Az élet a Cumberland-hegység árnyékában pontosan úgy fest, mintha olyan hithű és istenfélő emberek, mint Dr. Howard A. Kelly, Dr. W. W. Davis tiszteletes, Richard H. Edmonds és Henry S. Dulaney ideálképei valósággá váltak volna: magyarán olyan vidék ez, ahol a keresztény hittérítők száz százalékos győzelmet arattak.
Alkalmanként fellelhető, persze, némi burkolt eretnekség, ám ez olyannyira meghunyászkodó, hogy még erősen fülelve is nehéz meghallani - és ami a legrosszabb esetben is a legszigorúbb ortodoxiának számítana a hitetlenség olyan Szodomáiban, mint például Baltimore. Hihetetlennek hangozhat, ám mégis józan tény, hogy Daytonban egy mérsékeltebb episzkopális, sőt, még egy északi metodista is gyakorlatilag ateistának számít. Errefelé a valódi konfliktus csakis igaz hívők között zajlik. A Szentírásnak egy adott részéről az egyik csoport, vagy szekta mondhatja ezt, a másik pedig azt, abban azonban fenntartások nélkül egyetértenek, hogy az Írás maga csalhatatlan és tökéletes, úgy, ahogy van - és egyik fél sem átallna még a leghevesebb viták során sem odáig menni, hogy a másikat kételkedéssel vádolja az ebben foglaltakkal kapcsolatban.
A szent szövegekben való kételkedéssel vádolni valakit e vidéken egyet jelent azzal, mintha kannibalizmussal vádolták volna meg az illetőt. Még a hitetlen Scopest sem gyanúsítják ilyesfajta aljassággal. Legrosszabb esetben is csak annyit mondanak róla, hogy lehetővé tette, hogy csaliként használják őt azok a megveszekedett brigantik, akik sötét és pokoli öncéloktól vezérelve el akarják törölni az evolúcióellenes törvényt. Egészen bizonyosak benne, hogy az ügy igazából istentelen tudósok ármányos összeesküvése, akiknek egyetlen célja, hogy elpusztítsák az egy igaz vallást, és erkölcstelenséget terjesszenek, így redukálva az emberiséget a barmok szintjére. Nem mások ők, mint Belzebub felesküdött és vészjósló ügynökei, kinek egyetlen vágya, hogy leigázza a világot, és aki most tekintetét Isten saját földjére, vagyis Tennessee államra vetette. A hitetlen Scopes ennélfogva Belzebub másodrendű ügynöke - és ez a legtöbb, ameddig egy egészséges morállal rendelkező daytoni hajlandó elmenni megbélyegzésében. Scopes fiatal, aki koránál fogva telve van még dőreséggel. Ám, amint a világi hatalom kirótta tettéért az illő büntetést, a papok majd jóindulatúan megragadják őt, és ha belehal is, de meg fogják menteni eltévelyedett lelkét.
Tegnap délután az esküdtszék tagjainak kiválasztása - ami egyébként olyan volt, mintha egy vasöntödében tartották volna - szemléletesen illusztrálta, hogy a helyi főemlősök köreiben milyen extrém magasságokba lett srófolva (vagy mélységekbe lett taszítva) a megüdvözülés iránti vágy. Csupán néhány perc kellett ahhoz, hogy a Napnál is világosabbá váljon: az esküdtek egy emberként fognak gajdolni a Genezisben foglaltak mellett. Mr. Darrow maximum annyiban reménykedhetett a kiválasztási folyamat során, hogy talán sikerülhet becsempésznie az esküdtek közé egy-két olyan embert, akik elég bátrak ahhoz, hogy nyilvánosan deklarálják, hogy a hitetlen Scopes elítélése előtt hajlandóak meghallgatni az ellene felhozott bizonyítékokat is. A legkisebb arra utaló jelre, hogy a védelem ennél többet várna, a vád ellentmondást nem tűrő tiltakozásba kezdett. Az egyik esküdtjelöltet például bármiféle további vizsgálat nélkül elbocsátották, miután a vád első kérdésére elismerte, hogy formálisan nem tagja semmilyen felekezetnek. Egy másik alkalommal, amikor is az egyik esküdtjelölt kijelentette, hogy elfogult az evolúcióelmélet ellenében, az egybegyűltek szívélyes tapssal és bíztató bekiabálásokkal nyilvánították ki tetszésüket.
A teljes kiválasztási folyamatot szinte a kezdetektől fogva valamiféle furcsa valószerűtlenség levegője lengte körbe - egy magamfajta, pogány földről érkezett számára legalábbis mindenképp. A bíró szándéka, hogy korrekt, sőt, olykor udvarias és előzékeny legyen a védelemmel, érezhető volt - valójában több alkalommal is kiterjesztette kissé a helyi ügymenet íratlan szabályait, hogy kisegítse az ezekben kevésbé jártas Darrowt. Ám emellett az is végig nyilvánvaló volt, hogy a procedúra olyan irányba halad, melynek az eredménye egy olyan per lesz, melyben a vádlott ügyét annak esküdt ellenségei fogják megtárgyalni.
Maga a kiválasztási folyamat csoportos imával kezdődött, melyet egy helyi pap vezetett, aki arra szólította fel az Urat, hogy sújtson le az eretnekekre - a bíró maga pedig világossá tette nyitóbeszédében, hogy az esküdtek szent feladata a per során az lesz, hogy megvédjék az iskolákat a „bomlasztó eszméktől”. Így, amikor az esküdtjelöltek felsorakoztak, Darrownak nem volt más választása, mint egyik fundamentalistát ültetni az esküdtek padjára a másik után - akik közül többen is úgy meredtek rá, mintha arra számítottak volna, hogy ahányszor csak letörli az izzadságot kopasz fejéről, kénes lángot és füstöt kezd majd okádni.
Összefoglalva, ez egy szigorúan keresztény közösség, melynek a fentiekben leírtak jelentik a méltányosságot, az igazságosságot és a törvényes ügymenetet. Próbáljon maga elé képzelni egy olyan várost, melyet teljes egészében Dr. Crabbe-ek* és Dr. Kellyk alkotnak! Ha ez megvan, akkor pontos képe lesz arról, milyen Dayton. Az itt élők egyszerűen képtelenek elgondolni, hogy élhet olyan ember ezen a bolygón, aki elutasítja a Biblia szó szerinti értelemben vett tekintélyét. A maximum, amit képzeletükből kipréselni képesek - addig erőlködve, míg arcuk paradicsomszínűvé válik -, az egy olyan személy, aki téved ennek, vagy annak a szövegrésznek a valódi jelentését illetően. Ennélfogva, hogyha valakit eretnekséggel vádolnak meg köreikből, az olyan, mintha azzal gyanúsítanák, hogy kifőzte a nagyanyját, hogy aztán a maradványokat szappanként adhassa el egy marylandi drogériában.
Egy eretneknek itt be kell érnie azzal, hogy egyáltalán lehetősége van megvédenie magát, még ha ez egy olyan esküdtszék előtt történhet is csupán, melynek tagjainak kétsége sincs bűne felől, melyet egyöntetűen gyalázatosnak tekintenek. Jogi értelemben, és elvben egy ilyesfajta esküdtszék akár igazságos ítéletre is juthat - persze, hogyha tagjai előtte hajlandóak meghallgatni a vádlott ellen fellelhető bizonyítékokat, mielőtt hűvösre küldik. Az azonban az értelem szembeköpése volna, hogyha ugyanezt az esküdtszéket bárki is elfogulatlannak, vagy pártatlannak nevezné.
Minden jogi megfontolás ellenére a per vészesen kezd egy megveszekedett vallási orgiára emlékeztetni. Az egybegyűltek tapsát a leplezetlenül és büszkén evolúcióellenes esküdt kapcsán már említettem. Noha Raulston bíró rendre utasította a termet néhány ütéssel bírói kalapácsával, és figyelmeztetett, hogy kiürítteti a helyiséget, amennyiben megismétlődik az eset, arra azonban már nem volt képes, hogy a bíróság épülete előtt összegyűltek tapsának visszhangjait elnémítsa. A törvényszéki épületet hatalmas pázsit veszi körül, ami éjjel-nappal tele van hívekkel és vándor-hittérítőkkel. Mindahányan fundamentalisták, akik folyamatos szólamaikkal, és időnkénti rikoltozásaikkal vegytiszta ortodoxiával töltik meg a város levegőjét. Legalább húszuk beszédét hallgattam meg, és legalább tucatjukkal személyesen is (és fájdalmasan hosszan) beszélgettem, ám eleddig egyetlen egy olyat sem találtam közöttük, aki kételkedne a Szentírásnak akár csak a nyomdai hibáiban. Éjszakába nyúlóan vitatkoznak egymással, míg hangjuk rekedtté válik, ám vitáik végén ugyanott tartanak, mint ahol elkezdték azt: a megingathatatlan és vak hit közös nevezőjén.
Az egyik ilyen szent ember feliratot viselt a hátán, mely azt hirdette, hogy ő „a Biblia világbajnoka”. Ez az úriember elárulta nekem, hogy idestova harminchárom éve, napi négy órában tanulmányozza a Bibliát. Legalább. Ez idő folyamán pedig olyan kikezdhetetlen tervet dolgozott ki a megüdvözüléshez, ami még a legelvetemültebb bűnös helyét is képes biztosítani a Mennyei Atya Égi Trónszéke mellett, méghozzá negyven nap alatt - legyen szó akár tudósról, akár színészről, akár nyílt tengeri kalózról. Mindezt azzal folytatta, hogy a „keményvonalas baptistákat” csalókként és szédelgőkként bélyegezte meg. Nyíltan elismerte, hogy ugyan e prédikátorok „hatalmas varázslók”, akik képesek bármelyik hétköznapi embert megmenteni hétköznapi bűnöktől, ám az „eredendő romlottsággal” szemben már tehetetlenek. A nagyvárosi teológusok számára ez a fajta megkülönböztetés ismeretlen, ám ezen a vidéken éppen annyira ismert és valós, mint a megszentelés és a megüdvözülés közötti kapcsolat. A helyi szakértők naponta vitatkoznak erről. Miután otthagytam „a Biblia világbajnokát”, azon nyomban kihívója akadt egy imént emlegetett, nagyvárosi teológus-professzor személyében. Amikor pár óra elteltével visszatértem, még mindig hevesen gesztikulálva vitatkoztak.
E rejtelmes viták résztvevői többnyire a környező dombságban élők közül kerülnek ki, akiket naplemente után nem ér más inger, csak a hegyi vadmacskák időnkénti üvöltése és a holtak eltávozó lelkeinek jajveszékelése, így rengeteg idejük van arra, hogy az isteni misztériumokon merengjenek. Ám a legdelejezőbb számomra az, hogy a pallérozottabbak is aktívan részt vesznek ezekben az ezoterikus disputákban. A teológus-professzor, aki kihívta „a Biblia világbajnokát”, a külső szemlélő számára gyakorlatilag úgy festhetett, mint egy biztosítási ügynök, vagy egy nagyvárosi szeszcsempész: nett nyári öltönyt viselt divatos inggel, és kifogástalan angolsággal beszélt. Nyilvánvalóan elvégezte a középiskolát, talán még egy vidéki egyetemet is. Ennek dacára láthatóan olyannyira nem fertőzte meg élete során bármiféle aggály, vagy minimális bizonytalanság az ősi, kinyilatkoztatott szövegekkel kapcsolatosan, hogy hajlandó volt önként állni órákon át a perzselő napon, hogy egy olyan kérdésben folytasson vehemens vitát, melyből kihátrálni még egy püspök számára is megbocsátható lenne - télen is, de főként nyáron.
„A Biblia világbajnok” szólamaival felérnek, sőt, olykor még túl is szárnyalják azt más önjelölt metafizikusok szólamai, akikből egyébként egy egész seregre való van itt - és mindegyik ilyen szólam közönségében vannak pallérozottabb emberek, akiknek folyamatos támadásoknak kell ellenállniuk. A hetednapi adventistáknak, a kembelitáknak, a „Szent Fetrengőknek” és tucatnyi más okkult szektának is vannak kihelyezett hittérítői a terepen. Értesüléseim szerint akárhová mennek a megyében, a helyiek mindig készen állnak, hogy meghallgassák őket, és hogy vitába szálljanak velük. Minden városkában találnak köztiszteletben álló teológusokat, ám elmondásuk szerint egyik ilyen városkában sem találkoztak idáig igazi, hús-vér kétkedővel. Ha bárkinek is vannak kételyei e mélyen hithű térségben, akkor az csakis magában, elővigyázatos csendbe burkolózva kétkedik.
Dr. Crabbe-nek ide kellene látogatnia, hogy láthassa, milyen érzés, amikor az álmai valóra válnak. Ha megtenné, nem csupán olyan emberekkel találkozna, akik úgy fogadják el a Bibliát, mint a történelem, a geológia, a biológia és a fizika tévedhetetlen és megfellebbezhetetlen kézikönyvét, hanem egyúttal olyanokkal, akik a gyakorlatban alkalmazzák, méghozzá minden nap, annak erkölcsi kinyilatkoztatásait is - minden körülmények között, az emberi tűrőképesség legfelsőbb határáig. Nehéz lenne Daytonnál „erkölcsösködőbb” várost elképzelni. Ha vannak is errefelé szeszcsempészek, senki nem hallott róluk. Tíz perccel azután, hogy a városba érkeztem, egy prominens polgár fél adag kukoricapálinkából és fél adag coca-colából álló itallal kínált, ám nagyon úgy tűnt, mintha csak egy helyi fricskával akarná szórakoztatni magát, mely csattanójának szerény személyemet szánta. Daytonban nem láttak prostituáltat a McKinley-kormány vége óta. Daytonban nincs szerencsejáték. Daytonban nincs táncparkett. Ha a viszonylag forróbb vérűek szórakozni vágynak, ellátogatnak Robinson drogériájába, hogy teológiáról vitatkozzanak.
Dióhéjban Dayton egyfajta Új Jeruzsálem: minden önjelölt „lélekmentő”, és az összes minden lében kanál „bűnirtó” ideálja. Dayton 1800 lakosának a városban található kilenc templom sem elegendő: sokan közülük a misék után a közeli dombokba mennek, hogy üvöltözzenek és a földön fetrengjenek Istenért. Az egyházi személyeket itt olyasfajta tisztelet és tekintély övezi, mint máshol egy tüzérségi generálist, aki győztes csatából tért haza. A vasárnapi iskola egyik felügyelőjéről a hírek szerint úgy hiszik a helybéliek, hogy a prófécia képességével van megáldva.
De milyen itt a mindennapi élet? Jobb, mint Babilonban? Sajnálattal kell tudósítanom, hogy nem ez a helyzet. A közel 1800 helyi teológus mindennapos összeütközései egy nap után monotonná válnak, egy újabb nap után pedig egyenesen kibírhatatlanná. Az ember ezután nem vágyik másra, csak egyetlen felhőtlen kacagás hangjára, pár percnyi vidám zenére, esetleg egy jó korsó hideg sörre vacsora után. Kóstoljanak meg egy menüt a helyi hotelben! A fogások íztelenek, ráadásul mindegyik úszik a zsírban. Menjenek el a drogériába, és kérjenek egy frissítőt! A boltostól jobb esetben egy pohár langyos coca-colát fognak kapni. Vessenek egy pillantást az újságosstandra! Nem fognak ott mást találni, csak a Keresztény Hírmondót, méretes stócokban. Látogassanak el a könyvesboltba! Nincs ott más, csak melodrámák, és olcsó szerelmes füzetek. Beszéljenek egy városi elöljáróval! Nem fog beszélni másról, csakis a Teremtés könyvéről.
Indítványozom hát, hogy Dr. Crabbe-et száműzzék ide hatvan napra - preferáltan a tikkasztó nyári forróságban. Nagyobb összegben mernék fogadni rá, hogy úgy térne vissza idő előtt Baltimore-ba, hogy először is egy hordóra való sörért óbégatna, melynek elfogyasztása után aztán azonnal elkezdené elsajátítani a szaxofon minden csínját-bínját. Örökkévaló lelke talán a kárhozat martalékává lenne, ám bizonyosan kevésbé elvakult, és sokkal életvidámabb ember válna belőle. - Chattanooga, Tennessee, 1925. július 11.
(Baltimore Evening Sun)
*: Dr. George William Crabbe tiszteletes (1875-1951) 41 éven át volt a Kocsmaellenes Liga ügyvivője Ohio, Nyugat-Virginia, Maryland és Delaware államokban
A fordítás alapjául szolgáló forrás:
T. Joshi (szerk.): H. L. Mencken on Religion. Prometheus Books, New York, 2002. 200-204. o.
Előzmények:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
MrEnderby 2017.05.03. 07:53:25
Valamiért egyébként a Gyalog-galopp egyik jelenete jutott eszembe, amikor megpróbálják a boszorkányságot bizonyítani. A tétel egyszerű, akire gyanakodnak, azt beledobják a mocsárba - ha fennmarad, boszorkány, ha elmerül, akkor nem.
NETSi 2017.05.03. 12:52:58
Máskülönben Scopes saját elmondása szerint mérsékelten hívő ember volt, nem volt hitetlen, ahogy a környékbeliek és Mencken előszeretettel emlegették őt.
Azt nem tudom, hogy Mencken készített-e interjút Scopes-szal. Abban a válogatott írásait tartalmazó könyvben, ami nekem megvan, nem találtam ilyesmit. Mondjuk, ha készített volna, akkor valószínűleg szerepelne a gyűjteményben. Menckennek az ítélethirdetés előtt néhány nappal vissza kellett utaznia Baltimore-ba, úgyhogy ezután többek közt a telegráf-tudósításokra hagyatkozva írt cikkeket a perről. Talán ezért nem készített interjút a vádlottal.
Egyébként engem például gyíkká változtatott. De már elmúlt.
MrEnderby 2017.05.03. 14:00:13
Másrészt pedig az is érdekes, hogy tudományos kérdéseket nem polgári bíróságokon szoktak megvitatni. Ellenkező esetben a bíróknak a jogi doktori címen más, szakirányú doktori címmel is illene rendelkezniük, és akkor az esküdtekről ne is beszéljünk...
"Orrt mi csináltunk neki. Meg kalapot is. De attól boszorkány!" :)
NETSi 2017.05.04. 11:20:54
Scopes önéletrajza szerint azért tért át a katolikus hitre, amiért manapság is sokan vesznek fel felnőttként vallásokat: leendő anyósa és apósa kedvében akart járni vele, mielőtt feleségül vette a lányukat. Ez az után volt már, miután a Tennessee-i Legfelsőbb Bíróság a fellebezést követően alkotmányosnak ítélte a Butler-törvényt, és miközben a Chicagoi Egyetem geológia szakára járt.
És mi úszik még a vízen?
Jakab.gipsz 2017.05.06. 14:16:33
Ha már egyszer megkérdezted, mi úszik a vízen talán még sem vagy reménytelen eset.
Vedd észre itt az egy tagadás, egy állítás egyenértékűségéről van szó, tehát ha leragadunk itt akkor csak az erőszak és ez lehet (fizikai vagy verbális) dönthet.
Tehát a döntéseinknek egy más lehetőségét kell felkutatnunk.
Sokan cikizik a katolicizmus, mert csak valamiféle hitre épül, amely szerint valami más is van a racionalitáson túl, ami viszont nem feltétlenül kell, hogy irracionális legyen.
Ugorjunk egyet a Jing-jang elmélet is tökéletesen kiegyensúlyozott és még is maga alá gyűrte részben, néhány európai azt a civilizációt, és milyen technikai fölénnyel (elöltöltős ágyúk, és puskák) segítségével.
Amint láthatod egy kiegyensúlyozott elmélet meglehetősen törékeny. És nem feltétlenül azért mert kaolikus, vagy taoista.
Az Ellenálló 2017.05.06. 20:15:09
A scripture watch szünetel mostanában? Azt jobban szerettem, mert ott jobban át jött a személyiséged.
Mennyi egy töketlen fecske maximális repülési sebessége?
NETSi 2017.05.07. 12:47:14
Kérdésedre válaszolva, a SW csak ideiglenes parkolópályán van, de folytatni fogom hamarosan, terveim szerint mindaddig, amíg a Biblia végére nem érek (ha isten is úgy akarja, lol). A helyzet az, hogy más természetű elfoglaltságaim voltak az utóbbi időben - meg vannak is, ami azt illeti -, és nem akartam fél seggel csinálni a dolgot. Fárasztó (hogy ne mondjam: agyzsibbasztó) a Bibliával foglalkozni, és mivel nem szerettem volna szüneteltetni a blogot, így elkezdtem fordítani Mencken írásait, hogy azért legyen itt valamilyen tartalom. Emellett a fordítás jó gyakorlás nekem a kis magánprojektemhez, amin már ügyködök egy ideje. Talán az is hamarosan elnyeri a végső formáját.
Ken Hamnél fundamentalistább és fanatikusabb embert pedig ritkán láttam. Először a Religulous című dokuban láttam a pasast, és emlékszem, azt gondoltam, hogy ha nem lenne a hozzá hasonló embereknek akkora hátszele, mint amekkora van, akár még röhejesnek is lehetne mondani őket. Nem csoda, hogy csak nagyon ritkán hajlandók kiállni nyilvánosan vitatkozni ellentétes állásponton lévő, felkészült emberekkel - mert ahogy te is írtad, általában felmossák velük a padlót.
Nők miért nem kövezhetnek, mama?
Jakab.gipsz 2017.05.09. 19:37:19
És mit szólnál ahhoz a nem várt, ám meglepő és mulatságos fordulathoz, ha valaki az ateista.materialista-fizikalista természet filozófia "híveivel" mosná fel a padlót és pedig úgy, hogy a Bibliáról bebizonyítaná, (egyértelműen és kétely nélkül) hogy az egy természet tudományos tankönyv.
Egyenlőre ne szakadj meg a röhögéstől, mert korai, akkor szólj ha végeztél a Bibliával.
Megjegyzem, és ezt hidd el, nem olvastam a Bibliát, sem a Tórát, sem pedig a Koránt, ennek ellenére tudom mit beszélek.
Mentségemre szólva a szó klasszikus értelmében, nem vagyok hívő, csak egy kíváncsi, akit viszont felbosszantott néhány arrogáns ateista.
MrEnderby 2017.05.09. 21:24:42
Ugyanakkor itt nem pusztán egy szócsatáról van szó, nem két szónokot kell egymásnak ereszteni, ki bírja jobban. Az ateizmus a tudományos eredményekre hivatkozik, tényekre és bizonyítékokra. A vallás ezzel szemben babonákra és hiedelmekre, vak hitre.
Annak viszont örülök, hogy érted mit beszélsz, mert így legalább egy valaki van, aki ezt elmondhatja magáról.
Én csodállak. És ha több évezreddel ezelőtt találkoztunk volna, akkor szobrot faragtam volna neked és imádnálak. Vinnék neked ajándékot, és tudnám, hogy a szellentésedtől hajlanak a fák, könnyeid öntözik a termőföldet, te vagy a növények levéltelen föld alatti része. Ott vagy mindenhol. Ott vagy a fában, a kőben, de leginkább a ház mögötti kis gödörben.
Jakab.gipsz 2017.05.09. 23:59:50
Egy adott témában lefolytatott bizonyítási procedúra, nem szónoklat tan, és nem népszavazás kérdése.
Igazság vagy van, vagy nincs, amennyiben van igazság, azt nem lehetséges dekonstruálni, (részekre bontani).
Nyugi tudom én tudom mit beszélek.
Te viszont csak sablonokat ismételgetsz, ezerszer hallottam és ismerem minden érveteket, bosszantóan unalmasok vagytok.
Atomic Warning 2017.05.10. 08:46:27
Jakab.gipsz 2017.05.11. 00:47:13
Egy új elmélet attól új, hogy fogalmatok sem lehet arról amiről beszélek, nem csak neked személy szerint, hanem senkinek sem.
Jelen esetünkbe az a sajátos helyzet alakult ki, hogy ez az új elmélet már készen van burkolt és homályos, matematikai tételek formájában, (tehát nem én találtam ki) egyetlen egyet sem. Csak meg figyeltem azt ahogyan a matematikusok és az elméleti fizikusok, panaszkodnak (nyafognak), "mi matematikusok látjuk a matematika belső fenséges és szépséges rendjét és harmóniáját, de nem tudjuk szavakba önteni" .
Tehát ők a (matematikusok) azok néma majmok a három bölcs közül az egyik, akik a gonosz templomában csücsülnek, és elbeszélnek egymás mellett, úgy mintha nem is egy bolygón élnének.
Hasonló módon belehet azonosítani a (filozófusokat) és a teológusokat is a másik kettővel.
És ekkor megkapjuk a rossz a negatív dolgok létre jöttének a technológiáját. (itt most egy nagyon hosszú és aprólékos bizonyítás következne), amit most csak lerövidített formában közlök ezért nem teljes körű, csak metfotikus gondolat ébresztő).
NETsi ez az ön blogja, elnézést kérek nem szívesen teszem, de most goromba leszek ezzel a dölyfös és kevély Atomic Warning -gal (húzz innen vissza az ateista blogra és ott nyaljátok körbe egymás fenekét, ütődött csupasz majmok elmebajos bio-robotok, ateista-materialista-fizikalista kommunista tömeggyilkosok vagytok, azaz elrontott bio-robotok vagytok.). És ez matematikai tételekkel bizonyítható.
Mi pedig azt figyeljük meg, miért indokolt ez a szidalom ária.
Igazság vagy van vagy nincs amennyiben megtaláljuk akkor az igazság nem dekonstruálható (nem bontható részekre). Ez Derrida filozófiai igazság tételének mint sejtésének a lényege.
Tekintsünk minden állítást igaznak amit önmagáról tesz egy individum, esetünkben azt amit egy ateista állít, vegyük észre minden esetben önmaga létezését önmaga létezésével igazolja, (ez pedig tautológia), de van itt még más is, éspedig minden tőle származó logikus információra, Gödel első és második tétele is vonatkozik. Nézzük meg, hogyan működik ez a minden napok gyakorlatában.
Az első tétel ugyebár azt mondja ki bármely valamire való (naiv logikus) rendszerben megfogalmazható olyan állítás amely nem bizonyítható és nem cáfolható, a második pedig azt, hogy igazzá válik, igen akkor ha lövetünk a kekeckedőkre!
Vagy ahogyan ez napjainkban zajlik kiiktatjuk a demokratikusan gondolkodó széles táborából mert nyilvánvalóan, nácik antiszemiták vagy rasszisták, homofóbok stb. a zavaró tényezőket, csakhogy van itt egy kis probléma. Éspedig az, hogy a globális emberiség egy és oszthatatlan, viszont individuumokból áll, tehát nem tudjuk felosztani, csak ha akarjuk, és pedig kulturális szempontból, értik-e vagy sem a kvantum mechanikát, (senki sem érti), tehát nem tudjuk felosztani. De nem létező kreált és nem valós ismérvek alapján igen, például "Isten szak-értők" véleménye alapján akik istenre hivatkoznak, így már feltudjuk osztani a népeket és ezen belül még vannak hasonló lelemények, vudu, szcientológusok stb.
Következtetés képen , minden ateista elromlott biorobot, aki (önmagát programozta), ugyanis egy logikai csapdát is létrehoz.
Más bajom nincs az ateistákkal, ezek szerint.
Ja a Biblia, valóban nem olvastam, viszont felolvasták nekem, de ez az ismeret egy másik bizonyítási módot is lehetővé tesz.
Sleepy Gonsales 2017.10.26. 11:48:43
Bámulatos hol tart már a tudomány