"Babonákat igazságként beállítani rettenetes." - Alexandriai Hüpatia

A legelképesztőbb birkózómeccs evör

2017/09/22. - írta: NETSi

Scripture Watch 34.

Hazafelé tartó útján Jákob kis híján pánikrohamot kap, amikor megtudja, hogy az általa kétszer csúnyán megalázott Ézsau négyszáz emberrel közelít felé. Követekkel küldött ajándékokkal igyekszik hát megenyhíteni testvérét, ám nem nagyon bízik ennek sikerében. Aztán, egy éjszakai vonulást követően, Jákob fizikai közelharcba keveredik magával az Atyaúristennel! Vagy egy angyallal. Vagy álmodik.

(Mózes I. könyve, 32:1-32)

„Jákób tovább méne az ő útján, és szembe jövének vele az Isten Angyalai. És monda Jákób mikor azokat látja vala: »Isten tábora ez«; és nevezé annak a helynek nevét Mahanáimnak.” - 32:1-2

A kiterjedt fészekaljjal való menetelés során Jákob a pusztában lődörgő angyalokra lesz figyelmes. Vajon miről lehetett felismerni őket? Talán láthatatlan kórus éneke kísérte csatangolásukat? Esetleg Jákobot megpillantva pózba vágták magukat, mint Charlie angyalai? A Biblia nem taglalja.

Ahogy azt sem, hogy mit kerestek azon a helyen, amit Jákob aztán a szerény „Isten tábora” névvel illetett. A cselekmény alakulásának szempontjából végső soron mindegy is, mert amilyen hirtelen felbukkantak, olyan váratlanul el is tűntek. Csak a kérdést hagyták maguk mögött, hogy mégis mi értelme volt ennek a kis közjátéknak?

„Azután külde Jákób követeket maga előtt Ézsaúhoz az ő bátyjához, Széir földébe, Edóm mezőségébe, és parancsola azoknak mondván: »Így szóljatok az én uramnak Ézsaúnak: Ezt mondja a te szolgád Jákób: Lábánnál tartózkodtam és időztem mind ekkorig. Vannak pedig nékem ökreim és szamaraim, juhaim, szolgáim és szolgálóim, azért híradásul követséget küldök az én uramhoz, hogy kedvet találjak szemeid előtt.«” - 32:3-5

Nem tűnik túlzottan valószínűnek, hogy több évtizedes háráni tartózkodása alatt Jákob tartotta volna a kapcsolatot Ézsauval - elvégre éppen az ő gyilkos haragja elől volt kénytelen Háránba menekülni, miután megalázóan hígvelejű megtévesztéssel ellopta Izsák Ézsaunak szánt, egyszer használatos, pörköltvezérelt atyai ráolvasását. (Legalábbis a huszonhetedik fejezet szerint. A huszonnyolcadik fejezet alapján feleséget keresni ment Háránba Jákob.) Előtte meg egy tál lencséért „megvásárolta” az éppen éhen halni készülő Ézsau örökösödési jogait. Vagyis a testvérek gyaníthatóan nem keresték egymás tisztelve szerető társaságát Jákob távolléte alatt.

Szóval honnan tudta Jákob, hol tartózkodik éppen Ézsau? Talán kényszerű háráni száműzetése alatt földalatti kémhálózatot működtetett elővigyázatosságból, ami kizárólag Ézsau mozgását figyelte? Vagy bepittyegett a radaron az Ézsauba ültetett nyomkövető? Esetleg azért bukkantak fel az imént az angyalok, hogy figyelmeztessék Jákobot testvére közelségéről, ám a Bibliához híven a szerzők ezt balladai homályba süllyesztették? Mivel a Biblia nem taglalja, így be kell érnünk azzal, hogy Jákob egyszerűen csak tudta, merre jár éppen Ézsau, akihez aztán követeket küldött. „Inkább ezek pusztuljanak, ha a bátyám esetleg még nem enyhült meg.” - gondolhatta magában a bátor Sir Robin Jákob.

„És megtérének Jákóbhoz a követek, mondván: »Elmentünk vala a te atyádfiához Ézsaúhoz, és már jön is elődbe, és négyszáz férfi van vele.«” - 32:6

Nahát, nahát. Úgy tűnik, testvére több évtizedes távolléte idején az eddig bármiféle ambícióktól mentesnek ábrázolt Ézsau nem csak a szőrös majomtökeit vakarászta, hanem verbuvált magának egy hadseregre való embert - akiknek kíséretében most büszkén Jákob elébe vonul. Mindeközben valószínűleg nem ment ki a fejéből az sem, hogyan babrált ki vele kétszer is oly megalázóan Jákob.

Szegény, simlis Jákob, mintha cseberből vederbe került volna. Az előző fejezetben Lábán üldözte őt egy hadseregre való emberrel, most meg nagyon úgy tűnik, hogy Ézsau fogja letámadni. De ahogy a régi mondás tartja: ha egy tál lencséért kicsalod testvéred elsőszülötti jogait, aztán ellopod egyszer használatos, pörköltvezérelt ráolvasását, ne számíts meleg fogadtatásra.

„Igen megíjede Jákób és féltében a népet, mely vele vala, a juhokat, a barmokat és a tevéket két seregre osztá. És monda: »Ha eljön Ézsaú az egyik seregre, és azt levágja, a hátramaradt sereg megszabadul.« És monda Jákób: »Óh én atyámnak Ábrahámnak Istene, és én atyámnak Izsáknak Istene, Jehova! ki azt mondád nékem: Térj vissza hazádba, a te rokonságod közé, s jól tészek veled: Kisebb vagyok minden te jótéteményednél és minden te hűségednél, a melyeket a te szolgáddal cselekedtél; mert csak pálczámmal mentem vala által ezen a Jordánon, most pedig két sereggé lettem. Szabadíts meg, kérlek, engem az én bátyám kezéből, Ézsaú kezéből; mert félek ő tőle, hogy rajtam üt és levág engem, az anyát a fiakkal egybe. Te pedig azt mondottad: Jól tévén jól tészek te veled, és a te magodat olyanná tészem mint a tenger fövénye, mely meg nem számláltathatik sokasága miatt.«” - 32:7-12

Jákobnál kicsapja a biztosítékot a pánik, ezért két részre bontja népes pereputtyát. „Ha ez a szőrös majom Ézsau elhivatott bosszúszomjában leölné az egyiket, legalább a másik megmarad.” - sakkozott magában a nem enyhén paranoiásnak tűnő Jákob. De ha Ézsau valóban olyan elhivatottan bosszúszomjas, ahogy azt simlis testvére gondolja, nem teljesen mindegy, hány részre van osztva a pereputty? Nem vágná le mindegyiket Ézsau? Egyáltalán, miért feltételezi Jákob, hogy Ézsau őt, és vele együtt az egész családját is lemészárolná? Talán magából indul ki? A Biblia nem taglalja.

Aztán Jákobnak eszébe jut, hogy eddig minden szarságát megúszta, csak mert az Úr valamiért az ő oldalán állt, ezért imádkozni kezd hozzá. (Szerencséjére a Tízparancsolat még odébb van, így nem kövezte meg őt senki, miután kimondta az Úr nevét.) Emlékezteti, hogy ő, az Úr utasította, hogy térjen haza Háránból, emellett azt is megígérte, hogy számtalan utóda lesz - ha pedig Ézsau megölné, mindkettő nagyon komplikált lenne. Bár, a Bibliáról lévén szó, talán nem lehetetlen.

Vajon volt olyan pillanat mindeközben, amikor eszébe jutott Jákobnak a L’Oréal szlogenje?

„És ott hála azon éjjel: és választa abból, a mi kezénél vala, ajándékot Ézsaúnak az ő bátyjának: kétszáz kecskét és húsz bakot; kétszáz juhot, és húsz kost; harmincz szoptatós tevét s azok fiait; negyven tehenet, és tíz tulkot: húsz nőstény szamarat, és tíz szamár vemhet. És szolgái kezébe adá, minden nyájat külön-külön, és monda az ő szolgáinak: »Menjetek el én előttem, és közt hagyjatok nyáj és nyáj között.« És parancsola az elsőnek, mondván: »Ha az én bátyám Ézsaú előtalál és megkérdez téged, mondván: Ki embere vagy? Hová mégy? És kiéi ezek előtted? Akkor azt mondjad: Szolgádé Jákóbé; ajándék az, a melyet küld az én uramnak Ézsaúnak, és ímé ő maga is jön utánunk.« Ugyanazt parancsolá a másiknak, a harmadiknak, és mindazoknak, kik a nyájak után mennek vala, mondván: »Ilyen szóval szóljatok Ézsaúnak, mikor vele találkoztok. Ezt is mondjátok: Ímé Jákób a te szolgád utánunk jő.« Mert így gondolkodik vala: »Megengesztelem őt az ajándékkal, mely előttem megy, és azután leszek szembe vele, talán kedves lesz személyem előtte.«” - 32:13-20

Jákob engesztelő ajándékokat küldet Ézsaunak a Lábántól bizarr módon megszerzett jószágok formájában, részletekben. (Amivel igencsak leredukálhatta a két részre osztott pereputty egyikét, megkönnyítve testvére dolgát, ha az tényleg támadni akarna.) Azt, hogy ezt rossz lelkiismeretből fakadó megbánásból, vagy egyszerű beszariságból tette-e, a Biblia nem taglalja. Jákob paranoiájából kiindulva, és arra gondolva, hogy talán megkímélhette volna az egész pereputtyot, ha összeszedi bátorságát és egyedül, személyesen megy Ézsau elébe bocsánatért esedezni, én az utóbbira tippelek.

Amellett, hogy egyenesebb és tiszteletre méltóbb, van más oka is, amiért egy korrekt, személyes bocsánatkérés jobb ötletnek látszik. Abból, hogy Ézsau négyszáz ember kíséretében vonul az őt kétszer is röhejesen megalázó Jákob elébe, számomra úgy tűnik, hogy Ézsau nem csupán gazdag, hanem büszke ember is lett. Vajon mennyire bölcs dolog a megalázó részéről „kenőpénzt” küldeni egy gazdag, büszke embernek?

„Előlméne tehát az ajándék; ő pedig azon éjjel a seregnél hála. Felkele pedig ő azon éjszaka és vevé két feleségét, két szolgálóját és tizenegy gyermekét, és általméne a Jabbók révén. Vevé hát azokat és átköltözteté a vízen, azután átköltözteté mindenét valamije vala.” - 32:21-23

Elindultak a követek az engesztelőnek szánt ajándékokkal, ám Jákob paranoiája még mindig háromezer lóerővel dübörög. Fogja hát a kiccsaládot, és az éj leple alatt átköltözteti őket a folyó másik oldalára. Aztán meg „mindenét valamije vala”, amiből úgy tűnik, hogy a korábban két részre osztott pereputty megint egyetlen nagy pereputtyá egyesült. Az Ézsautól visszaérkező követek meg majdcsak megtalálják őket valahogy, gondolhatta magában Jákob.

Most pedig kösse fel mindenki az állát, aki azt gondolta, hogy Jákob története nem lesz már bizarrabb a harmincadik fejezetben megénekelt hígvelejű genetikai mágiánál!

„Jákób pedig egyedűl marada és tusakodik vala ő vele egy férfiú, egész a hajnal feljöveteléig. Aki mikor látá, hogy nem vehet rajta erőt, megilleté csípőjének forgócsontját, és kiméne helyéből Jákób csípőjének forgócsontja a vele való tusakodás közben. És monda: »Bocsáss el engem, mert feljött a hajnal.« És monda Jákób: »Nem bocsátlak el téged, míg meg nem áldasz engemet.« És monda néki: »Mi a te neved?« És ő monda: »Jákób.« Amaz pedig monda: »Nem Jákóbnak mondatik ezután a te neved, hanem Izráelnek; mert küzdöttél Istennel és emberekkel, és győztél.« És megkérdé Jákób, és mondá: »Mondd meg, kérlek, a te nevedet.« Az pedig monda: »Ugyan miért kérded az én nevemet?« És megáldá őt ott. Nevezé azért Jákób annak a helynek nevét Peniélnek: »Mert látám az Istent színről színre, és megszabadult az én lelkem.«” - 32:24-30

Mi itt az adekvát reakció?

Ez?

what_the.gif

Talán ez?

lesliejones.gif

Esetleg ez?

good_one.gif

Megszámlálhatatlan értelmezése van ennek az elképesztő epizódnak, nézzünk is meg néhányat!

Vannak olyanok, akik szerint Jákob egyértelműen az Úrral birkózott. Ezt a tábort erősíti többek között Luther Márton és Kálvin János is, akik a Biblia „vegytiszta” szövegéből indultak ki. (A szövegben szereplő titokzatos „férfiút” az új fordítású Biblia egyébként nagy kezdőbetűs „Valakiként” emlegeti.)

Vannak olyanok, akik szerint Jákob egy angyallal harcolt. Például Rási szerint a szóban forgó angyal Ézsau védőangyala volt, Samael. Más, angyallal való küzdelmet preferáló értelmezések szerint hiába mondja Jákob a harc után, hogy „látám az Istent színről színre”, ez csupán költői túlzás, és teljesen érthető és helyénvaló, ha az Úr angyalait valaki összekeveri az Úrral. (Utóbbi emberek, gondolom, elfogadnák megcsaláson rajtakapott feleségük hasonló elven alapuló védekezését is, miszerint összekeverték őket a postással.)

Vannak olyanok, mint például Maimonidész, akik szerint ez a rész csupán egy álom volt, egy riadt ember víziója, így maximum szimbolikusan vagy allegorikusan értelmezhető és értelmezendő. (Csakúgy, mint a Biblia összes többi olyan része, melyek hallatán egy ötéves gyerek is csak a szemöldökét ráncolja. )

Vannak olyanok, akik Jákob hosszúra nyúló birkózómeccsét Jézus jóval későbbi (első) eljövetelének előrevetítéseként interpretálják, hiszen az ő értelmezésükben Jákob birkózópartnere valójában „Krisztus előzetes megtestesülése volt, emberi alakban”. (Bizonyítva, hogy aki mindenütt ómeneket akar látni, az mindenütt ómeneket is fog látni.)

Vannak olyanok, akik szerint e jelenet szerzői más népek korábban keletkezett mitológiáiban fellelhető jelenetekből merítettek ihletet (például a Gilgames-eposzból), melyekben a főhős istenekkel, vagy csodálatos isteni teremtményekkel küzdött. (Vagyis jóindulatúan megközelítve kölcsönvettek, rosszindulatúan megközelítve loptak.)

És vannak olyanok, akik a szöveg beható vizsgálata alapján arra a következtetésre jutottak, hogy ezt a részt nagy valószínűséggel csak jóval később toldották az eredeti szövegbe, hogy - csakúgy, mint a teremtéstörténetek és az Özönvíz leírásának esetében - két konkurens, egymásnak ellentmondó történetváltozatot hegesszenek eggyé. Az egyik változatban a tizenkét törzs pátriárkája egy Jákob nevű ember volt, a másikban pedig egy Izráel nevű, ami feltehetően olyan eldönthetetlen szektariánus bozótharcok sorozatához vezethetett, melyben mindkét félnek egyenlő eséllyel lehetett igaza (mely esély mindkét fél esetében leginkább a nullához tendál, de vallási kérdésekben ennek nem szokott jelentősége lenni). Megelőzendő e konfliktus elmérgesedését, szükség volt hát egy kompromisszumos magyarázatra, ami feloldja ezt a feloldhatatlan dilemmát, és amit mindkét fél elfogad. Máshogy fogalmazva, szükség volt egy értelmezésre, amivel egyszerre lehet igaznak beállítani két olyan történetet, melyek nem lehetnek egyidejűleg igazak. (#Duplagondol) Ezen a ponton állhatott elő valaki azzal a sületlenségében és pofátlanságában is zseniális javaslattal, hogy Jákob és Izráel innentől kezdve, mintegy varázsütésre legyen ugyanaz a személy - ehhez pedig nem kellett mást tenni, mint némileg összefésülni a két eltérő legendát, majd hozzátoldani az így kapott történethez egy részt, melyben az Úr átnevezi a pátriárkát. Ezt látszik alátámasztani, hogy a továbbiakban felváltva és bármiféle következetesség nélkül utal a szöveg ugyanarra a személyre hol Jákobként, hol Izráelként, akár ugyanazon a mondaton belül is. Mintha az Úr és a szerzők is elfelejtették volna, hogy Jákob isteni parancsra már az Izráel nevet viseli. (Érdekes módon Ábrahám és Sára esetében, akik korábban az Ábrám és Szárai neveket viselték, sem az Úr, sem a szerzők nem voltak ilyen figyelmetlenek.)

Szóval lehet válogatni az egymásnak homlokegyenest ellentmondó értelmezések között, vannak dögivel.

Vegyük például az elsőt! Adott egy földre szállt isten, aki az eddigiek alapján a semmiből létrehozott egy bolygót három nap alatt (meg utógondolatként az egész Univerzumot a negyedik nap végén, legalábbis az egyik teremtéstörténet szerint); játszi könnyedséggel kiirtotta gyakorlatilag a teljes földi élővilágot egy Özönvízzel; szanaszét szórta a túlélőket a földön és különböző nyelveket ültetett a fejükbe, hogy ne érthessék egymást, és ne tudjanak együttműködni; egy éjszaka alatt elpusztította kénköves ménkűvel Szodoma és Gomora lakosságát; távvezérléssel képes babrálni nők szaporítószerveivel; stb. - és ez a lény nem bír el egy beszari és simlis, hetven év körüli egyszerű emberteremtménnyel?

violadavis.gif

Az embernek már-már az az érzése támad, hogy a mindentudó és mindenek felett hatalmas Úr (akinek a szöveg alapján ráadásul rá kellett kérdeznie Jákob nevére, lol) csak azért jelent meg itt hús-vér alakban, hogy Jákob szétrúghassa a valagát egy privát, szabadfogású birkózómeccsen. Hagyja, hogy Jákob egy éjszakán át szétpofozza, aztán a hajnal közeledtével azt mondja magában, „Na jó, ebből elég!”, és egy könnyed érintéssel kificamítja Jákob csípőjét? Ugyan miért? És miért félt a hajnaltól? Talán vámpír? Ez a jelenet nem csak az isteni mindentudóság és mindenhatóság teljes kérdéskörét ássa alá, hanem az isteni józan észét és tekintélyét is.

De jól van, hiába nem az tűnik ki a szövegből, hogy Jákob angyallal birkózott, a játék kedvéért vegyük úgy, hogy angyallal birkózott. Ez idáig nem sok utalás volt a történetben arra, hogy milyen különleges képességek tárházával bírnak az angyalok, ám abból kiindulva, hogy korábban két angyal egy pillanat leforgása alatt megvakította Szodoma teljes férfilakosságát, felteszem, még jó néhány hasonló trükk lehetett e különleges lények tarsolyában, mellyel lefegyverezhettek volna bárkit - főleg egy hetven év körüli, simlis és beszari alakot.

Szóval akár az Úrral, akár egy angyallal veselkedett Jákob, előbbiek eddig megismert képességei alapján nincs olyan lehetséges forgatókönyv, melyben valószerűen vagy hihetően nyerésre állhatott volna, akár csak egyetlen pillanatra is, a szóban forgó természetfeletti lénnyel szemben - vagy melyben rákényszeríthette volna akaratát („Nem bocsátlak el téged, míg meg nem áldasz engemet”). Csak a mesékben. A következetlen, ellentmondásokkal sűrűn pettyezett, slendriánul összetákolt és az emberek torkán évszázadokon át erőszakkal lenyomott mesékben.

„És a nap felkél vala rajta, amint elméne Peniél mellett, ő pedig sántít vala csípőjére. Azért nem eszik Izráel fiai a csípő forgócsontjának ina húsát mind e mai napig, mivelhogy illetve vala Jákób csípője forgócsontjának inahúsa.” - 32:31-32

„Mind e mai napig.” Ennek a szófordulatnak akkor van értelme, hogy ha az esemény és annak lejegyzése között számottevő idő telt el. Tegyük fel, hogy Jákob/Izráel valóban létezett! Ebben az esetben egyedül ő adhatta át annak csodálatos történetét, hogy szemtől szemben megküzdött az Úrral, hiszen rajta kívül nem volt jelen senki az állítólagos eset során. Tekintve Jákob/Izráel előéletét és tetteit eme állítólagos isteni harcot megelőzően, mennyire lehettek hiszékenyek azok, akik elhitték egy ilyen kókler, csaló és szarkeverő elképesztő beszámolóját egy ilyen hihetetlen esetről? És nem csak, hogy elhitték, tovább is örökítették. Nyilván autentikus, változatlan formában, ahogy az a szájhagyomány útján terjedő történetekkel lenni szokott...

Ám ki tudja, lehet, hogy nem is hittek neki, csak kellett nekik egy kész mentség - és minden mentség jó mentség, ha azt eredményezi, hogy az embernek nem kell megennie valaminek „a csípő forgócsontján levő inát”.

69 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://netsi.blog.hu/api/trackback/id/tr5812886532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MrEnderby 2017.09.22. 20:14:40

Jézusom! Ez a fejezet eleinte rendkívül érdektelen és unalmas volt, majd hirtelen teljességgel érthetetlen zagyvaság lett. Addig még tiszta volt, hogy Ézsau szívesen péppé verné Jákob fejét - bár erre idáig is sort keríthetett volna, ha tényleg olyan morcos volt. Aztán valaki éjjel megkúrta Jákobot?

Atomic Warning 2017.09.22. 21:06:37

@MrEnderby: Igen megkúrta, a buzilobby keresztény eredetű.

NETSi 2017.09.22. 21:30:08

@MrEnderby: @Atomic Warning: Senki nem kúrt senkivel. Jákob akart volna még utoljára, mielőtt Ézsau eljön érte, de a két feleség és szolgálólányok elhajtották, mondván "Szültünk neked eddig kollektíven 11 gyereket megalázó körülmények között, most már kössél rá csomót!" Ezért Jákob elment keresni valami vállalkozó kedvű pacákot, mert még a mózesi törvényeket felvázoló kinyilatkoztatás előtt járunk a történetben, úgyhogy egyelőre még okénak számított az ilyesmi. Csak aztán becsípődött a csípője, amit ciki lett volna bevallani, így előállt egy másik sztorival és felvette az Izráel művésznevet. Bizonyítsátok be matematikailag, hogy nem így volt!

Atomic Warning 2017.09.22. 21:41:03

@NETSi: De így volt, és erre már megvan a képletem. Most arra csinálok egy képletet, hogy nem így volt. Kész is van. Így volt, miközben nem így volt. Egyszerre.

Atomic Warning 2017.09.22. 22:33:19

@NETSi: @MrEnderby: Köszike, de egyszerű kvantumfizika az egész :)

MrEnderby 2017.09.22. 23:08:51

@NETSi: @Atomic Warning: Ha valaki csak úgy idetéved, sosem jön rá, mitől olyan vicces ez :)

Jakab.gipsz 2017.09.23. 11:00:19

Mint minden racionális történetnek: ennek is van egy tükör képe.

Éspedig az, hogy rafináltságból, csalásból és lopásból, soha sem születik kultúra, csak állandó félelem és reszketés, amit Jákob a saját mohó, intelligenciájának köszönhet.

Gondolom ezért kötött új-szövetséget, a Teremtő Isten: a keresztény emberrel.

Lehet kacarászni.

Még hogy zavaros, a szentírás a biblia. Abszolút logikus!

Önmaguktól írták, Önmagukról, Önmaguknak, tehát minden szava: igaz !.

Nem kell bele magyarázni semmit sem. A Teremtőnk egy rafinált matematikus.

MrEnderby 2017.09.23. 13:47:03

@Jakab.gipsz: Bocs, de azt nem látom, hogy minden racionális történetnek lenne tükörképe. Ez nem egy axióma, ezt csupán te állítod. Másrészt eddig azon élcelődtünk, hogy ez a Jákob mekkora egy balek és/vagy csaló kókler, amin te ki voltál akadva, mondván, ez egy természettudományi tankönyv, meg a maszáj kultúra (amit azóta sem tudsz helyesen leírni), és mi mindent rosszul értelmezünk. Erre jössz most, és azt mondod, hogy Jákob csalt meg lopott. Hülye vagy te kérdőjel.
Amit te új-szövetségnek mondasz, az legalább a nyolcadik már csak Mózes első könyvében, szóval kezdi hitelét és értékét veszíteni ez az isteni mozzanat.
Ha nagyon szőrszálhasogató akarok lenni, akkor az is baj, hogy az újszövetség és a keresztény fogalmakat használod az ószövetség, a zsidók törvényei kapcsán.
"Önmaguktól írták, Önmagukról, Önmaguknak, tehát minden szava: igaz!" - ezt az ok-okozati összefüggést nem is kell külön cáfolni, annyira nem igaz.
Nem vagyunk tévedhetetlenek, de amiket te írsz, azok nem meggyőzőek, és nem is érvek, hanem a te személyes véleményed.
Véleményünk nekünk is van. A Föld és az emberiség keletkezésének történetére alapvetően a vallás(ok) és a tudomány adnak magyarázatot. A kettő szignifikáns eltéréseket mutat, és az olló csak tágul. Mi egyik történetet sem tudjuk tanúként igazolni, de az évezredek alatt összeállt kollektív tudás és tapasztalat alapján mérlegelve el tudjuk dönteni, hogy melyiket tartjuk hitelesebbnek és valósnak.
Egy idézettel élve, te meg én úgy nézünk egymásra, mint Noé és a harmadik teve...

Atomic Warning 2017.09.23. 14:34:02

@MrEnderby: Az egy dolog, hogy a 3 teve, de mit csinált egymással a két nőstényoroszlán?

i.imgur.com/dRsBOId.jpg

Megoldás: A buzlilobby és a lezbilobby keresztényi eredetű.

Jakab.gipsz 2017.09.23. 14:52:03

@MrEnderby:

Már megbocsáss. De a zsidó papok, kinek írták a Tórát és Mózes könyvét elsősorban ön maguknak, nem de.

És kiről írták saját magukról. Ki kényszerítette a papokat írásra senki sem. A papok szőtték bele a történetbe az urat, ami a papok részéről természetes.

Habár a Ptolemaioszi fáraók kértek tőlük egy példányt, innen datálódik a Szentírás. Ne becsüld le az Isteni mozzanatot.

Ezzel nem azt mondom, hogy a Bibliai folytonos istenre való hivatkozás, valós beavatkozást takar.
Én a zsidó bibliát a kortárs görög kultúrához és bölcselethez és részben a többi ókorihoz, viszonyítva vizsgálom.
Meglehetősen bárgyú és kezdetleges szöveg például a sok száz évvel korábbi Homéroszhoz, vagy a többi eposzhoz viszonyítva, és éppen ez benne a figyelemre méltó.

MrEnderby 2017.09.23. 15:04:04

@Jakab.gipsz: Így van, önmaguknak írták. De ettől nem lesz minden szava igaz.

MrEnderby 2017.09.23. 15:10:11

@Atomic Warning: Bizonyára két hímoroszlánt akartál írni, de értem :) Szerintem Noé leszúrt a hajópadlóba két fűzfabokorvesszőt, állított rá egy transzcendenst, és így az annak árnyékában párosodó két hímoroszlán közül az egyik végül egy nylon-szatyorban kihordta a kicsiket. Easy.

Thomas Dantes 2017.09.23. 17:11:00

Nem értem ennek mi az értelme. Szóval, mi lenne ez Biblia alázás? Vallásgyalázás, blaszfémia? Menő nevetségessé tenni valamit amiben mások hittek, hisznek?

Legyen világos: nem vagyok hívő, sem vallásos, de elfogadom más emberek hitét, vallásosságát, és nem röhögöm ki őket.

Mindemellet a Biblia nem csak mesegyűjtemény nem csak egy legendagyűjtemény-ennyi erővel minden vallás története egy faszság, Odin miért adta oda a félszemét például? - erkölcsi útmutató. Sok minden persze amit tartalmaz a mai világban már nem alkalmazható, mert azon a világ túlhaladt, de sok megfontolandó, meggondolandó dolog van ám benne.

Azért is jó ateistaként érteni és ismerni a tanítást, a Bibliát, hogy önmagukat kereszténynek hazudó farizeus politikusok ne basszák át.

szóval nem értem, mi a lényeg, ez vicces lett volna? Én nem vettem.
Vagy az a lényeg, hogy vallás hülyeség, és aki hisz benne hülye? Ki vagy te, hogy így ítélkezel?

Mondom ezt ateista liberálisként. Ez nem vicc, ez egy szar. Lehetne normálisan is Bibliát elemezni, ateista módra is. Lehetne a katolikus vagy bármely más egyház jó és rossz dolgait elemezni, felsorolni ,mert van sok jó és sok rossz dolog a rovásukon.

De csak hülye gúnyolódásra futja?

Például: jaj de vicces itt pár kommentelő, hát micsoda hülyeség Noé meg a története vitt egy párt és abból hogy lett az összes állat...hahaha de szar.
Na te tudatlan buta illető....csezd meg, legalább azt tudhatnád az özönvíz és bárka motívum nagyon sok nép mitológiájában megjelenik. Nagyon érdekes kérdés, ennek miértje. De te csak röhögni és gúnyolódni tudsz mert primitív vagy.

Egyébként is az értelmes ember soha ! nem gúnyolja más emberek hitét, életmódját, azt hogy mit szeret és mit nem.

Atomic Warning 2017.09.23. 17:32:13

@MrEnderby: Azt hiszem rájöttem. Csak annyit mondok: NEMVÁLTÓ MŰTÉT!!! Ráadásul a középkorban, bónuszként oroszlánnal. Ez is bizonyítja mennyi eszük volt annak idején az embereknek, és hogy akkoriban ez rutineljárásnak számított. Olyasmi lehetett mint ma bevenni egy neocitránt megfázásra. Ki a franc akarhatott akkoriban a koronás hím helyett jellegtelen nőstényoroszlánt tartani? Nyilván az volt az eredeti terv, hogy ezek utódai, akár nőstény, akár hím, koronát növesztenek genetikailag. Sajnos vagy nem így történt, vagy a kvantumfizika áthúzta a számításokat.

2017.09.23. 17:36:43

A Biblia igaz, a Korán igaz, szólva lett nemegyszer, utoljára Mohameden keresztül. Többször nem lesz. Gondoljátok meg. Nagy a tét, pokol vagy menny.

Thomas Dantes 2017.09.23. 17:41:20

@Atomic Warning: Képzeld mézeskalácsházikó sincs...mekkora nyomorék volt aki kitalálta...

MrEnderby 2017.09.23. 17:42:05

@Thomas Dantes: Igen, ez biblia alázás. Sokan dobálóznak manapság is bibliai erkölcsökkel és értékekkel, miközben ha EGYSZER is olvasták volna, kiderülne számukra, hogy a történetek nagy részre blődség.
Valóban minden vallásban lehetne kötekedésre okot adó motívumokat találni, de ez a blog csak egy mesegyűjteményre, a bibliára fókuszál. Miért? Mert ez tekintik több vallás alapjának, útmutatónak. Ma is több nemzet társadalmi alapjaként kezeli. A baj az, hogy nem szimplán túlhaladt rajta a világ, de ha szélesebb körben lenne ismert a VALÓS tartalma, akkor nem mondanánk, hogy vannak benne megfontolandó dolgok.
Tény, gúnyolódás tárgyává tesszük, mert szerintünk egy vicc, amivé és ahogyan lett évszázadok alatt, az meg szégyen. Ha nem értesz ezzel egyet, ám legyen, jogodban áll. Nekünk is. De a fröcsögéseddel nem állítottál ki magadról különb bizonyítványt. Bármi legyen is az ideológiád.
De végszóra, baromira nem érdekelne minket a biblia, nem gúnyolódnánk rajta, ha a benne foglalt fantazmagóriákra nem alapulnának törvények, nem korlátoznák, nem szégyenítenék, nem rekesztenék ki embertársainkat többek között itt, Magyarországon is. A két évezredes bűnök felemlegetése, amikért II. János Pál futószalagon kért bocsánatot, gondolom már övön aluli lenne.

Atomic Warning 2017.09.23. 18:17:29

@Thomas Dantes: @MrEnderby:
Nagyjából folytatom. Nyugodtan ki lehet találni bármilyen fikciót, mézeskalácsházat vagy hétfejű sárkányt, ez minket egyáltalán nem zavar. Mégpedig azért, mert bár ugyan olyan képtelen fikciók mint a bibliák, de nem építenek rá komplett társadalmi rendszereket, és főleg nem szívatnak a mézeskalácsházak miatt egy földrésznyi embert, mert a teokráciára még ma is durva diktatúrát lehet építeni, sőt mondhatom azt is, hogy az összes ma fennálló teokrácia durva fegyveres diktatúra. A teokrációkban a kedvezményezett király családon kívül gyakorlatilag mindenkinek szar élni, de olyan nincs, hogy a mézeskalácsházakban is szar lenne élni, mert arról mindenki tudja hogy fikció. Emiatt minket sem a hétfejű sárkány, sem a mézeskalács ház nem zavar.

Gúnyolódunk a hívőkön, mert ezt a nevetségesen szánalmas fikciót ők nem fikciónak tartják, hanem valóságnak, ami alapján döntéseket lehet hozni. Külön érdekesség, hogy egyazon vallás különböző irányzatai háborúkat és polgárháborúkat képesek kirobbantani. Olyan nincs és nem is lesz, hogy a mézeskalácsház rajongól legyilkolják a hétfejűsárkány rajongókat.

És bár nyitottak lennénk értelmes vitára is, azok akik eddig itt a vallást védték, annyira degenerált idióták voltak, hogy nem volt érdemes vitázni velük, mert a gondolataik nem összefüggőek, nem értelmezhetőek, tudásuk nem üti meg azt a minimális szintet sem semmilyen kérdésben, amivel érdemes a hülyéskedésen kívül érdemben foglalkozni.

Arról nem beszélve, hogy a vallás bár éppen kiszorul a tudomány hatásköréből, de azért szorul ki, mert kezdetben beleugatott abba, baromságokat mondott, és most végre kiszorul onnan, aminek kizárólag előnyei vannak. Nem tudsz olyan Grimm mesét mondani, vagy scifi-t, vagy tetszőleges fikciós történetet, ami tudományos/társadalmi kérdésekben állást foglalt volna, évszázadokig hülyítette az embereket, visszafogva az értelmes fejlődést. A fikcióknak ilyen hatása nincs, ezért ezek nem zavarnak minket, mindaz amit leírtunk viszont a vallások hatása, aminek a működtetéséhez vallásos emberek kellenek. Ott dől el a dolog, amikor kiderül, hogy a vallásos emberek egy teokcáiában döntéshozóként mekkora szarházi kretének. egy nem teokrációban is azok, csak szerencsénkre ott már nem tudnak sok kárt okozni, de amit tudnak, még az is több mint amire szükség van.

Végül a vallás által tanított erkölcsökről. Az egy dolog, hogy az összkép mennyire szar, de azok az erkölcsi alapelvek, amiket a hívők kimazsoláznak maguknak ezekből, azok vagy nettó baromságok, vagy már a most uralkodó vallási nézetek előtt is léteztek több 100 vagy több 1000 évvel. Olyan korszak ahol nem torolták meg a gyilkosságot vagy a lopást ugye nem igazán volt. A mai erkölcs és a biblia között semmiféle összefüggés nincs.

Thomas Dantes 2017.09.23. 18:20:03

@MrEnderby: Nem blődség. Ilyet kulturált, értelmes ember nem mond..és még te mondod hogy én fröcsögök...hát baszki. Bukó, buta, primitív emberek vagytok.
Értelmes ember nem beszél így , csak azért mert mások másban hisznek mint ő.

Értelmes ember, még ha nem is hívő, nem fikázza a Bibliát. Más a kritika, és más az agyatlan primitív fikázás, amire ti vagytok képesek.

A Biblián milyen törvény alapul? Például hogy bűn ölni?

De legalább ismernétek a Bibliát, igen, ez egy fantazmagória. És mit fáj az neked, hogy más ebben hisz? Neked attól rosszabb, mert más ember elmegy imádkozni? Miben rosszabb ? Kevesebb a fizetésed emiatt?
Na de visszakanyarodva a Bibliához: nos igen, fantazmagória, de a Biblia erkölcsi tanításai-bár természetesen nem mind érthető vagy értelmezhető a XXI században- igenis fontosak. Például a másokon való segítés fontossága? A krisztusi szeretet?
Vagy mondjuk most épp aktuális ezekben az években:_ az idegeneken a rászorulókon való segítés kérdése! Na mit is ír erről például Máté?

Illetve sok egyéb dolgot is felsorolhatnék . Vagy ott az Énekek éneke. Ami egy nagyon szép szerelmi költészetre példa.
Vagy a Példa beszédek könyve? Lenne benne idézet amin elgondolkodhatnátok...na persze úgyse.

De a rettentő szűk eszeddel ott leragadsz, hogy szószerint veszed és értelmezed a Bibliát, miközben! most figyelj már manapság sem az egyház sem értelmezi szószerint, hanem a példaként, hasonlatként, a történetek tanulságát értelmezik, nem pedig azt hogy vajon lehetséges-e egy óriás bárka építése!

Ennyit nem bírsz megérteni de itt fikázzátok a Bibliát? Például nézzük a fenti történetet: nem az lényeg, hogy lehet-e egy nem létező istennel birkózni.
Aki hisz benne, tegye, de a történetnek más a lényege, Hogy miért nevezik Jákobot Izraelnek. Jákob, aki egy csaló ember volt, hogyan is miért lesz a neve Isten harcosa. ez is példatörténet, illetve egy nép-zsidók- eredetmítoszának a része. Ezt kell megérteni belőle, és nem röhögve fikázni hogy ilyesmi nem is lehetséges. ezzel ismét csak saját tudatlanságotokat bizonyítjátok.

Mint amikor valaki nem ért egy festményt, vagy könyvet mert az túl bonyolult neki, és kiröhögi hogy mekkora szar. Mint amikor valami primitív hülye teszem azt azt mondja egy Dali képre, hogy szar mert nem is ilyen a valóság...

Aztán a Biblia egy irodalmi érték. Meghatárzó nem csak a keresztény igaz hívő írók ,költők számára. Az irodalmunk, kultúránk része!
Mintahogy, a mai skandinávok kultúrtájnak is része viking mitológia. Nem is illik például Svédországban azon röhögni ,hogy mekkora baromság, hogy Loki megdugott egy óriásnőt amiből farkas lett.
Ilyet értelmes ember nem csinál, nem alázza meg magát, mert felfogja, hogy ez az ő múltjuk, a kultúrájuknak része.
Amit ti, te baromira nem fogtok fel. ebből következően ti se más embereket, se a múltat, se kultúrát, se mások hitét szokásait nem tisztelitek...akkor ti felétek miért is adja meg bárki a tiszteletet?

És igen,. képzeld ez van, a keresztény vallás igenis egy alap a mi modern társadalmunkban is! Van néhámy ilyen dolog ezek adják a társadalmunk alapjait:
ilyen zsidó-keresztény kultúrkör, a római jogrend, a görög filózófa, de ilyen a felvilágosodás eszmerendszere és folytathatnám a sort.

Mindenesetre mégegyszer, összegezve: lehet egy vallást és egy vallási tanítást kritizálni, sőt kell is. De ehhez nem ártana ismerni a kritika tárgyát, ami jelen esetben nincs meg.
A kritika pedig tiszteli a kritizálandó dolgot, és nem bunkó barom módjára fikázza.

Thomas Dantes 2017.09.23. 18:37:25

@Atomic Warning: És ugyan mi a francért zavar ám téged, az hogy mások vallásosak?
Neked ettől mitől rosszabb ma? Na? Semmitől csak ostoba fikamatyi vagy.

de újra és újra elismétlem: más a vallás kritikája, és más az okádék gúnyolódás amit sikerül idehánynotok. Én számtalan esetben kritizáltam és ítéltem el az egyházat, ha manapság bizonyos kérdésben nem értek egyet, de soha nem gúnyolom. mert nem vagyok egy primitív bunkó.

A vallás meg igenis összeegyeztethető a tudománnyal. ja, hogy erről még nem halottál? Például hogy a katolikus egyház kvázi elismeri az ősrobbanást, evolúciót...

Az meg egyszerűen hazugság, hogy manapság a XXI században ez mekkora kárt okoz...kinek? Miről halandzsáztok? Hol van keresztényi hitre épülő diktatúra ma? Mutass már egyet!

Tudományos kérdésekben baromságokat beszél az egyház? Ja eleve, más az egyház más a vallás... olyan ember magyaráz aki nem érti a különbséget? Vicc...

Szóval baromságok mi? Azt tudtad, hogy a katolikus egyház alternatívaként, kész volt Galilei elméletét elfogadni?

Mivel jöttök elő? A lapos föld baromsággal? Amit soha nem tanított az egyház?

Vagy épp az nem zavar, ha már tudományos kérdések, hogy a legjobb iskolák, és köztük sok reál iskola is, épp hogy egyházi iskola volt? Hogy Darwin hívő volt? Meg rajta kívül számtalan fizikus, kémikus, biológus hitt valamilyen istenben, felsőbb hatalomban?
Tudod hány tanító szerzetes rend volt? Tisztában vagy vele, ők mennyi hasznot jelentettek?
de hát mit tudod te, csak beböffented, az egyház baromságokat beszél ,. mert szó szerint értelmeztek egy bibliai történetet ami nyilván nem lehet valós...
Az egyház épp hogy fontosnak tartotta a tanítást és a tudást. Illetve, ez nem minden korszakra igaz, de hát 2000 évről beszélünk, nem lehet egyben tárgyalni az egészet!

Úgy gúnyolódtok! és nem kritizáltok hogy alapvető ismeretek hiányoznak de marha nagyképűen osztjátok az észt.

Míg ezzel szemben, ha Biblia alazás, gyalázkodás, undorító bunkóság helyett, arról lenne szó, hogy miért problémás ma a katolikusok álláspontja, mondjuk az óvszerhasználatról, na igen. Az egy értelmes téma, arról lehetne beszélni.

De amit műveltek, az egyszerűen undorító.

Thomas Dantes 2017.09.23. 18:42:26

Arról nem is szólva, hogy Ószövetséget elmezni a XXi században úgy hogy ha nme vagytok tisztában az adott kor szokásaival, történéseivel, a keletkezés körőlményeivel...ez megint csak rohadt nevetséges és szánalmas. Előtte talán kicsit ismerni kéne az ókort...

Thomas Dantes 2017.09.23. 18:50:49

Továbbá: a vallást és egy adott egyház működését, a Bibliát lehet vizsgálni irodalmi, művészettörténeti, történelmi, tudományos alapon.
Míg ti csak érzelmi alapon fikáztok. Miben is vagytok különbek a komprumisszum képtelen vallási bigott fanatikusoktól?
Semmiben.

Atomic Warning 2017.09.23. 19:08:06

@Thomas Dantes: Az a baj veletek, hogy mindig elölről kell kezdeni mindent.
Először is de, nekem kurva szar hogy léteznek egyházak, mert egyrészt ráköltenek egy csomó pénzt, többek között tőlem is. Ugye a Grimm mesékre nem szedett be pénzt senki, az piaci alapon működött amíg volt rá kereslet, utána kuka az egész. Tehát a hívek a saját intézményüket nem képesek fenntartani. Azon kívül nem utazhatok el a világ fasza helyeire, mert nyomorult balfaszok vallási alapú diktatúrákat működtetnek, és nincs kedven polgárháborúba csöppenni.

Nem értem mi jelentősége van annak, hogy az egyház elismeri a cáfolhatatlan tudományos tényeket. Mert ha nem ismerné el akkor mi lenne? Hozzájárult ezekhez az egyház és a vallás? Nem, sőt késleltette ezeket azzal, hogy több száz évig azt kellet elhinni igaznak, amit ezek a nyomorultak kilegóztak a szarul megírt bibliájukból.

Lehetne ezekre a vallásos írásokra történelmi vagy kulturális értékként tekinteni, de itt nem erről van szó. Itt arról van szó, hogy fenntartanak egy költséges intézményrendszert, ami nem jó semmire mert egy elég szar fikció, de mindenkinek elszívja a pénzét. Nem tudsz mondani a valláson kívül semmit, ami kulturális vagy esztétikai értékkel bír, és a vallásokhoz hasonló intézményrendszeren keresztül ekkora károkat okoz. A vallás tehát kis részben az is amit te mondasz róla, de minket pont nem az zavar, hanem az a felmérhetetlen kár, amit a vallásos idióták és az intézményrendszerük okoz az összes olyan társadalomban ahol még egyáltalán labdába rúghatnak. És jól látod, mindennek amit mi kifogásolunk és zavar az alapja egy mézeskalács szintű fikciós lószar.

MrEnderby 2017.09.23. 19:12:39

@Thomas Dantes: De igen, szerintem blődség. Ha emiatt én szerinted nem vagyok kulturált és értelmes, hmm, ez van.
Nagyon szép volt az írásod, abból szinte sugárzott a kultúra és az értelem. Pompásan kiválogattál néhány pozitív dolgot. Az egész úgy hangzott, mintha azt írtad volna, Sztálin megsimogatta a kisfiú arcát, ami nagyon kedves volt tőle, hiszen le is lövethette volna...
Darwin is hívő volt, tudtam. Tudományos felfedezése számára is komoly próbatétel volt. Sajnos nem fogadta felebaráti szeretettel vallásos társadalma. Mondjuk 1/64-ed baráti szeretettel sem.
Egyébként akkor, de előtte még inkább, Európában a kereszténység felvétele nem igazán volt opció. Ezért volt egyházi iskola, számtalan hívő tudós és tanító szerzetes. És te tisztában vagy vele, mennyivel előrébb tartana a világ, ha az egyház nem gáncsol el mindent, ami számára nem illett a képbe?
Egyébként szerinted miért ellenzi az egyház az óvszerhasználatot? Milyen tanítás, milyen elvek alapján állítja bűnnek? Honnan erednek ezek? Hoppá, várjunk csak! Van neked bármilyen tudományos fokozatod az ókori történelemből? Mert addig úgy tűnik nem lehet véleményed...

Atomic Warning 2017.09.23. 19:30:09

@Thomas Dantes: Tájékozatlan vagy, most kéne annak jönni, hogy az összes tévedésedet kiigazítjuk. Ez időigényes, és értelme sincs.

Darwin ateista volt, pár éve árverezték el a "Darwin ateista levele" néven elhíresült válaszát amit valami korabeli vallási vezetőnek írt:

www.cbsnews.com/news/darwin-letter-i-do-not-believe-in-the-bible/

stb...........

Pont az a baj veled mint a hívőkkel.
Idehánytok random baromságokat, mi meg kutassuk fel miben tévedtek vagy miben vagytok tájékozatlanok. Ez a ti dolgotok, és amíg nem vagytok vitára kész szinten, addig kár idejárnotok mert csak az időnket pazaroljátok olyan hülyeségekre, amikre nektek kéne pazarolnotok a saját időtöket.

NETSi 2017.09.23. 19:40:16

@Thomas Dantes: Sok mindent látsz bele ebbe a blogba, ami nincs benne. Válaszolva a nekem címzett kérdésekre:

Nem, nem viccnek van szánva.
Igen, szerintem minden vallás hülyeség. Legalábbis én erre a véleményre jutottam egykori hívőként.
Nem, nem mindenki hülye, aki hisz bennük.
Nem, nem okoz nekem lelki törést, ha valaki vallásos.
Ítélkeznék? Hol? Maximum egyetlen korábbi bejegyzésben azon jehovák kapcsán, akik mózesi törvényekre hivatkozva utasítják el, hogy a gyerekük életmentő vérátömlesztésben részesüljön.
Nem, nem csak hülye gúnyolódásra futja. De olykor nagyon jól esik. Még ha könnyű célpont is.
Igen, tudom, hogy sok nép mitológiájában szerepel az Özönvíz és a bárka motívum. Egy korábbi bejegyzésben írtam már róla. Meg ebben is említettem a Gilgames-eposzt.

Miért foglalkozom a Bibliával? Hogyha a Gilgames-eposzt kevernék bele az itt és mostban olyan dolgokba, ahol annak szerintem semmi keresnivalója nincs az itt és mostban, akkor a Gilgames-eposzról vezetnék blogot. Ha az Iliászt vennék elő az itt és mostban olyan kérdések kapcsán, melyek nem csak az Iliászban hívők életére vannak kihatással, akkor az Iliászról vezetnék blogot. Ha gyerekkoromban mostoha-nagyanyám a Korán második szúrájában szereplő, hitetleneknek szánt örök tűzzel riogatott volna az ágya felett lógó töviskoszorú helyett... nos, kedvesebb az életem annál, hogy a Korán tartalmáról tegyek fel kérdéseket és írjam le a véleményemet.

Tökéletesen egyetértek veled abban, hogy jó ismerni a Biblia tartalmát. Nem csak atistaként, és nem csak azért, hogy magukat kereszténynek mondó politikusok ne basszák át az embert. Sok hívő hiszi azt, hogy ismeri a Biblia tartalmát, és saját magát bassza át. Én is ilyen voltam.

Erkölcsi útmutató? Maximum a bronzkorban győzhette meg magát valaki, hogy ez az. Attól, hogy a tudatlan, barbár, kinyilatkoztatottnak mondott parancsolatok tengeréből ki lehet bogarászni elvétve egyet-egyet, ami emberséges, még nem lesz ez a hatalmas katyvasz erkölcsi útmutató. Csukd be a szemed, csapd fel tetszőleges helyen a Bibliát, bökj rá valamelyik bekezdésre, aztán csináld pontosan azt, ami le van benne írva! Ha szerencséd van, nem kerülsz utána börtönbe. Ha pedig valaki, aki nem tudja, vagy nem érti magától, hogy miért jó dolog például egymásnak segíteni, és ehhez egy bronzkori szöveggyűjteményre van szüksége, az forgassa csak a Bibliát.

Nem tetszik neked a blogom, és sértőnek tartod, holott nem sértőnek van szánva. Vettem, és sajnálom. Mindenesetre kösz, hogy pörgeted a látogatottságot.

BiG74 Bodri 2017.09.23. 20:32:40

@Thomas Dantes:
Ez nem érzelmi fikázás, hanem értelmi, csak átjárja egyfajta (szerintem jogos) kesernyés düh. A kereszténység felkent tudorai jelenleg is befolyásolják hívők millióit, és próbálják befolyásolni nem hívők millióit is. Csak a az erőviszonyokon múlik, hogy nem tudják erővel érvényesíteni akaratukat, mint ahogy az iszlám a maga babonás területein.
A pc beszéd megilleti a hitet, de a biblia misztifikált túlrajongását nálunk, "hálisten!" nem!

Jakab.gipsz 2017.09.24. 09:19:56

@MrEnderby: @Atomic Warning: @BiG74 Bodri: és persze a kis kedvencem: @NETSi:

Anno a múlt század harmincas éveiben, amikor kis hazánkban kialakult a népi-urbánus vita. Az urbánus értelmiség ugyebár a logikai pozitivisták modernitását éljenezte.
A népiek (íróink és bölcsészeink), egy hasonlattal vágtak vissza, " a pozitivista tudós, olyan tudós aki amikor megvizsgál egy bogarat, kitépi a lábait majd ugrásra biztatja, ezt követően, megállapítja, látjátok, süket".

És persze minden logikai analitikus, azt gondolja, hogy kétséget kizáróan igaza van és nála van a bölcsek köve.
Hasonlóan kezelni a bibliát esetünkben az ó szövetséget, csacskaság.

Kiragadni a keletkezésekor létező, társadalmi kulturális környezetéből, egy ókori szöveget, majd huszadik századi fejjel ironizálni, griffekkel illusztrálni a szerző zseniális meglátásait, hogy a véleménye ne ébresszen kétséget az olvasóiban, kissé narcisztikus, de nem tudományos ismeret terjesztés, hanem tudatos történelem hamisítás.

Ha nem tudjátok mit műveltek, van bocsánat. Ámde ha ezt tudatosan művelitek, a tudományra hivatkozva, (...), azt javaslom, Istennel ne szórakozzatok.

Vigyázz mit követelsz ki a minden hatóktól, mert meg kaphatod, csak nem biztos, hogy megszakadsz a röhögéstől.
Ezt az intelmet már ismerték az ókori görög bölcsek is, ti liberális ateisták hajlamosak vagytok figyelmen kívül hagyni. Ez legyen a ti magán ügyetek.

Veletek szemben én a nem hívő keresztény azt állítom, hogy minden ember lelke darabka a teremtőnk lelkéből.
Ha ti azt állítjátok, liberális-ateisták a lélek nem létezik, rendbe , ám legyen, így jó nektek, gondoljuk végig a következőket.
Ezek szerint ti bio-robotok vagytok más teremtmény, (lélekkelbíró) érzékenységre érzéketlen, pszciho és szociopata, robotok.
Állítólag ez egy elmekórtani, kategória, ma még.

Ha egy bio-robot elromlik, jön egy másik, bio-robot, aki pszichoterapeuta és ki javítja.

Ezt az szép új-világot akarjátok?

MrEnderby 2017.09.24. 10:37:30

@Jakab.gipsz: A pozitivizmus alapja éppen a racionalitás, amit valamelyik fentebbi hozzászólásodban hiányoltál. És hát valóban, a tudományra, a tényekre alapszik.
A biblia szövegek kiragadása környezetükből ne csak akkor keltsen felháborodást, amikor gúny tárgyává teszik, hanem akkor is, amikor a XXI. században a benne foglaltakra hivatkozva nyomorítanak meg embereket testileg vagy lelkileg.
Az ókori görög bölcsek szerint attól voltak a földrengések, hogy Poszeidón olykor a földbe vágta szigonyát. Vigyázz, látod magad is, nem szabad csak úgy kiragadni dolgokat keletkezésük idejéből :)
Egyébként pedig én személy szerint hiszem, hogy minden tudattal rendelkező élőlénynek van lelke. És tök jó, hogy van aki kijavítja, ha elromlik.

ApagandoLasLuces 2017.09.24. 11:06:47

Valaki meg tudja adni az elmegyógyintézet telefonszámát ahol Gipsz Izráelt kezelik? Aggódom érte és szólnék az ápolóknak, hogy emelni kéne a dózist. Meg hogy már megint leszedte valahogy a kényszer zubbonyt.

Atomic Warning 2017.09.24. 11:31:38

@Jakab.gipsz: Lehet hogy nem hívő kereszténynek tartod magad, mert egy nyomorult kreacionista vagy, ami még a kereszténységnél is szarabb, mert sem kulturális sem történelmi értéke nincs, a kreacionizmus tudományosnak látszó hablatya meg sima áltudományos bullshit. + még meg vagy "átkozva" haha :) azzal hogy konteós/rasszista/idegengyűlölő/nőgyűlölő is vagy mindez beteges egoizmussal "megáldva" :). A betegesen ezós nő férfi megfelelője vagy. Ez nálad egy valószínűleg ártatlan agyi defekt, ezért nem vagy diliházban, de hülyének pont olyan hülye vagy mint ha közveszélyes lennél.

Jakab.gipsz 2017.09.24. 15:09:31

@MrEnderby: @ApagandoLasLuces: @Atomic Warning:

Ti gondolkoztok racionálisan? Te jó ég!

Nem gondolkoztok racionálisan.

Olyanok vagytok ti modern ateisták, mint a hisztis bakfisok, juj egér van a szobába, és mind felugrik a plafonra.

Juj egy kreacionista , és akkor mi van?

Egy kreatúra, logikus szerkezeti forma, megismerjük, majd a javunkra fordítjuk.

Néhány filozófus és pap majd törje a fejét hogyan fogjon magának kuncsaftot.

Ennyi.
Ha pedig egy "Isten" teremtette a világot, akkor az Ő gondolatit is megértjük, és akkor mi lesz, okosabbak leszünk mint az ateisták. És?

Atomic Warning 2017.09.24. 16:11:54

@Jakab.gipsz: Azt te miből vetted le, hogy mi felugrunk a plafonra egy szellemi nyomorék kreacionistától? A kreacionistákkal az van, hogy az összes "istenérvük" egy könnyen cáfolható nevetséges baromság, amit már 1000 helyen megcáfoltak, míg nektek 0 bizonyítékotok van a saját idióta hablatyotokra, de azért csak toljátok. Mondhatnátok azt is, hogy nem tudtok semmit, de nem, ti nyomjátok a 100% áltudományos-ezotérikus faszságaitokat. Ez kezdetben valamennyire még érdekes is, de hamar nevetséges lesz. Amiatt vagytok ti kreacionisták nevetség tárgya a normálisak körében mert már nem érdemes komolyan venni semelyik hülyeségeteket.

Jakab.gipsz 2017.09.24. 16:30:06

@Atomic Warning: Te kis oktondi, vedd már észre!

Én nem hivatkoztam senkire sem!

Olvasgattam a kreacionisták-tól is néhány szösszenetek, unalmasok valóban, a kör-körösség problémáját nem tudják meghaladni. A hierarchia problémát, ezen mindenki elvérzett.

Egy biztos akár van, akár nincs "Isten", helyettünk nem fog melózni , viszont ettől még megbízhatunk benne.

Jakab.gipsz 2017.09.24. 16:32:23

@Atomic Warning:

Onnan veszem, hogy hisztérikusan beszéltek, ahogyan érveltek, Ti minősítitek önmagatokat.

Atomic Warning 2017.09.24. 18:19:28

@Jakab.gipsz: Téged minősítünk, mert nem értesz meg két tökegyszerű dolgot:

- Minden kreacionista hülye, mert áltudományos baromságokat puffogtat, amire nincs értelmes érve, bizonyítéka meg sem nekik, sem másnak nincs, bár az a minimum, hogy aki hülyeséget állít, az bizonyít, nem más idejét pazarolja erre.

- Mi ateisták, már meghaladtuk a kommunizmust, de ez neked magas hogy felfogd. Ma a legtöbb ateista antikommunista kapitalista országokban él. De ha mégsem haladtuk volna meg, te akkor sem szólhatnál egy szót sem, mert te egy még szarabb rendszert favorizálsz, a minden kérdésben elmaradott teokratikus diktatúrát, ahol a tudatlanság az egyetlen értek.

Mivel ezeket nem érted meg, jobb híján rajtad röhögünk.

Jakab.gipsz 2017.09.24. 19:10:13

@Atomic Warning: blabla.

Semmi konkrétum. "Mi ateisták, már meghaladtuk a kommunizmust,"

Hány százalékkal vagytok ateistábbak mint a komcsik?

Ez olyan süket duma, mint az algebra, gebra, főgebra.

Nem favorizáltam rendszereket a demokráciákon kívül!

Te kis ateista pc-náci ! Minden szavatok ostobaság.

Jakab.gipsz 2017.09.24. 19:23:32

@Atomic Warning: "Mi ateisták, már meghaladtuk a kommunizmust."

Csak nem találtatok egy icike-picike lelket magatok, mesterséges intelligenciával rendelkező bio-robotok.?

Most kapitalista ateisták vagytok,?

Voluntarista barmok vagytok ugyan úgy mint a komcsik.

MrEnderby 2017.09.24. 20:06:25

@Atomic Warning: @ApagandoLasLuces: Szent szar! Ha kiderül, hogy Jakabnak van igaza, akkor nagyon nagy bajban vagyunk! Noé minden állatból kettőt vitt a bárkára, tehát van belőle még egy valahol!!!

Jakab.gipsz 2017.09.24. 20:16:17

@MrEnderby:

Szent szar! Ha kiderül, hogy Jakabnak van igaza, akkor nagyon nagy bajban vagyunk!

Így igaz nagyon nagy bajba vagytok.

Nyugi mindent szépen elrendezek.

Atomic Warning 2017.09.24. 20:20:09

@MrEnderby: Csak abban bízhatunk, hogy el lett cseszve mint az oroszlánokkal, és hogy azóta egyik jakab sem esett át nemváltó műtéten. Erre van esély mert ha mégis átesett volna az egyik, jakabnak nem kéne megvárnia amíg -1500 év múlva kicserélheti a kecskéjét egy nőre. Mivel más esélye nincs a szaporodásra, igazából a hosszútávú hatása elhanyagolható.

Jakab.gipsz 2017.09.24. 22:14:23

@Atomic Warning: @MrEnderby:

Szóval titeket a gólya hozott.

Hogy van ez nálatok, a gólyák is ateisták.

Vagy ahogyan ez már tőletek megszokott, hazudj egy jó nagyot és fogd rá másokra.

Atomic Warning 2017.09.25. 11:42:25

@Jakab.gipsz: Egyébként te úgy gondolod, hogy kétféle ember létezik, az egyik be van drótozva lelkileg a nagy faszomtudja mibe, a másik meg nincs? Ez mégis hogyan lehetséges? Ráadásul úgy, ha netán ez a kettősség létezne, alapvetően nem érzékelhetőek a különbségek semmiben, pedig ha ez a "bedrótozás" a nagy "közös tudatba" lehetséges lenne, az egy fontos, az ember szempontjából megkerülhetetlen feltétele lenne az életnek?

MrEnderby 2017.09.25. 19:22:24

@Jakab.gipsz: Mindenkit a gólya hozott. Csak van akit a csőrében, és van, akit a seggében.

Jakab.gipsz 2017.09.26. 21:29:27

@MrEnderby: Ez igen, a bio-robotok rajzai és gondolatai megegyeznek.

MrEnderby 2017.09.27. 20:48:52

@Jakab.gipsz: Kettő, csipkebokor vessző.

Jakab.gipsz 2017.09.28. 23:12:18

@Atomic Warning:

Veled szemben türelmes leszek, azért mert fején találtad a szöget, ezzel a "bedrótozva" kifejezéssel.

Igen pontosan úgy van ahogyan elgondoltad, kétféle módon vagyunk bedrótozva.

És ez nem lehet véletlen.

Tehát ennek a kétféle képen dolognak, noha megfogható és elmondható okai vannak, van egy mélyebb, úgy is mondhatnám, (nem szívesen mert félre érthetitek) , spirituális, jelentősége is van.

Amit ha megfejtünk, akkor talán, okosabbak is leszünk.

Ámde ehhez a megfejtéshez először önmagunkon felül emelkedve és kívülről kell az egész írott történelmünket, átértékelni.

light 2017.09.29. 09:21:42

Nem csak olyan esetben számít bűnnek Isten nevének a kimondása, amikor nem hozzá szólunk/imádkozunk?

www.youtube.com/watch?v=QlcsA5q780U&feature=youtu.be&t=245

Atomic Warning 2017.09.29. 10:45:03

@Jakab.gipsz: Nem vagyunk bedrótozva sehová, csak van olyan agyi defekt, amelyik nem tesz különbséget fikció/képzelet és valóság/tények között, és összemossa a kettőt. Neked ilyen defekted van.

Jakab.gipsz 2017.09.29. 13:55:43

@Atomic Warning: Bocs? De te, ezt honnan? tudod ! Kitől?

Nyilván valóan emberektől. Te írtad le azt, hogy kétféle képen vagyunk be drótozva.

Atomic Warning 2017.09.29. 16:08:01

@Jakab.gipsz: Nem írtam csak kérdeztem, hogy szerinted kétféle ember van-e. Erre írtad hogy igen, ami egy kurva nagy baromság, mert miért lenne kétféle? Egyféle van, de aki olyan mint te az defektes.

Jakab.gipsz 2017.09.29. 17:32:32

@Atomic Warning:

Te nagyon lüke, a férfi és nő az nem kétféle?

Vagy a hívő és az ateista az nem kétféle. Vagy a pozitív-negatív töltés az nem kétféle?

Én azt állítottam, hogy az egy és oszthatatlan emberiségnek, van és minden korban létezett, egy közös erkölcsi tudata.

Addig amíg az elmebajos ateista-zsidó filozófusok, el nem kezdtek minden féle ostobaságot, azaz a tagadás filozófiáját kiagyalni.

És így csináltak mesterségesen két félét.

MrEnderby 2017.09.29. 18:05:20

@light: Szerintem nem. Itt inkább arra gondolt a "költő", hogy adózz valami tisztelettel iránta. Ez kb olyan, mint amikor valakinek lekurvázzák az anyját. Nyilván nem az anya szó van tiltólistán. De leginkább arra gondolok, hogy te ezt csak viccből kérdezted.

Atomic Warning 2017.09.30. 10:35:54

@Jakab.gipsz: Tehát az ateista-hívő ellentét az mesterségesen lett csinálva szerinted, ráadásul ZSIDÓK!!!! csinálták, te elmeroggyant rasszista - konteós seggfej.Akkor mi a hülye fajtádat csinálnak az ortodoxok vagy több 100 éve azon kívül hogy a fingot reszelik, és ugyan úgy eltartatják magukat a társadalommal mint a többi nyomorult hívő?

Tegyük fel hogy igazad van (nincs) és a fenti példáid is teljesen szarok, mert annak van értelme, de annak hogy az emberiség fele azt hiszi hogy be van drótozva valami felsőbbrendű szarba, és ugyan ez a fele azt hiszi hogy bezzeg a másik fele nincs, az nettó értelmetlen baromság. Eleve miért lenne erre lehetősége bárkinek hogy egy ilyet megkerüljön?

De könnyű kérdéssel folytatom. Mondj egy valamit, ami a te "bedrótozottságodat" bizonyítja, aminek haszna és értelme van, amire te ezt használod, azon kívül hogy baromságokat tartasz igaznak, fikciókat tartasz tényeknek, gyűlölködsz, és egy tudatlan egoista pöcs vagy. Mert egyelőre ennyi látszik a nagy bedrótozottságodból. Adj egy támpontot hogy ez neked hasznos és használod valamire.

Jakab.gipsz 2017.09.30. 15:59:28

@Atomic Warning:
Olyan sötét a fejed mint egy verem, mondtam már neked, hívő ateista.

Csak úgy néha, szoktál-e gondolkodni, vagy megelégszel a klisék és a sztereotípiák ismételgetésével, már nem is kérdezem, mert felesleges.

Talán ha megérted a következőket, nem maradsz csupasz majom aki azzal kérkedik, hogy homo sapiens, azaz gondolkodó ember.

Ezzel vádolsz engemet: "Tehát az ateista-hívő ellentét az mesterségesen lett csinálva szerinted, ráadásul ZSIDÓK!!!! csinálták, te elmeroggyant rasszista - konteós seggfej."

Nézzük meg igaz-e ez az alantas vád.

Vegyünk két filozófust, legyen az egyik Jézus a másik Marx, mind kettő tutira zsidó semmi kétség.
És most azt figyeld meg, melyiket védik a zsidók és melyikről nem beszélnek.

Azaz csak annyit kellene tudnunk biztosan, hogy idealista filantrópokról van szó vagy tudatos gonoszságról .
Ez pedig könnyedén megállapítható, csak azokat kell megfigyelnünk akik, Marxot védik és beszélnek róla, illetve akik Jézust nem védik és nem beszélnek róla, már is kapsz egy jól körülhatárolható populáció, halmazt.

Megjegyzem Marx és követői egymásnak vörös diplomákat osztogattak, azért mert a Marxisták nagyon nagy tudósok voltak.

Van-e még kérdésed?

Atomic Warning 2017.09.30. 20:06:56

@Jakab.gipsz: Nem válaszoltál arra a kérdésre, hogy te, mint az emberiség kollektív hülyeségébe bedrótozott fogyatékos kretén mi a lószarra használod azt, hogy állítólag be vagy drótozva valahová, ami nem is létezik? Erre válaszolj köcsög ne mellébeszélj.

Teljesen elmeroggyant baromállat vagy. Szerinted Izrael mikor volt kommunista terület te szánalmas faszfej? Az ortodox zsidók nem a tórát bújják egész életükben több száz éve feleslegesen, hanem a kommunista kiáltványt? Ekkora seggfej vagy hogy bármit összekeversz bármivel és azt hiszed hogy az attól igaz mert szerinted az úgy van.

Jakab.gipsz 2017.10.01. 06:29:17

@Atomic Warning: Ám legyen, te akartad.

Vedd elő a tíz parancsolatot, ezt az erkölcsi normatíva gyűjteményt. minden nép kidolgozta, ha nem is pontokba szedve.
Minden népnek két főnöke volt, az egyik a harcosokat és vadászatot tehát a reális dolgokat, szervezte meg, a másik a spirituálist azaz, hogy ne következzen be a törzsön vagy a csoporton belüli konfliktus. És ez nem véletlen. Mert mind kettő tevékenység az idővel van össze függésbe, azaz a jövőben bekövetkezhető dolgokkal.
Ezért mert ez kétféle gondolkodás módot, feltételez, és ez a kétféle gondolkodásmód össze egyeztethetetlen és felcserélhetetlen.
Amennyiben ez így van ezt a matematika tudományának a segítségével minden kétséget kizáróan belehet és betudom bizonyítani. Ennyi, ez ilyen egyszerű, egyenlőre csak ennyit mondhatok neked.

Tehát azt amit minden nép tudott, miért kellet, Mózesnek Istenre hivatkozva parancsba adnia?

Éppen ezért, nekem az exodus és Mózes története a kedvencem, roppant tanulságos. Most hogy NETsi körbe járta Jákob történeteit, sok minden érthetőbbé vált számomra, köszönet illeti meg.
Ugyanis a rafinéria, amellyel átverünk másokat még nem kultúra, hanem annak a hiánya.

Izrael állam megalapítását, a kibucnak nevezett (ős-komcsi) termelési rendszerek alapozták meg + a bankárok pénze, amiről a nép semmit sem tudott.

Összefoglalva, az emberiség történelme, amióta megsokasodott a populáció és városiasodott, két pólus harcának a története.
Bár melyik pólus győzedelmeskedett, a másik felett a társadalom előbb le merevedett, majd össze omlott.
Pontosan ez következik be a globalizációnak nevezett, ateista diszciplína alapján is, de már globális méretekben.

Ez matek, semmi köze nincs az izmusokhoz. Tök mindegy ki döngeti a mellét. Megérteni ezért nehéz és a megértéshez senkinek nincs királyi útja, Se Sorosnak, sem pedig Orbánnak. Neked sem.

light 2017.10.03. 09:48:50

@MrEnderby: szerintem rossz a magyarázatod, de bocs, utólag belegondolva hülyeség volt itt feltenni a kérdésemet :)

Jakab.gipsz 2017.10.07. 07:05:43

@Atomic Warning: @MrEnderby: @ApagandoLasLuces:

Túlságosan nagy a csend, na mi van meg kukultatok, (lélektelen) bio-robotok ?

Se anyázás, se köcsögözés, se kitiltás.

Ahogyan ez már lenni szokott, következik, az agyon hallgatás.

ApagandoLasLuces 2017.10.07. 15:51:13

@Jakab.gipsz: Nem tudom ezt miért címezted nekem is, mert hogy én nem anyáztalak meg köcsögöztelek az tuti.

De ha már reagálok, akkor a te mintádra elmesélek én is egy történetet amit megboldogult nagyapám mesélt. Talán megmagyarázza ezt a 'túlságosan nagy csendet' számodra.
Nagyapám sok éven át kocsmáros volt egy békési községben. A kocsmának volt egy törzsvendége akit mindenki csak a falu bolondjaként emlegetett. A pasas csaknem minden nap a kocsmában volt és képtelenebbnél képtelenebb sztorikkal traktálta az ott lévőket, akik szinte mindíg vitába is szálltak vele. Vesztükre, mert hiába tudták jól, hogy szegénynek nem volt ki a négy kereke, szinte mindig sikerült úgy csűrnicsvarnia a dolgokat hogy valakit jól felbosszantson. Szóval amikorcsak megjelent a pasas, borítékolható volt a balhé. Olykor olykor még pofonok is csattantak, amikor már kapatosak voltak az urak. Előfordult, hogy a csendőröket is be kellett vonni. Hiába nem volt ez jó senkinek, mégis így ment ez hosszú ideig.
Aztán egy este betért a kocsmába a pasas nagydarab, jóhumorú felesége, aki megkérte a jelen lévőket, hogy innentől kezdve amikor betér a kocsmába a férje, ne is figyeljenek rá oda. A kérését egyrészt azzal magyarázta, hogy amikor csak a férje hazament a kocsmából, miután menetrend szerűen összeütközésbe keveredett valakivel, mindig elmesélte neki is a történteket. És ezt az asszony nagyon hamar megunta. Elmondása szerint gyakorta előfordult, hogy ilyen esetekben hatalmas pofonnal volt kénytelen elhalgattattni a pasast. Meg időnként az is, hogy megelőzési céllal bezárta szerencsétlent a tisztaszobába, hogy az ne tudjon a kocsmába menni kellemetlenkedni és ezzel még nagyobb szégyent hozni az asszony fejére. Üdítően öntudatos nő volt, na. :-) Emellett azzal is érvelt, hogy ha elengedik a fülük mellett férje ökörségeit meg kekeckedéseit, akkor közönség hiányában majd idővel talán megunja és abba hagyja.
Ezen a ponton a kocsmalátogatók közül valaki azt mondta, hogy az egésznek nem lesz semmi haszna, mert a pasast könnyebb lenne a szomszéd községbe hajítani mint elhallgatatni. Mire az asszony úgy felelt, hogy ha nem válik be a dolog akkor maga fogja a szomszéd községbe hajítani férjurát, mert már egyre rövidebb a türelme. Végül megegyeztek, hogy tesznek egy próbát, és egy ideig úgy tesznek, mintha a pasas csak a berendezés része lenne.
És a dolog elérte a célját. A pasas pár napig szokás szerint mondta mondta mondta a magáét, és amikor valaki visszaszólt neki, a többiek lecsitították, hogy hagyja rá. Ezt követően amikor a pasas betért a kocsmába, hogy megigyon néhány pohár fröccsöt, már csak maga elé motyogott, azt vizslatva, hogy figyel e rá valaki. Amikor látta, hogy nem törődik vele senki, csendben eltámolygott haza. Megesett, hogy ez után megpróbált elkeseredetten balhét szítani, de akkor már csak legyintettek rá, vagy szó nélkül kipenderítették a kocsmából.
Pár év múlva egyébként az asszony is elzavarta a háztól szegény pasast.

Szóval nem, nem kukultunk meg. Legalábbis én nem. Csak elengedem a fülem mellett az ökörségeidet meg kekeckedéseidet. Peace.

Jakab.gipsz 2017.10.07. 17:59:38

@ApagandoLasLuces: Te csak ennyit értettél meg?

Ez nem sok, mert semmi konkrétum.

Egy új dolog "ki vagy meg találása", nem az én ötletem, azt a tényt, hogy a társadalom filozófia által létre hozott szép új világunk, igen komoly bajban van, tőled sokkal komolyabban felkészült, filozófusok, (még a nevüket sem hallhattad, vagy tudod) és intézmények pl. ENSZ is kutatják.

Ezek tények, nem véleményezheted.

Ezért sem, számít a te kis véleményed, semmit sem.

Mert az sejthető, hogy valami lényeges dolgot nem ismerünk-e világunkról, a fizikusok pedig váltig állítják, hogy nincsenek "rejtett paraméterek".

Ezek szerint mindenki tévedésben van.

Te ismered-e a rejtett paraméterek problémáit, azt gyanítom még csak nem is hallottál róla.

Ez pedig csak azt jelenti, hogy egyesek szisztematikusan hazudnak, (év ezredek óta), mások pedig a saját logikus gondolkodásuk, foglyai, ugyancsak évezredek óta.

Ugyanis ha ismernénk "valamit", ami fontosat és olyant, ami mindenkit megérint, testvér népek, nem állnának egymással szemben, vagy nem rettegnének acél kupola, alatt állig fegyverben.

Érthető az, hogy mit engedsz el a füled mellett !?

"Szóval nem, nem kukultunk meg. Legalábbis én nem. Csak elengedem a fülem mellett az ökörségeidet meg kekeckedéseidet. Peace."

Ami pedig nagyapád kocsmáját illeti, én tudom azt is, ha nem is jártam a falutokban, hogy mi történt vele, államosították, majd újra privatizálták. Az okos asszony pedig ment a tszcsébe kulizni éhbérért.

Te pedig az egészből semmit sem tanultál és semmit sem értettél meg. Ennyi.

ApagandoLasLuces 2017.10.07. 19:07:47

@Jakab.gipsz: Ó, te jó ég...
Muszáj megkérdeznem az erre járóktól, hogy talán ennyire nem volt érthető miért írtam le épp ezt a sztorit? Vagy csak jakab nem érti, vagy nem akarja érteni, szokás szerint?
De elmondom még egyszer a lényegét rövidebben: magasról teszek az agyfingásaidra, mert a tapasztalatok azt mutatják, hogy egyszerűen nem éri meg foglalkozni ezekkel. És ennek semmi köze sincs megértéshez. Te energiavámpír. Te dementor.
Érted már? Hm? Érted, hogy te vagy a történetben a falu bolondja, akivel a legjobb megoldás nem foglalkozni, mert teljesen, totálisan és menthetetlenül hiábavaló szót fecsérelni az ökörségeire és kekeckedéseire, mert akkor sosem érnek véget?
Nem érted, mi? Ennyi.

Jakab.gipsz 2017.10.07. 22:30:36

@ApagandoLasLuces: Tudjuk tudjuk ismét semmi konkrétum.

Ez persze a Te esetedben, csak a kognitív készségek hiányát bizonyítja, dugulj el, Te és pont.

Ha csak beszélsz és nem mondsz semmit sem.

Ha olyan okos vagy áruld már el nekem, hova tűntek el a vörös-diplomás kommunisták, ők beszéltek így egykor övék volt a megfellebbezhetetlen tudás.

Ők a tudományos materializmusról röfögtek úgy mint Te.

Atomic Warning 2017.10.08. 12:10:39

@Jakab.gipsz: Te félbites együgyü balfasz, igazán lejöhetnél erről a marxista kommunista baromságról, még nem is éltünk akkor amikor ez divat volt, honnan veszed hogy bármi közünk van a kommunista rendszerhez? A te nyomorult középkorban ragadt kurva fajtád tartotta fenn azt is, mi meg vagyunk annyira kapitalisták hogy már az már sosem fog visszatérni, de számodra nagyobb érvágás, hogy már sosem lesz olyan hogy kecskét cserélj nőre, így aztán akár ki is herélheted magad.

Jakab.gipsz 2017.10.09. 07:00:36

@Atomic Warning:

Most azt várod tőlem el, hogy én is legyek goromba csak azért mert te egy kis lökött pöcs vagy, aki alapvető természeti törvények hatásaival sem vagy tisztába.

A "fejlett ateista kapitalizmusról" úgy karattyolsz és persze qurva nagy demokrata is vagy és azt is te komolyan gondolod önmagadról, és azt is, hogy te vagy az értelem csúcs terméke, hogy e közben az öntelt ricsajozásotok közben az alternatívát keresők munkásságáról nem is hallottál.

Ez a blog nem alternatívát keres, NETsi csak egy szöveget analizál és pedig úgy, hogy kiragadja az eredeti, több ezer évvel előtti történelmi szöveg környezetéből, az általa elemzett szöveg részleteket, (és röhögcsél , gúnyolódik).

Ez ellen a módszer ellen tiltakoztam és tiltakozok.

Abból a korból amikor "szinte" egy időben keletkezett a Taó-izmus a Buddhizmus, és a legkésőbbi a kereszténység is, ebből a korból ragadja ki a szövegeket.

Abban az időben az információ áramlása nagyon lassú volt, azon túl menően, hogy a populáció döntő többsége, sem írni sem számolni nem tudott.
Ma más a helyzet, az információ áramlása felgyorsult, viszont még ma sem tudtok az írásról és a számolásról, gondolkodni, ezek nem csak jelek sorozata, hanem egy "szellemiség" hordozói is egyben.

A hatalom pedig azoké akik ezt a szellemiséget, irányítják, manipulálják. Kié a hatalom ez itt a kérdés?
Az ateistáké vagy az "Istené", ha így teszem fel a kérdést azzal vádolsz, hogy klerikális vagyok.

Ámde úgy is feltehetem ezt a kérdést, hogy kié a hatalom, az entrópiá-é vagy a neg-entrópiái-é, azaz a rendezetlenség felé irányultságé vagy rendezettség felé irányultságé.

Ez ugyan az a kérdés mint az előző, csak más módon fogalmaztam meg.

Következtetés képen egy újabb kérdés is feltehető, ( az ateisták tagadásával szemben) tudunk-e az entrópiához matematikai logikát rendelni igen tudunk, ki van dolgozva.

A nyitott kérdés így hangzik a: tudunk-e negentrópiához is matematikai logikát rendelni?

Az én válaszom: igen tudok a rendezettség elvéhez matematikai logikát rendelni.
süti beállítások módosítása