész mindenség, kb. 4%-át sem értjük. Legyen óvatos és körültekintő a további munkájához sok sikert kívánok.
Mielőtt legközelebb ír, egy nagyon nagy marhaságot, gondolkozzon, legyen-szíves, mert ugyebár, zöldre van a zöldre van a rácsos kapu festve és ezt a dalocskát nem-mindenki érti.
Jakab. gipsz pedig egy szóval sem mondta, hogy hisz vagy nem hisz.
MrEnderby 2017.02.08. 07:40:14
Nem mellesleg, ugyanannyi jogunk van kifejteni itt a véleményünket, mint neked. Te minek jöttél egy ateista blogra kommentelni, ha nem bírod a gyűrődést?
Az értelmezhető kérdéseidre pedig mertünk és küldtünk válaszokat, sajnálom, hogy nem vetted észre őket.
Most is írtál olyat például, hogy a diplomás barmok baxtak el minden civilizációt. A válaszom a következő: Egyfelől kijelentésed alapján, aki diplomás, az egyenlő az ateistával. Másrészről pedig az emberiség története során rengeteg civilizáció dőlt meg és tűnt el. Nagyon vicces állítás, hogy például a maja kultúrát a diplomás ateisták baxták el.
Hozzászólásod elején azt írtad, hogy a biblia történetét hajdanán félreértelmezték, nincs is szükség hozzá istenre. Mi ugyanezt mondjuk az első pillanattól kezdve. Csak mi közben nem csesztetjük a zöld rácsos kaput a titokzatos x-et keresve, mialatt a háttérben armageddon mezeje körül fakó lovasok vágtáznak.
Atomic Warning 2017.02.08. 20:39:18
Jakab.gipsz 2017.02.09. 08:32:41
Nos, veselkedjünk neki ismét, mert úgy tűnik, kétbites az agyad, csak az igen-nem kategóriákba vagy képes gondolkodni, ehető-nem ehető stb.
Ugyanis hamis állítás az, hogy a tudomány kikerült a vallás béklyója alól, pontosan azóta fordultak rosszra a dolgok e világban amióta szélhámos filozófusok a tudományról a tudomány nevében össze-vissza hazudoznak, lásd "harcos ateisták", na őket kell elküldeni a "harcos ateista qurva anyukba", mert vissza élnek a jámbor népek hiszékenységével. Ugyanis a "Lenini fiuk is harcos ateisták voltak" Trockíj is permanens forradalmat hirdetett, és statisztikai alapon gyilkolt a tudományos materializmus nevében, arról az elmebajos hülye Marxról nem beszélve aki egy könyvtárat hazudozott tele, és még ma is nagyon sokan kacérkodnak a tanai felelevenítésével, ezek bizony tudományos ateista tanok, Pol Pot pedig pikkelt a már a szemüveges emberekre is, amikor parancsba adta a kétbites katonáinak, a lelövetésüket, majd agyon kínozták a többieket, no nem vallásos révületükben.
Úgy mint a neoliberalizmus is egy tudomány filozófiai elmélet, semmi több ezért csak egy logikai konstrukció, amit viszont már lehetséges (Derrida szerint) dekonstruálni, darabokra szedni. De a mélyén mégiscsak egy "ateista államszervezési -elmélet", mert jog-szolgáltató, igazság-szolgáltatás helyett. Az igazság pedig vagy van vagy nincs, és nem dekonstruálható. Ezzel szemben egy hazugságokra épülő világ-kép soha sem valósulhat meg. És ezt vésd a fejedbe, Más szófordulattal élve egy fantazmagórián alapuló világ sohasem válhat igazzá, ha úgy tetszik Mr. X legyűri.
Mitől volt tudomány a tudományos-materializmus a Marx-izmus, diplomákat osztogatóak jól-felkészült professzorok és persze igazgatói szék is dukált melléje, csak be kellett állni a seggnyalók sorába és megkaptál tőlük mindent, ha jó-elvtárs voltál. Ugyanis csak az ateisták minősítették a (hívő embereket, különböző jelzőkkel), ezt a sok barmot tilos volt ám szidni, meg a qurva anyukat. Ők ezek a barmok azok akik nem bírták sem akkor a "gyűrődést", sem pedig napjainkba a "gyűrődést", ugatnak mint a veszett kutya és nyáladzanak ellehetetlenítik azt aki szólni mer, majd lövetnek. Figyeld meg.
Azt mondtam, hogy a diplomás barmok baxtak el minden civilizációt a válaszod, egy naiv halmaz elméleti modell alapján született meg, és ebben igaz csak az állítás " minden diplomás barom egyenlő az ateistákkal", de csak ebben a logikai struktúrában, és az nincs kizárva, hogy nem létezik más. Nagyon viccesnek találod, a maja kultúra elbaxását. Persze ha rüheled a gondolkodást ez akkor is így igaz. Ámde ha csak egy kicsit figyelmes vagy észre vehetnéd, hogy a számos elhagyott templom városban fellehetőek azok a építészeti elemek, amelyek teljesen feleslegesek és nincs funkciójuk, viszont iszonyúan sok munka-idő ráfordítással készülhetek el, mint ha a főnökség húzná az időt, (más oka nem lehetett). De ez csak egy apró jel, számunkra fontosabb az azték, mexikói kultúra, amely viszont motívumait tekintve a maja- folytatása. Nos, a mai fogalmaink szerint az azték-birodalom volt egykoron az első, "igazán náci" birodalom, mentségükre szólva fogalmuk sem volt róla, hogy "ténylegesen mit művelnek", akkor amikor a technológiai és intellektuális fölényüket kihasználva a környező bennszülött törzsektől ember áldozatokat követeltek, "isteneiknek", és tömegesen álldoztákfel a bedrogozott lelkeket, a népük meggyőzése érdekébe. Cortez pedig nem véletlenül tudott a maroknyi 150 fös serege mellé hónapok alatt egy harminc.ezres sereget össze toborozni, mert felszabadítóként tekintettek a keresztény seregere, amely véget vet egy barbarizmus gyakorlatának. Arról viszont senkinek sem volt fogalma a jelenlévők közül, hogy a megerősödött immunrendszerű fehérek, a közönséges náthával, egész közösségeket pusztítanak el. A keresztény papság pedig a katolikusok, mindent elkövettek, hogy egy barbár mitológia-ideológia nyomait a földszínéről is eltöröljék. Észak Amerikában pedig a törzsi társadalmak, vívtak folyamatos harcot a vadászó- halászó területekért. Úgyhogy nyugodj bele Mr. X Amerikát a "fehér, keresztény kulturált embernek adta", és ebben nincs semmiféle rassz-izmus, fogalmuk sem volt róla, mit cselekszenek az első telepesek, mint ahogyan az ajándékba kapott szifiliszről sem. Ki a fülemtől tanultatok meg tí ateisták szöveget értelmezni.
Ha pedig Ábrahám fiai, (Israel és Izmael) hatezer év múltán talpig aranyba és fegyverben néznek egymással farkas szemet, önkéntelenül is felmerül a kérdés, Mr. X ezt a történetet, mégis , hogyan gondoltad el, ha egyszer nincs szükség létezésedre, az emberi ostobaság megértéséhez.
Atomic Warning 2017.02.09. 09:56:15
A te általad favorizált sík hülye iskolázatlan parasztok sokkal nagyobb mértékben kommunisták mint mi. Mi modern vállalkozásoknál dolgozunk mert kell a tudásunk, vagy mi magunk vállalkozunk, mert mi megtehetjük, mindezt ideológiáktól mentesen. Ez egy eléggé antikommunista helyzet. A te síkhülye tudatlan parasztjaid meg visszasírják a kádárizmust mert ott akkor is eltartották őket a mihozzánk hasonlók amikor nem volt semmi hasznuk és most sincs, most is azokból élnek akik többet termelnek mint amennyit keresnek. Nagyjából azt lehet még rájuk elmondani, hogy mivel most sincs semmi hasznuk, abból próbálnak megélni, hogy mivel ma nem kifizetődő kommunistának lenni, ideológiát váltottak. Ők ma az egyházi iskolák igazgatói, vagy kistelepülések tudatlan de poszt-kommunista vezetői, akik miatt ezeken a helyeken nem fejlődik semmi, a normálisak meg elköltöznek, a többi agyatlan fasz meg sír hogy kihal a település. Most is mi tartjuk el őket mert hasznuk az nincs. Úgy látom te egy akkora kretén barom vagy hogy még a miénknél sokkal kommunistább nézetekkel sem vitted semmire még a saját hülye fajtád között sem és nem is fogod soha. Nyugodj bele, hogy a mi életünkben sokkal kevesebb az ideológia (ha egyáltalán van benne bármilyen ideológia) mint a tiédben, a kommunizmusra pedig nem is gondolunk, amíg benne éltünk addig se szerettük mert az a rendszer is szar. A saját tudatlan képzetlen fajtádat zsidózhatod meg kommunistázhatod mert több van köztetek mint közöttünk abban biztos lehetsz. Az "istenérveid" meg elég szarok, mert nem a tudásra hanem a tudatlanságra épül. Hülye és egoista vagy ahhoz hogy kimondd fogalmad sincs a világról és emiatt érvelni sem tudsz tudományos alapokon csak a szád jár és legfeljebb a kocsma alkeszei röhögnek rajtad hogy mekkora kretén vagy.
MrEnderby 2017.02.09. 12:29:12
Jakab.gipsz 2017.02.10. 02:49:48
Mi a különbözőség a kommunisták ateizmusa és a neoliberálisok ateizmusa között semmi, mind a két társadalom szervezési modell egy agyrém.
Minden felvetésetekre válaszoltam, ti pedig hablatyoltok, a kommunizmus miatt mondottam már, annál a hülye Marx-nál és népes rokonságánál tessenek reklamálni, nem hallottam még senkitől sem azt, hogy "tisztelt ember társaink bocsánatot kérünk az emberiségtől a Marxizmus bűnei miatt", ennyi.
És mi mást tehetnénk megbocsájtanánk.
De ti csak gyűlölködni tudtok mert üres a fejetek mint egy verem, a tudás az sohasem gyűlölködik, azért mert ha valaki tévedésbe van azt kilehet javítani, és nem lesz a továbbiakba tévedésbe.
De egy üresfejű tudálékos ateista csak össze-vissza hazudozni tud mást nem és gyűlölködve fogad minden, valamire való magyarázatot, és ti akartok mesterséges intelligenciát kifejleszteni oktondi barmok.
Tény minden felvetéseteket logikus érvekkel és történelmi tényekkel alátámasztva meg válaszoltam, a részemről egy szóval sem állítottam semmit sem, csak felsoroltam azokat a dolgokat amit senki sem tud ezen a földön.
Továbbá azt is bebizonyítottam, hogy az írott, megtörtént, történelmi tényeket lehetséges másképpen a valóságnak megfelelően értelmezni a hazug ateista történelem filozófiával szemben. azért mert az ateizmus mint tudomány filozófiai diszciplína nem létezhet, azért mert fantazmagóriákra azaz hazugságok tömkelegére épül.
Kész, végetek van mit egy rossz álomnak, és tök mindegy hogy hányan vagytok és az is mekkora a hatalmatok.
MrEnderby 2017.02.10. 08:34:18
Igazából sosem izgultam nagyon, mert tudtam, hogy jön majd valaki, nem tudom kicsoda, mindegy is mi a neve, de mivel az x már foglalt, legyen mondjuk Gipsz Jakab. Szóval jön és felsorol majd mindent, amit senki sem tud ezen a földön! De olyan logikusan, érvekkel alátámasztva, hogy dobhatjuk ki az összes fizika, matematika és történelem könyvet, mert mind hazudik.
Ilyen csúnya lebukás után már kénytelen vagyok bevallani, hogy a világ megrontásán fáradozok. Szövetségeseimmel együtt akkora hatalmat birtoklok mint egy ház. Egyház. Érted? Jó vicc, nem? Sajnos hatalmunk azonban eltörpül üldözési mániád mellett... És ezért gyűlölünk téged :)
Atomic Warning 2017.02.10. 08:48:50
Atomic Warning 2017.02.10. 08:52:21
Lenin
Jakab.gipsz 2017.02.10. 13:42:32
Mr. X ténykedését még akkor se becsüljük alá, ha nem tudunk róla semmit sem.
Ámde a gyanakvás nem tilos, mert "a bizonyíték nem léte nem azonos a nemlét bizonyítékával", nem vagyok biztos benne, hogy képesek vagytok értelmezni ezt az egyszerű összefüggést, azzal az butuska két bites agyatokkal tisztelt ateistáink.
Már ha a rácsos kaput se vagy felnőtt módra értelmezni, gyanítom egy kicsit infantilis is vagy. Egy szóval sem mondtam, hogy dobjunk ki bár mit is, jók lesznek majd elrettentető példának, milyen az ha a sok diplomás, magasan képzett kitűnő helyes írással bíró, sok nyelvet beszélő bunkók átveszik a hatalmat és ők azt hiszik, bűntelenül bármit meg tehetnek, mert jogot fabrikáltak maguknak, a kis primitív csőlátásukkal.
Nincs jogotok sem egyéni sem pedig kollektív jogot nincs, mind addig amíg azt a teremtőitekkel ki nem alkudtátok, már pedig ilyen ember nincs e földön, ezt beláthatod, "papa-mama, ne most hanem a jövőhéten csináljatok meg", ez az alku nem történhetett meg, mert lehetetlen.
Azt ne hidd, hogy nem értettelek meg ateista barmok benneteket, ugyanis hacsak a kémia működik akkor biorobotok szexelnek, amit az úgyszintén elő állított robotok kijavítanak, ha nem működnek rendesen, átprogramozza a robotszakértő a pszichológus, a szociológus pedig a társadalmi csoportokkal teszi ugyan ezt, (emberek esetében mind két módszer kontra produktív). Ha egy szó fordulat nem megfelelő át nevezzük, ez az ateisták módszerének lényege, az ha a nemi identitás zavart okoz akkor átnevezzük gendernek, hogy semlegesek legyenek. Egy biorobotnak aki termel és fogyaszt, különben is, minek nemiség, ugyebár ez ilyen egyszerű, na jó a kis robotok előállításához még szükség van rájuk, de már készülnek a transz-nemű robotok azokkal majd kevesebb bajotok lesz. És így tovább,. mint ahogyan Móricka elképzelte a modern filozófiát. Biztosan igazatok van.
Ámde megjegyzem, azt azért nem gondoltátok komolyan ugyebár, hogy ha Mr. X létezik, vagy a tieiteket picivel meghaladó kifinomultabb intelligencia létezik, az csak majd a túl-világban intézkedik, itt a földön nem csinál semmit sem, csak azért, hogy néhány hatalom mániás jól érezze önmagát. tartok tőle ebben az egyben bizonyosan tévedtek, ateista csupasz majmok.
Részemről a további dialógus oka fogyott, legyen úgy ahogyan ti akarjátok, de én a biorobot gyártást senkinek sem ajánlom.
Ha pedig megszólal egy "harcos ateista" küldjétek el a jó qurva anyjába, a mamája túl korán hozta a világra és hát úgy maradt szegényke, ahogyan az anyukája megszülte, semmit sem tanult és semmit sem értet meg, mert mi végre, egy biorobotnak elegendő a programozás.
Atomic Warning 2017.02.11. 10:10:36
Jakab.gipsz 2017.02.12. 21:55:20
A rokonságodat nevezd "buzikámnak" te kis oktondi ateista majom, miért nincs egy önálló gondolatod, mocskolódás helyett, hacsak utánozni tudsz, mi végre vagy.
Csakhogy tudd, ti vagytok azok a görények, akik megtiltják a másképpen történő gondolkodást. Ismerem a korlátolt fajtátokat, "elvtárs majd a történelem igazol bennünket," szlogennel zártátok a vitát, lófaxt igazolta azt az őrült fantasztát Marx-ot és elmebaját, meg a rohadék qurva anyát, minden ateista potenciális "tömeg és lélek-gyilkos", ennyi nincs ezen mit szépítgetni.
Az egyik fanatikus és demagóg, "kommunista" ateista olyan mint a másik a "neoliberális" ateista, nincs közöttük különbözőség.
Ha pedig egy állam-szervezet ateista tanokra van felépítve, menthetetlenül bukásra, társadalmi káoszra ítélte önmagát.
Ennek megértéséhez nem kell sok ész, de neked ennyi sincs, mert utálsz gondolkodni, és másoknak is megakarod tiltani.
Áruld már el miért tilos azon gondolkodni, hogy "mit csinál a "nincs", akkor amikor (a hetedik napon meg pihen) és "nem csinál", "semmit sem".
Mert nem az a lényeg hogy igaz vagy hamis ez a mese, hanem az, hogy a "van a létező" ezt hogyan oldaná meg.
Meg mondom neked te (takony-agyú bunkó), ez ebben az univerzumba lehetetlen, nem lehetséges megoldani senkinek sem, hogy "ne csináljon semmit sem".. De ez csak egy logikai ész-játék, amit te meg akarsz tiltani. Mert az igazi kérdés csak ez után következik, a "miért van valami mint sem semmi", és az mára már tök mindegy, hogy ezt a kérdést ki, mikor és miért tette fel, mert a válasz az előző kérdésben van megoldva.
Na ezért vagytok ti ateisták rohadtabbak a náciknál, mert megtiltjátok a bizonyítást.
Atomic Warning 2017.02.13. 11:13:40
Jakab.gipsz 2017.02.14. 01:30:32
Marx esetében a kommunizmus víziója csak a botvégére tűzött csali volt a szamarak számára. Az igazi cél a görög metafizika és a reá alapozott keresztény kultúra az egy a létező lényegre irányultságának a szétzúzása, volt és a totális hatalom megszerzése, minden létező felett. Ezt a metafizika ellenességet, viszont a logikai pozitivisták mint staféta botot átvették, ugyancsak a metafizika ellenességüket hangoztatva, csakhogy mint ahogyan a mozgástól sem tudunk megszabadulni, úgy a mozgásokra irányuló figyelmünktől sem, ezért vallottak kudarcot.
A közös pont a kommunisták és a mai neoliberalizmussal az ateizmus, Az ateizmus is csak egy izmus elmélet, amit csőlátó bunkók, úgy hirdetnek, hogy ideológiáktól mentes, csőlátó bunkóknak a tudományra hivatkozva, tagadják a vant a létezőt és istenítik a nincset. És mind ezt a tudományra kenik, ugye milyen érdekes és leleményes a gonosz. További jó szórakozást.