"Babonákat igazságként beállítani rettenetes." - Alexandriai Hüpatia

Mutasd a péniszed, megmondom, ki vagy!

2017/01/04. - írta: NETSi

Scripture Watch 19. - Ábrahám élete VI.

Az Úr ismét megjelenik Ábrámnak, sokadszorra is szövetséget köt vele, és újfent utódokat ígér neki. És Kánaán földjét is. Örökre. Cserébe pedig nem kér mást, csak az elkövetkezendő nemzedékek férfitagjainak fitymáját.

(Mózes I. könyve, 17:1-27)

„Mikor Ábrám kilenczvenkilencz esztendős vala, megjelenék az Úr Ábrámnak, és monda néki: »Én a mindenható Isten vagyok, járj én előttem, és légy tökéletes. És megkötöm az én szövetségemet én közöttem és te közötted: és felette igen megsokasítlak téged.«” - 17:1-2

Az Úr az eredeti szövegben itt úgy mutatkozik be, mint El Sháddái, vagyis „isten, aki több mint elegendő” (de akár azt is lehetne mondani, hogy „isten, akiből egy is túl sok”). A hirtelen mindenhatóvá avanzsált égi „Kedves Vezető” aztán arra szólítja fel Ábrámot, hogy legyen tökéletes - én pedig ezt olvasva azon gondolkodom, vajon milyen különb kéréssel fordulhatnék egy másik emberhez, hogyha azt akarnám, hogy egészen biztosan kudarcot valljon?

És íme, itt az újabb szövetségkötés és a rengeteg utódról tett isteni ígéret. Immár hatodszor. Ám nem utoljára, hiszen...

„És arczára borúla Ábrám; az Isten pedig szóla őnéki, mondván: »A mi engem illet, imhol az én szövetségem te veled, hogy népek sokaságának atyjává leszesz. És ne neveztessék ezután a te neved Ábrámnak, hanem legyen a te neved Ábrahám, mert népek sokaságának atyjává teszlek téged. És felette igen megsokasítalak téged; és népekké teszlek, és királyok is származnak tőled.«” - 17:3-6

...hiszen az Úr - aki itt váratlanul ismételten Elohim, nem El Sháddái - hetedszer, majd nyolcadszor is megteszi ugyanazt a fogadalmat, utóbbit királyi leszármazottakkal is megfejelve. Ez esetben azonban nem említi a négy generáción át tartó szenvedést és rabszolgasorsot, mint azt korábban tette. Azt elég volt egyszer is, és amúgy is tartogat még némi szenvedést teremtményeinek ebben a fejezetben...

Ábrám Ábrahámra történő átnevezése pedig majdnem olyan, mint Lady Lavender és Ivy első, épületes párbeszéde a Csengetett, Mylord?-ból.

Ivy: Jó estét, asszonyom! A nevem Ivy. Én vagyok az új cselédlány. Meghoztam a vacsoráját.
Lady Lavender: Hamarosan gyereke lesz?
Ivy: Nem, asszonyom. Csak ma reggel léptem be.
Lady Lavender: Jó, akkor nem volt rá elég idő. Hozd ide azt a tálcát! Mit is mondtál, mi a neved?
Ivy: Ivy, asszonyom.
Lady Lavender: Óh, borzalmas név! Etelnek foglak hívni!

„»És megállapítom az én szövetségemet én közöttem és te közötted, és te utánad a te magod között annak nemzedékei szerint örök szövetségűl, hogy legyek tenéked Istened, és a te magodnak te utánad. És adom tenéked és a te magodnak te utánnad a te bujdosásod földét, Kanaánnak egész földét, örök birtokul; és Istenök lészek nékik.« Annakfelette monda Isten Ábrahámnak: »Te pedig az én szövetségemet megőrizzed, te és a te magod te utánad az ő nemzedékei szerint.«” - 17:7-9

„Ezt kapjátok ki, többi népek! Az Úr azt nyilatkoztatta ki, hogy a mi oldalunkon fog állni örökre, és miénk ez a föld, méghozzá szintén örökre! Ráadásul teljesen ingyen! Mily nagylelkű! Mily szeretetteli!” - gondolhatta magában Ábrahám. Ám öröme nem sokáig lehetett felhőtlen, hiszen egy perccel később szembesülnie kellett azzal, hogy az isteni szövetségnek mégiscsak megvan az ára.

„»Ez pedig az én szövetségem, melyet meg kell tartanotok én közöttem és ti közöttetek, és a te utánnad való magod között: minden férfi körűlmetéltessék nálatok. És metéljétek körül a ti férfitestetek bőrének elejét és az lesz az én közöttem és ti közöttetek való szövetségnek jele.«” - 17:10-11

És ennek hallatán az újdonsült Ábrahám valószínűleg percekig elfelejtett levegőt venni, és pislogni is, miközben elkerekedett szemekkel markolta védelmezőn majd’ egy évszázados ágyékát...

Nyolcznapos korában körűlmetéltessék nálatok minden férfigyermek nemzedékeiteknél; akár háznál született, akár pénzen vásároltatott valamely idegentől, a ki nem a te magodból való. Körűlmetéltetvén körűlmetéltessék a házadban született és a pénzeden vett; és örökkévaló szövetségűl lesz az én szövetségem a ti testeteken. - 17:12-13

Próbáljunk meg elvonatkoztatni ideiglenesen attól, hogy itt egy olyan vallásos rituáléról van szó, melynek eredete több ezer évre nyúlik vissza, nem csak a judaizmusban van jelen, és ami ha nem is normálisnak, de megszokottnak és elfogadottnak tűnik manapság is! Ezután vonatkoztassunk el attól a mondvacsinált „közmegegyezéstől” is, miszerint valakinek a vallásos indíttatású hiedelmei, nézetei és cselekedetei mindenféle kritika felett állnak! Ha ez megvan, tegyük fel a következő kérdést: mi másnak nevezhetnénk azt a gyakorlatot, melynek során nyolc napos fiúcsecsemők fitymáját vágják le, ha nem védtelen gyerekek szándékos megcsonkításának?

A tisztánlátás kedvéért megéri elismételni: itt nem nyolc éves, vagy tizennyolc éves fiúkról van szó, akik feltehetően már valamelyest megfontolt választ tudnának adni arra a kérdésre, hogy „Akarod-e ezt az egészet?”. Nem: itt olyan nyolc napos csecsemőkről van szó, akikről szüleik előre eldöntik, hogy miben kell majd hinniük, és ennek bizonyítékát aztán a testükön lesznek kénytelenek viselni egész életükben. (Felteszem, azért, mert ezen szülők saját vallásukba vetett magabiztossága nem teszi lehetővé, hogy megadják gyereküknek a választást, hogy egy bizonyos érettségi szintet elérve ők maguk válasszák majd ki a számtalan vallás közül, melyikben akarnak hinni - már ha egyáltalán van ilyen.)

Személy szerint nem tartom lényegesnek, hogy pontosan ki, mikor, hol és miért állt elő a körülmetélés ötletével, de annyit bizonyosnak gondolok, hogy egyéb „erényei” mellett háborodott szadista lehetett. Olyan háborodott szadista, aki ma egy utcasarkon, egy csorba kéregetőbögre mellett ücsörögve óbégatna a világvégéről, és aki mellett mindenki megdöbbenve/szánakozva/viszolyogva menne el. Csecsemőket megcsonkítani egy vélt isteni szövetség, és az összetartozás jegyében? Mi lehetne ennél drasztikusabb beavatkozás az állítólagos isteni tervezettségbe? Íme egy újszülött, akit az Úr a maga képére, állítólag tökéletesnek teremtett: essünk neki gyorsan egy éles tárggyal a kis szaporítószervének!

Ha nem lengené körül ezt a botrányos bronzkori szokást a vallásosság sérthetetlennek beállított aurája, vajon hány, gyerekének a legjobbat akaró szülő hagyná, hogy ilyesmit tegyenek csemetéjével? Főleg annak tudatában, hogy a mai modern körülmények között is rengeteg körülmetélési beavatkozás jár katasztrofális eredményekkel, melynek következtében gyerekek nyomorodnak meg egy életre. Akinek van gyomra hozzá, tekintse meg ezeket a képeket, szigorúan saját felelősségre! És ezt követően képzelje el, mi folyhatott azokban a korokban, amikor nem állt az emberek rendelkezésére a mai orvostudomány arzenálja! (Itt jegyezném meg, hogy a bejegyzés címének eredetileg azt szántam, hogy „Mutasd a gyereked péniszét, megmondom, ki vagy!”, de végül arra jutottam, hogy kontextus nélkül ez túlságosan félreérthető lett volna.)

Fáradságos munkával és rengeteg fájdalommal az emberiség nagy részének sikerült eljutnia a történelemnek egy olyan pontjára, amikor már nem számít eretnekségnek - más szóval gondolatbűnnek -, hogyha valaki svédasztalként kezeli a vallása szentnek mondott irataiban foglaltakat. „Ó, dehogy hiszek az Özönvízben, vagy abban, hogy a jerikói csata közben egy teljes napig megállt a Nap az égen (Józs, 10:13), vagy abban, hogy egy megerőszakolt szűz lánynak feleségül kell mennie megerőszakolójához, és soha nem válhat el tőle (5Móz, 22:28-29)!” - mondogatják manapság sokan védekező, vagy sértett tónusban. Ennek fényében hogyan lehetséges az, hogy vallásos szüleiknek kiszolgáltatott csecsemők megcsonkítását még ma is sokan a hit magasztos megnyilvánulásának tartják, és azt várják, hogy mások ezt fenntartások nélkül tiszteletben tartsák?

Azoknak a „magyarázatoknak”, melyek e barbár gyakorlat eredetét higiéniai okokra vezetik vissza, egyszerűen nem tudok hitelt adni. (És hozzáértő orvosok sem adnak hitelt ennek, ami azt illeti.) Higiéniai megfontolások egy olyan korban, amikor sok betegség okát ördögi, vagy démoni megszállásra vezették vissza, és senkinek még csak elképzelése sem volt olyan dolgok létéről, mint a kórokozó baktériumok és vírusok (melyek felett láthatólag nem kaptuk meg azt az állítólagos uralmat, amit a többi élőlény felett)? Az én szememben a kimosdatásnak és hárításnak egy olyan szintje ez, melynek még a puszta meghallgatásához is mélytengeri búvárruha szükséges.

Egyébként pedig most örülhetnek csak igazán a nők, hogy ők már megint „el lettek felejtve” a Bibliában: a rájuk vonatkozó ocsmány mózesi törvények közepette legalábbis némi vigaszt jelenthetett számukra, hogy ők nemi szervük megcsonkítása nélkül is részesülhettek az állítólagos isteni szövetség „áldásaiban”. Egyes animista és későbbi muszlim országokban ugyanis nem voltak ilyen szerencsések a nők, és ma sem azok: merthogy ezeken a helyeken nekik, vagy nekik is a nemi szervükön kell viselniük a más istenekkel kötött, más szövetségek hegeit.

Erről lásd a csodálatos Ayaan Hirsi Ali nagyszerű, letaglózó, mégis felemelő Infidel (A hitetlen) című önéletrajzi könyvét, melyben leírja, hogy ötéves korában hogyan vágták ki csiklóját, metszették le szeméremajkait és varrták össze hüvelynyílását, szűk rést hagyva a vizelet és a későbbi menstruációs vér távozásának - és hogyan kellett aztán napokig megkötözve feküdnie, hogy sebei „szépen” forrhassanak be (legfőképp majdani férjének kedvére, akit az a „megtiszteltetés” ér majd, hogy ő szakíthatja szét a nászéjszakán az említett varratokat).

És mi a helyzet a Bibliában azokkal a férfiakkal, akik nincsenek körülmetélve?

A körűlmetéletlen férfi pedig, a ki körűl nem metélteti az ő férfitestének bőrét, az ilyen lélek kivágattatik (kiírtatik) az ő népe közűl, mert felbontotta az én szövetségemet. - 17:14

Más szavakkal, hogyha fitymád van, ne is imádkozz, és örülj, hogy élsz.

„És monda Isten Ábrahámnak: »Szárainak, a te feleségednek nevét ne nevezd Szárainak, mert Sára az ő neve. És megáldom őt, és fiat is adok ő tőle néked, és megáldom, hogy legyen népekké; nemzetek királyai származzanak ő tőle.« Ekkor arczára borúla Ábrahám, és nevete és gondolá az ő szívében: »Vajjon száz esztendős embernek lesz-é gyermeke? Avagy Sára, kilenczven esztendős lévén, szűlhet-é?« - 17:15-16

Felejtsük el egy pillanatra, hogy a történet szerint Sára eleve meddő, így pedig oly mindegy, hány éves a cselekménynek ebben a szakaszában! Inkább örüljünk annak, hogy tizenhét fejezet után - melyek során egyesek képtelenebbnél képtelenebb életkorokban nemzettek utódokat - Ábrahámban végre-valahára kételyek támadnak az isteni kinyilatkoztatás hallatán, melyeknek a szöveg (láthatóan gondolatolvasó) szerzői hangot is adnak. Ábrahám kérdése - még ha hangosan nem is mondja ki, csupán „gondolá az ő szívében” - pedig gyakorlatilag ez: „De Uram, mi a helyzet a természetes emberi fiziológiával? Az smafu?”

Micsoda blama! Nem is értem, hogyan maradhatott ez a strófa a Bibliában. Hogyan vegyük e sorok fényében komolyan a korábbi leszármazásfákat, hogyha a történet szerzői szerint maga Ábrahám is láthatóan nevetségesnek, és tapasztalataival ellentétesnek gondolta az ezekben foglaltakat?

Egyébként Isten evolúciójának még abban a szakaszában járunk, amikor egyesek még büntetlenül kételkedhettek a szavában, vagy egyenesen a képébe röhöghettek - mintha csak egy agyalágyult, rasszista nagybácsi lenne, akit nem kell komolyan venni.

„És monda Ábrahám az Istennek: »Vajha Ismáel élne te előtted.«” - 17:18

Ábrahám komolyságot erőltet az arcára, és azt mondja az Úrnak: „Elég lesz nekem Izmael is, noha nem Sárától van. Vele kezdj valamit, Uram, ha már angyaloddal visszaküldetted hozzánk a feleségem által bántalmazott biológiai anyját!”

„Az Isten pedig monda: »Kétségnélkűl a te feleséged Sára szűl néked fiat, és nevezed annak nevét Izsáknak, és megerősítem az én szövetségemet ő vele örökkévaló szövetségűl az ő magvának ő utánna. Ismáel felől is meghallgattalak: Ímé megáldom őt, és megszaporítom őt és megsokasítom őt felette nagyon; tizenkét fejedelmet nemz, és nagy néppé teszem őt. Az én szövetségemet pedig megerősítem Izsákkal, kit néked szűl Sára ez időkorban a következő esztendőben.« És elvégezé vele való beszédét, és felméne az Isten Ábrahámtól.” - 17:19-22

Kissé redundánsnak tűnik egy néhány sorral feljebb eleve örökre szóló szövetséget még tovább erősíteni, de az Úr láthatóan a nagy szavak embere istene - aki mondandója végeztével kinyújtott kézzel leejti a mikrofont, aztán felemelkedik, mint Superman.

Vevé azért Ábrahám Ismáelt az ő fiát, és háza minden szülöttét, és mind a pénzén vetteket, minden férfiat Ábrahám házanépe közűl és körűlmetélé férfitestöknek bőrét ugyanazon napon, a mikor szólott vala vele az Isten. - 17:23

És háza népének férfi tagjai Izmaelostul, Eliézerestül és rabszolgástul kollektíven imádkoztak, hogy a vén Ábrahám kése tiszta legyen, és ne remegjen nagyon a keze. Ábrahám pedig nyilván szakértője volt az emberi pénisz anatómiájának, így pontosan tudta, hogy mit és hogyan kell levágni, és sebészi precizitással végezte el mindenkin az Úr által elvárt beavatkozást.

Lót pedig Szodomában valószínűleg egy megkönnyebbült „Ezt megúsztam!” felkiáltással áldotta szerencséjét, amiért nem éppen akkor ment látogatóba atyjafiához, amikor mindez végbement annak házában.

„Ábrahám pedig kilenczvenkilencz esztendős vala, mikor körűlmetélé az ő férfitestének bőrét. Ismáel pedig az ő fia tizenhárom esztendős vala, mikor körűlmetélék az ő férfitestének bőrét. Ugyanazon napon metéltetett körűl Ábrahám és Ismáel az ő fia. És házának minden férfi tagja, háza szülöttei és kik idegen embertől pénzen vásároltattak, vele együtt körűlmetéltetének.” - 17:24-27

Produktív nap, amiről szintén nem ejtettek egy büdös szót sem régi Képes Bibliám szerkesztői. Vajon miért?

***

Végezetül lássuk, hogyan vélekedik a körülmetélésről egy meghatározó középkori rabbi, orvos és filozófus, Maimonidész (ahogy azt Maimonidész Tévelygők útmutatója című művéből idézi Leonard B. Glick Marked in Your Flesh című munkája 64-66. oldalain, saját fordításomban):

„Ami a körülmetélést illeti, ennek egyik oka véleményem szerint az a vágy, hogy ezáltal kisebb legyen a szexuális együttlétek száma, és oly módon gyengüljön a szóban forgó szerv, hogy aktivitása csökkenjen, és minden körülmények között olyan nyugalmi állapotban maradjon, amennyire csak lehetséges. Sokáig azt gondolták, hogy a körülmetélés tökéletesíti azt, ami születéskor még tökéletlen volt. De hogyan is lehetnek természetes dolgok olyannyira tökéletlenek, hogy azokat kívülről legyen szükséges tökéletesíteni, és főként úgy, hogy tudjuk, mennyire fontos és hasznos a szóban forgó szerven az előbőr? Igazából e parancsolat nem azzal a szándékkal lett előírva, hogy tökéletesítsük azt, ami születéstől fogva tökéletlen, hanem azzal a szándékkal, hogy tökéletesítsük azt, ami morálisan tökéletlen. Vagyis a szóban forgó szervben okozott testi fájdalom a körülmetélés valódi szándéka. Az a tény, hogy a körülmetélés gyengíti a szexuális izgalmat, és jó esetben annak élvezetét is csökkenti, magától értetődő. Hiszen ha a szóban forgó szervet nem sokkal születés után megvéreztetik és eltávolítják védőburkát, akkor az szükségszerűen és kétségtelenül erőtlenebb lesz...

Az első érv, ami a beavatkozás mellett szól, az, hogy ha nincs elvégezve még gyermekkorban, akkor nagy valószínűséggel később sem lesz. A második, hogy egy fiúgyermek nem él át oly mértékű fájdalmat, mint egy felnőtt férfi, lévén, hogy szövetei még lágyak, képzelete pedig még gyenge; egy felnőtt férfi ugyanis úgy tekintene e műveletre, amit annak bekövetkezte előtt mindenképpen el is képzelne, mint borzalmas és kínzó dologra. A harmadik, hogy egy újszülött gyermek szülei még könnyelműen viseltetnek annak sorsa iránt, hiszen még nem töltöttek vele elegendő időt ahhoz, hogy az a képzetük, ami a gyermek szeretetére sarkallja őket, megszilárduljon. Mindebből az következik, hogy ha a gyermeket két vagy három éves koráig nem metélik körül, az a körülmetélés teljes elhagyását vonhatja magával, méghozzá az apa szeretete és gyermekhez való kötődése okán. Ezzel szemben a gyermek születésekor ez a képzet még nagyon gyenge, főleg az apa részéről, akinek e parancsolatot végre kell hajtania.”

54 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://netsi.blog.hu/api/trackback/id/tr6612097249

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MrEnderby 2017.01.04. 21:14:02

Maimonidész álláspontja reálisabb. Már csak azért is, mert az ember természetes viselkedésformája, hogy ösztönösen törekszik a vele potenciálisan együttműködő társaknak külsőségekben is jelezni: hozzájuk tartozik, azonos értékrenddel, ismeretekkel rendelkezik. Túlélés szempontjából lényeges képesség a csoportcélokért történő tudatos együttműködés. Egyáltalán a csoporthoz tartozás. Ezért külsőségekben előre jelezzük, hogy tudjuk „mi a dörgés”, melyik csoporthoz tartozunk. Ilyenformán egy szövetség megerősítésének látható helyen illene lennie, különösen, ha azt egy mindenható istennel kötik, akivel jobb nem packázni.

NETSi 2017.01.04. 21:47:35

@MrEnderby: Maimonidész idézett álláspontja inkább a szexualitás elnyomásáról szól szerintem, mintsem a csoporthoz tartozás kifejezéséről. Velősebben azt is írhatta volna, hogy igazából azért kell körülmetélni a gyerekeket, hogy később ne akarjanak, vagy ne tudjanak annyit kefélni. Mert a szex rossz, ééérteeem?

MrEnderby 2017.01.04. 22:09:45

Én sem azt írtam, hogy arról szól. Pusztán még egy szempontból megerősítettem, hogy miért nem reális a körülmetélést a szövetség jelének tekinteni. Így értettem.

NETSi 2017.01.04. 23:00:14

@MrEnderby: Értettem, csak akartam írni egy választ, amiben megidézhetem Mr. Mackeyt. :)

Atomic Warning 2017.01.05. 09:58:23

Tegnap elolvastam, és csak két dolog jutott eszembe. Az egyik hogy ez még úgy is egy gusztustalan beteg perverzió hogy 2000+ éve történt. főleg úgy hogy előtte nagyjából 50e évig jó volt úgy ahogy volt. Ugye sima hazugság alapon, mert a nyomorult skizoid baromnak biztos hogy nem jelent meg semmi, de ha ezt maga a teremtő mondta, akkor még rosszabb a helyzet, mert a teremtő képessége mellett ez a perverz idiótasága kiábrándító (lenne!). Szóval gusztustalan minden szempontból és undorító.

A másik ami eszembe jutott, hogy az igaz keresztények számára igazi szellemi kihívás lenne ez alatt a cikk alatt zsidózni, vagy felállítani (hahaha felállítani!) egy ateista-zsidó párhuzamot.

Arra mindenesetre jó lesz, hogy amikor legközelebb zsidóznak csak belinkeljük nekik ezt a cikket.

NETSi 2017.01.05. 11:37:03

@Atomic Warning: Ha egyesek az általad említett igazak közül a képzelt párhuzamokon kívül mást is fel tudnának álítani, valószínűleg nem az én kis személyes blogomban kommentelgetnének. :) Én inkább attól tartok, hogy azzal találnak majd be egyesek, hogy zsidó emberek ellen uszítok ezzel a poszttal, mert sokan úgy hiszik, hogy a körülmetélés exkluzívan a judaizmusban van csak jelen.

Atomic Warning 2017.01.05. 11:42:10

@NETSi: Arra gondoltam konkrétan, hogy számukra az lehetne a "szellemi" kihívás hogy ez a művelet az ő vallásuk agyréme, miközben a zsidókat meg zsidózzák ha úgy van kedvük (sőt szerintem minket is zsidóznak egy-egy ateista poszt alatt, pedighát mi áll tőlünk távolabb minden szempontból....), és ez elég visszás lehet egy hithű kerkónak :). Bár szerintem megoldanák valamiféle ezotérikus csavarral :)

Rézfánfütyülő fűzangyal 2017.01.05. 11:42:12

A szerző, alapvetően antiszemita beállítottsága miatt, a kérdést nem járja igazán körül és nem veszi észre, hogy a dolog nem unikális, és nem is teljesen haszontalan, bár hasznáról kevesen értekeznek értelmesen.

1. Mindennek az első részét isten(ek)nek ajánló szertartás nem csak a Bibliában van nyoma. Számos kultúrában elterjedt a termés első részének feláldozása (magok, bárányok, sőt elsőszülöttek stb.) Hogy ezt a saját fitymájukra kiterjesztették, az valóban érdekes, de saját korában nem meglepő. A természeti népek legtöbbjénél vannak beavatási szertartások, melyek sokkal fájdalmasabbak, érettebb korban történnek, de elvégzésük egyáltalán nem önkéntes. Ezek továbbélése a körülmetélés. Érdekes, hogy máig fennmaradt, de ennek oka leginkább a zsidók évezredes kirekesztése, kívülálló csoportba szorítása lehetett, mely identitást, összetartozást adott. ha ez a kirekesztés nincs, valószínűleg ez a szokás is eltűnt vagy humanizálódott volna, mint oly sok korábbi szertartás.

2. Majmonídésznek nincs igaza! A fityma eltávolítás semmiben nem akadályozza, csökkenti a szexuális késztetést. Ezzel szemben az újkori felmérések szerint az így kezelt férfiak körében sokkal ritkább a korai magömlés, mert kisebb az inger. Ennek következtében, ha odafigyel, sokkal nagyobb valószínűsége van annak, hogy partnerét kielégíti. Ezzel még az Ószövetség is foglakozik, mely a kielégítetlen nőknek megadja, saját kezdeményezésből, a válás jogát, illetve a férjnek kötelességévé teszi az asszony kielégítését.
Azt viszont már csak a Kinsley jelentés egyik statisztikájából tudjuk, hogy azok a nők, akik mindkét formát kipróbáltak, a zsidó származású férfiak jobb szexpartnernek minősülnek. Ennek okát többen a körülmetélésben is látják.
Az azonban biztos, hogy erről a mellékhatásról a pátriárkák mit sem tudtak, nemhogy ez lett volna az intézkedés célja.

EZ EGY VITAINDÍTÁS VOLT, NEM KINYILATKOZTATÁS!

Rézfánfütyülő fűzangyal 2017.01.05. 11:55:25

Javítom: "azon nők szerint"
És igen, megerősítem, a zsidó vallás egyáltalán nem démonizálja a szexet, sőt előírja azt. A szex bűnként való megjelenítése, visszaszorítása keresztény találmány! A sokasodás parancsa volt az elsődleges. A talmudban több szöveg is értelmezi, elemzi ezt a problematikát!
A női orgazmus és a termékenység összefüggéséről pedig már sokan elmélkedtek az évezredek során.

Atomic Warning 2017.01.05. 12:02:14

Haha @NETSi: milyen hamar igazad lett!
@Rézfánfütyülő fűzangyal: Ugye az alapprobléma az, hogy a keresztények MINKET szoktak zsidózni az ilyen cikkek alatt, és nem pozitív értelemben, tehát olyankor ők az antiszemiták, nem mi, meg mi eleve leszarjuk az egész zsidó kérdést. Most viszont hogy cikk íródott a keresztényeket is érintő vallás egyik agyament baromságáról, most hirtelen mi lettünk antiszemiták, és értelemszerűen a kerkók készek megvédeni a korábbi antiszemitának minősíthető zsidózások HELYETT a körülmetélés létjogosultságát sőt szükségességét, amit alapvetően a hithű zsidók űznek még ma is. Azt persze gondolhatod, hogy nekünk elég nehéz lesz megmagyarázni ennek az idióta szokásnak az értelmét, ami a maga idejében barbárabb volt mint a korábbi ilyen-olyan vallási áldozatok és szertartások, de ha nem, az akkor sem menti fel konkrétan ezt a csonkítást attól, hogy mekkora kreténség. Belegondolva abba, hogy az elvileg teremtés képességével rendelkező szuperlény meg ezeket gyűjtögeti egy vitrinben :)))) és már magához a gondolathoz is minimum perverznek kellett lennie ha nem perverz-buzi-pedifil kombónak ami nem tudom jobb-e mintha valaki csak szimplán szadista.

Atomic Warning 2017.01.05. 12:03:13

@Rézfánfütyülő fűzangyal: Vedd észre, hogy a cikk a keresztény bibliát elemzi. Nehéz lesz zsidózni alatta úgy, hogy a keresztényeket kihagyod belőle :)

NETSi 2017.01.05. 12:11:57

@Rézfánfütyülő fűzangyal: Szeretném, ha elárulnád, mi alapján jutottál arra a következtetésre, hogy a szerző - moi - antiszemita. Írtam, hogy a körülmetélés nem csak a judaizmusban van jelen, és azt is említettem, hogy egyes animista és muszlim régiókban is megcsonkítják a gyerekek nemi szervét, fiúkét és lányokét egyaránt. Az állítólagos haszonnal kapcsolatos mítoszokról pedig szintén a szövegben van egy link.

Abban igazad van, hogy nem jártam körül minden lehetséges oldalról a témát, és nem idézgettem hosszasan például James Frazer Aranyágából. Azért döntöttem így, mert szerettem volna a számomra leglényegesebb pontra szorítkozni, mégpedig arra, hogy amikor gyerekek körülmetéléséről beszélünk - legyen az akármelyik kultúrában, akárhol -, akkor gyerekek szándékos megcsonkításáról beszélünk. Ha felnőttekről lenne szó, akik egyéni döntés alapján határoznak saját megcsonkításuk mellett - legyenek akár zsidó, muszlim vagy dzsainista emberek, akár olyanok, akik jobban ki akarják elégíteni a partnerüket -, egy büdös szavam nem lenne. Noha elismerem, hogy a véleményem erről a gyakorlatról akkor is lesújtó lenne, csak nem ennyire.

Rézfánfütyülő fűzangyal 2017.01.05. 12:13:36

@Atomic Warning: A szokás eredetéről és fennmaradásának okairól megemlékeztem, és közben nem zsidóztam, nem minősítettem.
A cikk szól arról, hogy ezeknél a zsidóknál milyen barbár szokások maradtak fenn, bár ennek okáról nem gondolkodik, csak minősíti.
A zsidó szokásokat, és következményeit kéretik az Ószövetség alapján elbírálni, az Újszövetség elvei, erkölcsi kategóriái azokra nem érvényesek.
A történelem olyan, amilyen, azon nekünk változtatni nincs lehetőségünk. A kirekesztett vallási, etnikai csoportok mindig is bezárkózással, konzervativizmussal válaszoltak a külső világ, számukra értelmezhetetlen támadásaira.
Az előnyökről esetleg?

biggianni 2017.01.05. 12:20:36

Tisztelt blogoló megszólÍtással én Írtam azt a hozzászólást a tetején !

NETSi 2017.01.05. 12:26:30

@Atomic Warning: Ja, igazam lett, pedig nem is vagyok próféta.

Rézfánfütyülő fűzangyal 2017.01.05. 12:29:03

@NETSi: Nos, az ilyen megnyivánulások, az író szándékaitól teljesen függetlenül, alkalmasak arra, hogy a kirekesztés jogosságát, egy egész vallási közösség erkölcsi megbélyegzését, mások számára megerősítsék. A megoldás pedig, ahogy az fentebb írtam, a befogadás, integráció lenne, mely elvezethetne ennek a "barbár" szokásnak a kihalásához is, ahogy sok más hagyománnyal ez már megtörtént. De egy ilyen cikk, egy ilyen előítéletes országban, pont az ellenkező hatást váltja ki. Ismétlem, a szerző szándékai ellenére is, bár nem vagyok meggyőzve erről igazán.
A szerző nem egy erkölcsi elefántcsonttoronyban, hanem kis hazánk előítéletes, idegengyűlölő kampányoktól, feldolgozatlan történelmétől megviselt világában írta azt, amit. És innentől a szándék és a cél lényegtelen, az eredmény a fontos.

Atomic Warning 2017.01.05. 12:31:03

@Rézfánfütyülő fűzangyal: Hát láthatod a véleményünket ami ennyi és nem több: ez a fajta csonkítás egy igen perverz-pedofil-szadista kombót igényel az elkövetők részéről, magyarázhatják ezt bármivel, mellesleg nincs rá értelmes magyarázat. Értelmes kultúrákban ezeket már nem megmagyarázni próbálják hanem kiiktatták mert mindig is baromság volt, amit korábban is fogyatékos idióták követtek el (és időlegesen lehet hogy el is terjesztették sajnos). Ezektől konkrétan ez a szokás nem lesz eladhatóbb. Namost mondhatnád azt, hogy ez antiszemita zsidózás. De amiatt nem az, mert egyrészt ez a keresztény biblia, másrészt bármelyik nép vagy vallás hasonló hülyeségit ugyan így elítéljük, csak ez a blog a keresztény bibliát elemzi, szóval itt hiába rinyálnék amiatt hogy a maják meg embereket áldoztak a piramsuk tetején, vagy a rómaiak gyerekeket dobáltak le Taigetoszról, ők is seggfejek voltak a maguk módján, hozzátéve azt, hogy az ilyen szokások nagy része mára kihalt, ez meg nem, pedig nettó ökörség.

NETSi 2017.01.05. 12:32:07

@Rézfánfütyülő fűzangyal: Szerintem világosan fogalmaztam meg, hogy a gyerekek körülmetélését, legyen szó akár fiúkról, akár lányokról, szándékos csonkításnak tartom - egy olyan veszélyes gyakorlatnak, ami borzalmas eredményekkel járhat, és erről is van a szövegben egy link. Ezek után, sajnálom, nem látom különösebb értelmét ennek esetleges vélt-valós előnyeiről elmélkedni.

NETSi 2017.01.05. 12:42:00

@Rézfánfütyülő fűzangyal: Sajnálom, ha így látod, mert szinte semmi nem áll távolabb tőlem, mint az antiszemitizmus, vagy más emberek kirekesztése.
Azzal teljes mértékben egyet értek veled, hogy az elfogadás és az integráció a járható út - persze, nem agyatlanul, és bármiféle kritika nélkül. És azért nem fogom magamban tartani a véleményemet, mert - és ebben szintén egyet értek veled - egy letaglózóan előítéletes országban élünk.

Atomic Warning 2017.01.05. 12:43:43

@Rézfánfütyülő fűzangyal: Nézd nem lehet olyan cikket írni erről, főleg nem ateista szempontból, hogy ez a csonkítás mekkora kulturális királyság, és keblemre zsidók mert én szeretem és tisztelem a pedofil-szado kombó embereket, de mindez csak a látszat, mert mindezt valójában csak azért írom hogy kihaljon az idióta szokásuk. Nem is értem mit vársz egy ilyen agybeteg szokással kapcsolatban mit kéne írnunk.

Atomic Warning 2017.01.05. 12:46:38

@NETSi: Szerintem meg az idióta szokások elfogadása nem kell hogy az integráció része legyen. Nem beszélve arról, hogy ha ezt széles körben elfogadnánk olyan alapon hogy majdcsak kihal, az is lehetne a vége, hogy vallási alapon mégis jobban elterjed, netán kötelezővé válik olyan helyeken amik a szekularizáció ellenében "fejlődnek" vagy még mindig teokráciák.

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2017.01.05. 12:54:32

Ez a cikk nem antiszemita (nem nagyon), csak simán buta és erősen egyoldalú. Láthatólag a szerzőnek fogalma nincs arról, hogy mit beszél.

A zsidó vallás az életről szól, mégpedig leginkább az evilágiról. Ha egy törvény betarthatatlan vagy mai szemmel kegyetlen, akkor kitalálnak helyette mást. Például már senki nem használ a zsidó vallásban megkövezést vagy 40 botütést büntetésnek, ahogy galambot sem mutatnak be égőáldozatként. Sok ilyen parancs mára már csak szimbolikusan maradt fent. Lám-lám, a körülmetélés szokása még a mai napig megvan. Csonkítás lenne? Így is lehet nevezni, de ez csak játék a szavakkal, ennyi erővel a lánycsecsemők fülének kifúrása is az. Volt szerencsém mindkettőhöz, a körülmetéléskor a gyerek csak nyikkan egyet, picit vérzik, oszt annyi. A fül kifúrásakor kábé ugyanúgy.

Ellentétben a női körülmetéléssel, a fiúknál elvégzett beavatkozásnak semmilyen negatív hatása nincs az életminőségre (sőt), így igencsak tendenciózus a kettőt összemosni. Amennyire én látom, manapság nem kevesen önként, felnőtt fejjel vetik alá magukat ennek a kis műtétnek, pedig felnőtt fejjel azért valóban picit kockázatosabb és sokkal fájdalmasabb, mint babaként keresztülmenni rajta. És nem igaz, hogy rosszabb lenne ettől a szex, sőt. Sem a pasinak, sem a nőnek.

Szóval a tisztelt szerzőnek azt javasolnám, hogy vagy ne írjon arról, amihez nem ért, vagy tapasztalja meg, és utána írjon ilyeneket -- ha még akkor is úgy gondolja. De nem fogja úgy gondolni.

Atomic Warning 2017.01.05. 13:21:36

@Pásztor Tibor: A 40 botütésről meg a többi hasonlóról nem a zsidó vallás látta be hogy ökörség, hanem a felvilágosodás fel vezető szekuláris törvények tiltották be. Amit nem tiltottak be azt a mai napig csinálják lásd a cikkben írottak, bármekkora baromság is legyen az. A vallás önként nem mond le egyik fogyatékáról sem, csak ha kényszerítik rá. Elég nyomorult dolog ezt védeni, abban a szellemben hogy egy öntudatlan tehetetlen gyereket bélyegeznek meg vele egy életre.

bo_TO_nd 2017.01.05. 13:37:23

Kitűnő írás, fontos téma!

Egy kegyetlen, szörnyű szokás a férfiak körülmetéklése. Európában nem terjedt el, sőt, ritka a férfiak között a körülmetélt az északi és déli országokban egyaránt, az USA-ban gyakori, de ma már számos mozgalom van a férfiak rutinszerű körülmetélésének tiltására, sok reform- ,ill- neológ zsidó között is!
A körülmetélés csökkenti a pénisz érzékenységét, a fityma nagyon sok érző ideget tartalmaz, védi a makkor a kiszáradástól stb. Nem élünk a sivatagban, a melegvizet és a szappant a tisztálkodáshoz pedig már feltalálták. Amúgy a ógörögök és a rómaiak sem metélték körül magukat, pl. a híres Dávid szobron is látszik (jóllehet egy zsidó férfit ábrázol), hogy hímtagja nincs körülmetélve...

Nagyon helyes és Jó, hogy a blog szerzője ráirányította erre a problémára figyelmet!

www.intactamerica.org/learnmore

bo_TO_nd 2017.01.05. 13:40:23

Tények, amiket érdemes tudni, hogy megszűnjön ez a borzalmas szokás az USA-ban is! Európában hála Istennek nagyon ritka a körülmetélt férfiak száma, szinte csak a vallásos zsidók között és a muszlimok között találkozhatunk vele... Az alábbiakat érdemes megfontolni:

The Facts Behind Circumcision

Newborn male circumcision is the most common surgical procedure performed in the U.S. It's a common misconception that there are tangible health benefits to male circumcision, but the truth is no medical society in the world recommends it. This invasive procedure carries serious health risks, including infection, hemorrhage, surgical mishap, and death, as well many ethical considerations.

Get the facts behind circumcision below, then take our interactive quiz and test your knowledge!

Myth – Circumcising baby boys is a safe and harmless procedure.
Fact – Surgically removing part of a baby boy's penis causes pain, creates immediate health risks and can lead to serious complications. Risks include infection, hemorrhage, scarring, difficulty urinating, loss of part or all of the penis, and even death. Circumcision complications can and do occur in even the best clinical settings.

Myth – Circumcision is just a little snip.
Fact – Surgical removal of the foreskin involves immobilizing the baby by strapping him face-up onto a molded plastic board. In one common method, the doctor then inserts a metal instrument under the foreskin to forcibly separate it from the glans, slits the foreskin, and inserts a circumcision device. The foreskin is crushed and then cut off. The amount of skin removed in a typical infant circumcision is the equivalent of 15 square inches in an adult male.

Myth – Circumcision is routinely recommended and endorsed by doctors and other health professionals.
Fact – No professional medical association in the United States or anywhere else in the world recommends routine circumcision as medically necessary. In fact, leaving boys intact is becoming the norm in the U.S., as parents realize the risks and harms of circumcision.

Myth – The baby does not feel any pain during circumcision.
Fact – Circumcision is painful. Babies are sensitive to pain, just like older children and adults. The analgesics used for circumcision only decrease pain; they do not eliminate it. Further, the open wound left by the removal of the foreskin will continue to cause the baby pain and discomfort for the 7-10 days it takes to heal.

Myth – If I don't circumcise my son, he will be ridiculed.
Fact – Times have changed and so has people's understanding of circumcision. Today, although the popularity of circumcision varies across geographical areas, nearly half of all baby boys born in the U.S. will leave the hospital intact. Most medically advanced nations do not practice child circumcision. Three quarters of the world's men are intact.

Myth – A boy should be circumcised to look like his father.
Fact – Children differ from their parents in many ways, including eye and hair color, body type, and (of course) size and sexual development. If a child asks why his penis looks different from that of his circumcised father (or brother), parents can say, "Daddy (or brother) had a part of his penis removed when he was a baby; now we know it’s not necessary and we decided not to let anyone do that to you."

Myth – Routine circumcision of baby boys cannot be compared to Female Genital Mutilation.
Fact – Rationales offered in cultures that promote female genital cutting – hygiene, disease prevention, improved appearance of the genitalia, and social acceptance – are similar to those offered in cultures that promote male circumcision. Whatever the rationale, forced removal of healthy genital tissue from any child – male or female – is unethical. Boys have the same right as girls to an intact body, and to be spared this inhumane, unnecessary surgery.

Myth – To oppose male circumcision is religious and cultural bigotry.
Fact – Many who oppose the permanent alteration of children's genitals do so because they believe in universal human rights. All children – regardless of their ethnicity or culture – have the right to be protected from bodily harm.

Myth – Circumcising newborn baby boys produces health benefits later in life.
Fact – There is NO link between circumcision and better health. In fact, cutting a baby boy's genitals creates immediate health risks. The foreskin is actually an important and functional body part, protecting the head of the penis from injury and providing moisture and lubrication. Circumcision also diminishes sexual pleasure later in life.

Myth – Male circumcision helps prevent HIV.
Fact – Claims that circumcision prevents HIV have repeatedly been proven to be exaggerated or false. Only abstinence or safe sex, including the use of condoms, can prevent the spread of sexually transmitted diseases, including HIV/AIDS.

Forrás:
www.intactamerica.org/learnmore

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2017.01.05. 13:50:38

@Atomic Warning: jajjajj, édes tudatlanság. Mesélek valamit. A hagyomány szerint Dávid király három olyan bűnt követett el, amiért 40 botütés járt volna. A 40 botütés amúgy ténylegesen 39 volt, mert a bűnös nem szenvedhet többet a bűnéért, mint ami jár, és ha a büntetés végrehajtója elszámolja magát eggyel, akkor se legyen belőle 41 ütés. Nos, Dávid király a 3x39 botütéses büntetését zsoltárokkal rótta le, úgy tartják, hogy a 150 zsoltárból 117-nek ő a szerzője. A zsidóknál korán kezdődött a felvilágosodás.

NETSi 2017.01.05. 14:21:22

@Pásztor Tibor: Örülök, hogy ezt leírtad, mert úgy veszem ki a szavaidból, hogy osztod az álláspontomat, miszerint a legtöbb hívő svédasztalként tekint a vallására, jobban mondva a vallásának szent irataiban foglaltakra.

Sok az olyan törvény ezekben, amit egykor ugyan szó szerint értelmeztünk, de ha ma is betartanánk, vagy betartatnánk őket az állítólagos "örökkévaló szövetség" jegyében, akkor minimum ferde szemmel néznének ránk? Sebaj! Az adott korszellemnek megfelelően mondjuk azt, hogy ezeket szimbolikusan, vagy allegorikusan kell értelmezni, és így minden kritika felett állnak, beszélni sem érdemes róluk! Aztán bökjünk rá a kevésbé kifogásolható részekre, melyekből az idők során egyre kevesebb és kevesebb lett, és mondjuk azt, hogy "Látod? Ez a vallásom!" Pfff...

Játék lenne a szavakkal, hogy gyerekek kapcsán az eufemisztikus körülmetélés szó helyett a szánkékos megcsonkítás kifejezést használom? Olvasva több, ilyen beavatkozáson gyerekként átment felnőtt ember beszámolóját, akik megbánták ezt, szerintem nem. Kétlem, hogy vigasztalná őket, hogyha szüleik azzal álltak volna eléjük, hogy "Dehát mi csak azt akartuk, hogy jobb legyen neked a szex".

És ahogy azt már fentebb is leírtam, ha valaki felnőtt fejjel dönt úgy, hogy megválik a fitymájától, vagy kifúratja a fülét, vagy bibliai idézeteket tetováltat magára, hát lelke rajta. Mindenki azt művel felnőtt fejjel a saját testével, amit akar, és amit nem szégyell. De gyerekekkel?

Ahhoz pedig, hogy ezt a fül kifúrásával hozod párhuzamba, hozzáfűzni valóm sincs.

NETSi 2017.01.05. 14:25:19

@bo_TO_nd: Köszönöm, hogy mindezt belinkelted! A tartalma szinte szóról szóra megegyezik azzal, amit én is belinkeltem a szövegbe.

"Many who oppose the permanent alteration of children's genitals do so because they believe in universal human rights. All children – regardless of their ethnicity or culture – have the right to be protected from bodily harm." - Pontosan!

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2017.01.05. 14:43:40

@NETSi: a vallás mint svédasztal inkább a vallásokra vonatkozik. Bárki lehet bármilyen vallású egy szabad világban. Ebben még az sem akadályozza meg, hogy körül van-e metélve vagy meg van-e keresztelve. Mint fentebb írtad, a körülmetélés nem a zsidó vallás kizárólagos szokása, nem is vallási kérdésként beszéltünk róla eddig sem. Hogy a zsidóknál még mindig szokás, az azt mutatja, hogy az a sok szörnyűség, amit Botond beidézett, bár tényeknek nevezzük, annyira mégsem az. Már rég kihalt volna a zsidóság, ha csak a fele igaz lenne.

Azt meg, hogy a füllyukasztással vettem egy kalap alá, ironikus hasonlatnak szántam a női körülmetéléssel való egy kalap alá vételre...

bo_TO_nd 2017.01.05. 15:13:24

@Pásztor Tibor: Tibor, csak azt nem értem, hogy egy csonkoló és felesleges szokásnak miért vagy támogatója..., miért tartod életben véleményeddel ezt a szokást? Vagy nem ezt teszed?
Miért járulsz hozzá ahhoz, hogy fiúgyermekek sokaságát akaratukon kívűl csonkítsák meg, vagy avatkozzanak bele nemiszervük funkciójába, mert a fitymának igenis szerepe van a szexuális életben is, ez neurológiailag szexualitás-fiziológiailag, élettanilag is igazolt, ld. a már általam beidézett honlapot is, de az csak egy példa...

Továbbá: őrültségnek tartom, hogy sokan a vallásszabadság kérdéskörébe utalják a csonkolási szabadságot, nagy vita volt évekkel ezelőtt Németországban is erről, amikor a német alkotmánybíróság kijelentette, hogy a körülmetélés azonos a gyermek testi sértésével, info erről itt: hvg.hu/vilag/20120701_nemetorszag_vita_korulmeteles

Meglátásom szerint a gyermek körülmetélése: igen, testi sértés, ráadásul stigma.

A (gyermek-)keresztséggel, a kereszteléssel összevetni a körülmetélést elvi teológiai síkon ugyan bizonyos pontig lehetséges, hiszen a keresztyén teológia a keresztelést szövetség-kötés értelemben is használja, csakhogy a keresztvízzel való meghintés semmi testi sértéssel és sérüléssel, megalázással nem jár...
Olyannyira kezd a zsidóság egy része is irtózni a körülmetélés brutális voltától, hogy zsidó szülők olyan móhelhez viszik a fiúgyermeküket, akik a fitymát nem távolítják el, hanem egy rituális metszést végeznek csak, ami minimális vérzéssel jár, de az előbőr intakt marad (amúgy a zsidóknál a lazább, tehát a fitymát részben meghagyó, a makkot részben fedő körülmetélés a gyakoribb, nem metélnek feszesen, mint egyes arab térségekben, ahol még a féket is kivágják a makk alól).

Érdekes, hogy nagyon sok zsidó és nem zsidó az USA-ban kéri a plasztikai műtétet, melyben részlegesen visszaállítják a fitymáját ún. foreskin restoration-t végeznek, infó itt en.wikipedia.org/wiki/Foreskin_restoration
de hogy ez komolyan felmerülő téma, itt is lehet látni:
www.restoringforeskin.org/beginners-guide-foreskin-restoration

Ne járuljunk hozzá hívő, keresztyén (de zsidó stb.) emberekként se ahhoz, hogy életben tartsunk embertelen szokásokat! A vallások a reneszánszukat élik, nagy a lelkészek, papok felelőssége...
És jó, hogy ennek a blognak a Szerzője is felhívta a figyelmet erre a sokakat érintő, igencsak messze vezető és fontos problémára...

Atomic Warning 2017.01.05. 15:41:20

@NETSi: Ez a metélés / füllyukasztás dolog nem csak egy végtelenül idióta hasonlat, hanem nem is hasonlat, mert a fülbevaló hordásának nincs vallásos oka, nem értem mit keres itt. Ilyen erővel lehetne hasonlítani a piercinghez meg a tetováláshoz is az is valamennyire fájdalmas, vagy bármit ami kellemetlen egy mai embernek, akár a magassarkú cipő hordását vagy a hidegben munkába járást.

MrEnderby 2017.01.05. 18:33:43

@Pásztor Tibor: Kedvesem, percek óta azon agyalok, hogy mit szerettél volna mondani azzal, hogy Dávid írt 117 zsoltárt ugyanennyi botütés helyett?? Ez hogyan kapcsolódik a fitymához?
@Atomic Warning: Bizonyára csak tévedésből írtad fél egy után egy perccel, hogy a rómaiak gyerekeket dobáltak le a Taigetoszról. Egyrészt messze van tőlük, sokat kellett volna gyalogolni vagy hajózni, másrészt, éppen ezért a spártaiak hordták oda a sérült gyerekeket, de ők sem ledobálni. Egyszerűen csak ott hagyták, hogy akinek viszont nem lehet saját gyereke, vigye.

Atomic Warning 2017.01.05. 19:04:21

@MrEnderby: Szerintem a rómaiak is dobálhattak le gyerekeket a taigetoszról. Honnan tudod hogy nem dobáltak le? Ott voltál? Na ugye. Nincs bizonyítékod arra hogy nem dobálták le :)))))))))))))))))))))))))))))))

(igazad van, nem sikerült ráhangolódnom erre a témára, mert közben tök mást csinálok)

MrEnderby 2017.01.05. 19:12:19

@Atomic Warning: De ismerek valakit, aki látott egy embert fényképen, aki állítólag hallotta, hogy néhányan olvasták, de igen, valaki állt ott a Taigetosz szélén. Mert ez egy matematika probléma, és ontológia, de olyan kontextusban, mint a kvantumfizika :)

NETSi 2017.01.05. 19:37:06

@Atomic Warning: @MrEnderby: Kérlek, előttem ne is említsétek a rómaiakat! Mert mit adtak nekünk a rómaiak?!

MrEnderby 2017.01.05. 19:51:45

@NETSi: www.youtube.com/watch?v=J2Bx19qJ_Vs
És ha nem vagy elég tájékozott, olvasd el előbb ezeket a könyveket:
Richard Scary: Tesz-vesz város és
Mérei Ferenc, V. Binét Ágnes: Ablak - Zsiráf - Képes gyermeklexikon.

NETSi 2017.01.05. 20:01:46

@MrEnderby: Na persze, olvassam el ezeket a szemfényvesztő könyveket, és onnan már csak egy lépés A valóság varázsa Richard Dawkinstól, meg A fajok eredete! Demagóg!

Atomic Warning 2017.01.05. 21:10:49

@MrEnderby: Mivel minden mindennel összefügg, most hogy leírtam hogy a rómaiak gyerekeket dobáltak a taigetoszról, mostmár az is lehet, hogyha eddig nem dobáltak, ezután majd fognak. De mivel leírtam, ez önmagában bizonyíték rá, hiszen miért írtam volna le, meg egyáltalán honnan jött volna az ötlet ha nem? De ha mégsem, mostmár akkor is igen.

Atomic Warning 2017.01.05. 21:12:48

@NETSi: Hahaha, sőt! Minden út Rómába vezet, szóval a spártaiak is csak Rómán keresztül vihették a taigetoszra a ledobni való lurkókat, szóval valamennyire ők is rómaiak voltak, mert ugye az van, hogy Rómában viselkedj Rómaiként. Nahát.

NETSi 2017.01.05. 21:56:07

@Atomic Warning: Tévedsz, mert Aquincumi Tóbiás is megírta, hogy nem Rómán keresztül, hanem Rómába menet dobálták le a gyerekeket. Az idegeneknek, akik a piramisokat is építették, melyekben olyan mérges gázokat tároltak folyékony állapotban, amit a gyíkemberek repülőgépek üzemanyag-tartályába töltenek. Donald Trump is kitweetelte, tehát igaz!
Olvass utána, és csak utána, egy sámán társaságában kommentelj!

MrEnderby 2017.01.05. 22:00:12

@Atomic Warning: Ez az érvelés lenyűgöző! :)

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2017.01.06. 00:35:58

ez egy nagyon buta írás. bulvármaterializmus

MrEnderby 2017.01.06. 10:05:29

@endike: Elolvastam az írásaid egy részét, főleg amiket a véletlenről meg hitedről írtál. Ezek szerint tinédzserkorodban rájöttél, hogy a programozásban a véletlenszám-generátor egy algoritmus, aminek az órajel az alapja. Ebből kifolyólag a természetben sincs véletlen, tehát Isten létezik. És Isten nagy I-vel, mert kis i-vel az általános isten(eke)t értjük. Továbbá, a tudósok, akik hisznek a véletlenben, vagy valamilyen általuk megmagyarázhatatlan, leírhatatlan folyamatot véletlennek neveznek, mind tévednek. A materializmus pedig a fentiek miatt alapjaiban butaság. Te magad pedig a Biblia azon részeit hiszed, amelyek személyesen közel állnak hozzád, példaképed és társad Salamon.

Atomic Warning 2017.01.06. 10:44:06

@MrEnderby: folyt: Ő az egyedüli, aki helyesen értelmezi a bibliát, és az összes többi hívő totál hülye, tehát ő maga képviseli helyesen a vallásosságot, a többiek akik ugyan ezt állítják magukról azok tévednek vagy hazudnak. Ő maga egy személyben maga a helyesen értelmezett vallás, egyfajta egyszemélyes egyház, az egyetlen igaz.

A véletlenszámos hülyeségét nem olvastam, de elég kretén fejlesztő lehet a nyomija, mert még azt sem fogja fel, hogy attól hogy az órajel szabályos, a véletlenszám generálásának időpontja nem előre kiszámítható, így a gép által generált idő alapú véletlenszám teljesen véletlen, ami a nem géppel generált véletlenekkel teljesen azonos eloszlást mutat. Az egy jó kérdés, hogy a természetben előforduló véletlennek miért lenne órajel az alapja?

Szerintem amit ír az bulvárvallásosság.

Atomic Warning 2017.01.06. 11:24:42

@endike: Idézet tőled:

"Előrebocsájtom, se homó (rövidítés miatt így fogom írni) nem vagyok, se nem találkoztam kb. soha életemben homóval. Sőt, valójában szexuális tapasztalatom sincs túl sok (mivel egész életemben tök magányos voltam)."

Hát egy szerencsétlen szánalmas kretén vagy, nem hiszem hogy minden szempontból normálisan élőknek te oszthatod az észt.

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2017.01.06. 13:15:19

@bo_TO_nd: egészen határozottan tudom mondani, hogy a körülmetélésnek nincs negatív hatása a szexuális életre. Természetesen nem gondolom, hogy mindenkinek meg kell csinálnia vagy csináltatnia magán vagy a gyermekén, csak annyit állítok, hogy ez a vér-halál-pusztulás hozzáállás finoman szólva is erősen eltúlzott. Ha neked nem tetszik, ne csináld. És ha meg akarod váltani a világot, annyi valós problémát kereshetsz, amennyit csak szeretnél.

@Atomic Warning: jaja, a hasonlat célja az volt, hogy rávilágítson arra, hogy a valóban barbár női körülmetéléssel pont annyira van értelme összehasonlítani a briszt. Sajnálom, hogy magyarázni kell az iróniát, nyilván arról van szó, hogy írásban a metakommunikáció elvész.

@MrEnderby: kedvesem (?! Még egy kávéra sem hívtál meg!), a botütés azért keveredett ide, mert állítólag ezt a büntetést a felvilágosodás polgári törvényei koptatták ki a zsidó vallásból. Erre írtam, hogy ezek szerint a felvilágosodás már Dávid király idején elkezdődhetett a zsidóknál.

MrEnderby 2017.01.06. 13:47:30

@Pásztor Tibor: A magad példájából kiindulva általánosítasz. Azért mert nálad nincs negatív hatása a szexuális életre, ez nem jelenti azt, hogy a metélés következtében megnyomorított pénisszel rendelkezők is ugyanígy gondolják. Másrészt, ha nyolcnapos korodban körülmetéltek, akkor honnan van viszonyítási alapod? Ha meg nem is vagy körülmetélve, akkor mi alapján állítod, hogy nincs hatása? Megjegyzem, egy hozzászólásodban éppen te írtad, hogy a metélés miatt kevésbé érzékeny a makk.
A többit értem, kávé nélkül is.

MrEnderby 2017.01.06. 17:11:20

@Pásztor Tibor: Elnézést kérek, a csökkenő ingerről nem te írtál, ezt benéztem! A többit viszont fenntartom.

Atomic Warning 2017.01.08. 10:24:55

@MrEnderby: Dawkinst olvasok épp és pont az jutott eszembe, hogy mind Darwin mind utólag Dawkins próbálja azt megértetni nagyjából sikertelenül, hogy a mai élővilág nem véletlenek sorozatának eredménye ahogy azt a hívők gondolják tévesen. Így azzal érvelni hogy valaki szerint a természetben nincs véletlen, még akkor sem lenne magyarázat isten létére ha tényleg nem lenne.

MrEnderby 2017.01.08. 11:32:29

@Atomic Warning: Így van! A nincs véletlen, tehát van isten, egy elég súlytalan ok-okozati összefüggés. Ráadásul sokszor hallhatjuk, hogy misztikus maja kultúra, vagy a világ hét csodája, stb. Misztikus, mert qrvára eltűnt, nyomait felzabálta az esőerdő meg a sok műkincstolvaj, ezért eddig keveset tudtunk meg róla. A világ hét csodáját sem Gandalf, meg Dumbledore dobták össze, nem attól csoda, hogy varázslat, hanem attól, hogy micsoda teljesítmény, munka és a kort meghazudtoló "mérnöki" ismeretek szükségeltettek hozzá.
Ezért ha a tudomány azt állítja valamiről, hogy véletlen, az valójában azt jelenti, hogy számunkra eddig még ismeretlen természeti törvényről / jelenségről van szó. A történelem során nagyon sok minden volt, amit a maga korában véletlennek vagy csodának gondoltak, mára azonban pofonegyszerű magyarázata van. Egyre több ilyen van és még lesz. Az isteni beavatkozás és a természeti jelenségek tudományos ismeretének mérleghintája már rég elbillent az utóbbi súlyának irányába, ezért a másik végén megemelkedő vallás görcsösen kapaszkodik, de egyre nagyobb lesz a pofára esés. Gyönyörű hasonlat :)

Atomic Warning 2017.01.08. 13:44:13

@MrEnderby: A hívők istenérveinek mindegyike vagy szalmabáb mint a "nincs véletlen", vagy valami egetverő baromság mint a kreacionisták leghangzatosabb hülyeségei, vagy a tudomány mai de csökkenő "lyukai". A másik érdekes jelenség, hogy azt gondolják, hogy azok a jelenségek amikre még nincs teljes válasz, mint pl a kvantumfizika, vagy az univerzum keletkezésének első 1/1000.000-od másodperce, egyrészt hogy azt majd nem a tudomány fogja felderíteni (hanem akkor mi???) másrészt meg majd ha mégis kiderülnek ezek az bizonyíték lesz istenre (kizárt). És mi ezekkel vitázunk.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2017.01.27. 14:47:02

@NETSi:
Szia!

Nagyon tetszik a blogod. Most találtam rá, és végigolvasom.
A körülmetéléshez hozzászólva: nem tudom, hogy olvastad-e (ha nem, akkor kötelező) Joseph Heller: Isten tudja c. művét?
hu.scribd.com/doc/110986119/Joseph-Heller-Isten-Tudja
Dávid király visszaemlékezései, Heller stílusában.
Van benne egy részlet, mikor Mózest körülmetélik:
"Ellentétben velem, szegény, megzavarodott Mózes kénytelen volt eltűrni Isten dühödtrosszkedvének teljes erejét, mégpedig pillanatokon belül, miután az égő csipkebokorból szóló hangtóltudomást szerzett a meghökkentő küldetésről, amelyre éppen bepalizták.- Mmmm.. .miért én? - tett fel ez az egyszerű és ellenszenves ember egy értelmes kérdést Midiánsivatagában a bokorból hozzá szóló hangnak, aki kijelentette, hogy ő atyjának Istene, Ábrahám Istene,Izsák Istene és Jákob Istene. - Én dddd.. .dadogok.Mózes tüstént kihívta maga ellen Isten haragját azzal a hallgatólagos feltételezéssel, miszerint Őtévedett, és nem a megfelelő embert választotta ki, és hogy azt az erőt, amely le tudta rakni a földalapjait és ki tudta horgászni a leviathánt, visszarettentheti olyan csekélység, mint egy kis beszédhiba.Majd ellátja Ő Mózest egy Áron nevezetű fivérrel, akinek a szájába lehet adni a szavakat. Mózestteljesen megbénította ezeknek a zsarnoki előírásoknak a gyorsasága és kérlelhetetlensége. Nem sok tér maradt kompromisszumra. Mármost ez a Mózes nevezetű ember nagyon béketűrő volt, és csak szánalmas tiltakozásra volt képes a sommás elbánás ellen.- Ugyan ki mondta, hogy nekem kedvesnek kellene lennem? -reccsentett rá Isten. - Hol van azmegírva, hogy kedvesnek kell lennem?- Hát nem vagy Te jó Isten?- Hol mondják azt, hogy jónak kell lennem? Nem elég, hogy én vagyok Isten? Ne vesztegesd azidődet álmodozással, Mózes. Én megparancsoltam Ábrahámnak, hogy metéltesse körül magát, amikor már felnőtt férfi volt. Olyasvalakinek a cselekedete volt ez talán, aki kedves?- Én sem vagyok kkkk... körülmetélve - jutott hirtelen Mózes eszébe.- Csak várjál - mondta az Úr nevetve.Czippora, a felesége tüstént neki is esett Mózesnek egy éles kővel, közben ádázul lafatyolt, agyermekük életét féltette. Mózes hagyta, hadd csinálja. Én soha meg nem engedtem volna egyik feleségemnek sem, hogy ilyen közel jöjjön egy késsel a nemi szervemhez, még Abigailnak sem,Mikálnak meg különösen nem. Czippora levágta Mózes előbőrét, és a lába elé dobta. Igen kétséges,hogy Mózes sokat értett abból az elítélő szóáradatból, amelyet felesége a műtét után rázúdított.- Minden bizonnyal vérjegyesem vagy te nekem - adta tudtára Mózesnek. - Vérjegyesem vagy akörülmetélés miatt.- Ffff.. .fáj - nyöszörgött Mózes.- Ki mondta, hogy nem fog fájni? - kérdezte az Úr. - Hol van az megírva, hogy nem szabad fájnia?- Kemény az az élet, amit Te adtál nekünk.- Miért lenne puha? - szólt az Úr.- És nagyon nehéz a világ.- Miért lenne könnyű?- Miért szeressünk és imádjunk Téged?- Én vagyok Isten. VAGYOK, AKI VAGYOK.- Jobban fog menni a sorunk, ha imádunk?- Tán rosszabbul fog menni? Menj Egyiptomba, és mondd meg Izráel gyermekeinek, atyáik Isteneazt akarja, hogy gyűjtsed őket magad köré, és vezesd ki őket onnan.A mindig szerény Mózes pesszimista volt az esélyeit illetőleg. - Miért hinnének nekem? Miértkövetnének engem? Mit mondjak nekik, amikor megkérdezik tőlem a Te nevedet?- VAGYOK, AKI VAGYOK."
Hirtelen ez jutott eszembe, míg a bejegyzésed olvastam.
Ja, és még egy gondolat a regény elejéről:
"[...]volt egyfolyamatos, bizonytalan kimenetelű viszonyom Istennel, ámbár lehet, hogy Ő mostanra már meghalt.Hogy Isten meghalt-e vagy sem, nem sokat számít, hiszen mindenképpen csak ugyanúgy használnánk Őt."

NETSi 2017.01.30. 19:22:48

@Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül): Nem hallottam eddig erről a regényről, de nagyon tetszenek az idézett részek. Biztos lehetsz benne, hogy el fogom olvasni. Hálás köszönetem!
süti beállítások módosítása